• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
27

ارتش یمن اهداف سعودی در جیزان و آرامکو را هدف قرار داد + ویدیو

  • کد خبر : 33434
  • 15 آوریل 2021 - 11:33
آرامکو سعودی هدف موشک یمن

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که نیروی هوایی با ۱۱ موشک و پهپاد در یک عملیات تهاجمی آرامکو و اهداف حساس سعودی در جیزان را هدف قرار داد.

ائتلاف سعودی چندین سال است که با چراغ سبز آمریکا مردم بی دفاع یمن را مورد تجاوز نظامی و تحریم همه جانبه اقتصادی قرار داده است. در این تهاجم ظالمانه هزاران یمنی قربانی و زیر ساخت های این کشور فقیر عربی نابود شده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تشریح کرد: یگان موشکی و پهپادی یمن در عملیاتی مشترک با ۱۱ موشک و پهپاد شرکت آرامکو ، سامانه‌های پاتریوت و اهدافی حساس سعودی در جیزان را هدف قرار داده است.

سرتیپ یحیی سریع اظهار کرد: شرکت آرامکو به همراه اهداف دیگر با ۷ موشک از نوع «سعیر» و «بدر» هدف قرار گرفت. به دنبال این عملیات، آتش بزرگی در شرکت نفتی آرامکو شعله‌ور شد.

وی افزود: انبارها و پایگاه‌های سامانه پاتریوت با ۴ پهپاد از نوع صماد ۳ و قاصف ۲k هدف حمله قرار گرفتند که در این حمله نیز برخورد با اهداف به صورت دقیق صورت گرفت.

نیروهای ائتلاف عربی در ماه مارس سال ۲۰۱۵ طی حملاتی گسترده به نقاط مختلف یمن حمله کردند. جنگ شش ساله در یمن تاکنون ۱۳۰ هزار کشته برجای گذاشته است که بیش از ۱۲ هزار نفر آن‌ها غیرنظامیان بوده‌اند.

سرتیپ سریع در پایان این بیانیه خاطرنشان کرد: این اقدام در پاسخ به تجاوزها، ادامه محاصره و جنایت‌های مستمر عربستان سعودی علیه مردم یمن صورت گرفته است؛‌ جنایت‌هایی که آخرین مورد آن روز گذشته در صعده انجام شد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن با بیان اینکه سلسله عملیات‌های ارتش این کشور علیه اهداف راهبردی و حساس سعودی ادامه پیدا خواهد کرد، به رژیم سعودی هشدار داد: اگر تجاوز نظامی سعودی پایان نیابد، این کشور باید منتظر عملیات‌های گسترده‌تر و بزرگ‌تر باشد.

تصاویری از حمله موشکی یمن به آرامکو سعودی

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=33434

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.