• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
18

زیردریایی نیروی دریایی اندونزی غرق شد | ۵۳ خدمه جان باختند

  • کد خبر : 33900
  • 25 آوریل 2021 - 16:04
غرق شدن زیردریایی اندونزی

نیروی دریایی اندونزی روز شنبه با پیدا شدن بقایای زیردریایی که دارای ۵۳ خدمه بود، غرق شدن زیردریایی خود را تایید کرد و امروز نیز این زیردریایی را پیدا کرد.

این زیردریایی درخواست مجوز برای رفتن به مناطق عمیق تر کرده بود و مدت کمی پس از دریافت مجوز ارتباطش قطع شد.

تماس با زیردریایی «نانگالا-۴۰۲» ارتش اندونزی روز چهارشنبه ۲۱ آوریل و در جریان یک تمرین نظامی در آب‌های شمال جزیره بالی قطع شد.

با مفقود شدن زیردریایی اندونزی در یک هفته گذشته ناوهای جنگی، هواپیماها و صدها نفر از پرسنل نظامی در جستجوی این زیردریایی بودند. مقامات گفته بودند زیردریایی ساخت آلمان فقط سه روز پس از قطع برق به اکسیژن کافی مجهز شده است.

ایالات متحده روز پنجشنبه یک تیم هوابرد را برای کمک به عملیات جاری جهت یافتن زیردریایی مفقود شده اندونزی به جزیره بالی اعزام کرده بود.

از جزییات حادثه‌ای که این زیردریایی دچار آن و سه تکه شد و به کشته شدن ده‌ها نفر از نظامیان نیروی دریایی اندونزی انجامید، تا به این لحظه گزارشی منتشر نشده است.

نیروی دریایی اندونزی اعلام کرد که زیردریایی مفقود شده در ساحل بالی غرق شده است.

مقامات نظامی در اندونزی پیش‌تر اعلام کرده بودند که زیردریایی ممکن تا عمق هفتصد متری دریا به درون آب فرو رفته باشد؛ مسافتی که به هیچ وجه با طراحی و ویژگی‌های این زیردریایی هم‌خوانی ندارد.

غرق شدن ۵۳ خدمه زیردریایی اندونزی

ارتش اندونزی یکشنبه، یک روز پس از به نمایش گذاشتن قطعاتی از بدنه و نیز برخی اشیاء درون زیردریایی که در جریان عملیات جستجو پیدا شده بود، اعلام کرد این زیردریایی غرق شده و تمامی ۵۳ خدمه آن جان باخته‌اند.

«نانگالا-۴۰۲» یکی از پنج زیردریایی ارتش اندونزی بود که سال ۱۹۷۷ در آلمان ساخته شد و سال ۱۹۸۱ به ناوگان زیردریایی این کشور اضافه شد. این زیر دریایی ۱۳۹۵ تنی پیش‌تر یک دوره دو ساله مرمت و بهسازی را در سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ در کره جنوبی پشت سر گذاشته بود.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=33900

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.