• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
23

کرکس موتور سوار به اتهام تجاوز به ۱۳ پسر بچه و یک دختر ۱۵ ساله اعدام می‌شود

  • کد خبر : 33979
  • 27 آوریل 2021 - 13:38
کرکس موتور سوار

قضات دادگاه کیفری خراسان رضوی، سرکرده باند مخوف معروف به «کرکس موتور سوار» را به اتهام تجاوز به دختر ۱۵ ساله و آدم ربایی، زورگیری و تعرض به ۱۳ پسر بچه به اعدام محکوم کردند.

جوان ۳۱ ساله معروف به «کرکس موتور سوار» که با تشکیل یک باند شش نفره در مشهد به کودکان و نوجوانان تعرض می کرد در حالی با حکم قاطع دستگاه قضایی خراسان رضوی به اعدام محکوم شد که هنوز رسیدگی به بخش های دیگری از جرایم اعضای این باند مخوف همچنان ادامه دارد.

آغاز ماجرای تجاوز به ۱۳ پسر بچه

اواخر بهمن سال ۹۸، ماجرای ربودن پسر بچه ۹ ساله تبعه خارجی در حاشیه شهر مشهد، پلیس را به تکاپو انداخت. بررسی موضوع نشان می داد که کودک ۹ ساله طعمه جوان موتورسواری شده است که او را با تهدید چاقو در برابر چشمان حیرت زده مادرش ربوده اند. مادر این کودک به نیروهای انتظامی گفت: جوانی از بالای در حیاط به زور وارد منزلم شد و فرزندم را با تهدید چاقو با خودش برد و دیگر خبری از او نداریم!

کارآگاهان که دامنه بررسی های تخصصی خود را با استفاده از تجربیات ارزنده قاضی اسماعیل عندلیب (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) به حاشیه شهر کشانده بودند به سرنخ هایی رسیدند که نشان می داد جوان موتورسواری کودکان بین ۸ تا ۱۲ ساله را با همدستی دیگر اعضای باند می رباید و پس از مدتی آن ها را در حاشیه شهر رها می کند اما بسیاری از خانواده ها یا از پیگیری قضایی موضوع منصرف شده اند یا گزارش های ناقص را در مراکز قضایی و انتظامی مطرح کرده اند!

از سوی دیگر نیز کودکانی که مورد ربایش و تعرض اعضای باند «کرکس موتور سوار» قرار گرفته اند به دلیل ترس و وحشت و عوارض روحی و روانی ناشی از ماجرای آدم ربایی یا سن پایین قادر به ارائه مشخصاتی از عاملان ربایش و تعرض نبودند. به همین دلیل شیوه های اطلاعاتی و روند تحقیقاتی برای شناسایی «کرکس موتورسوار» تغییر کرد و کارآگاهان با ردزنی های اطلاعاتی به سرنخ هایی از لانه «کرکس موتورسوار» در اطراف کوره های آجرپزی حاشیه جاده سیمان رسیدند.

دستگیری باند کرکس موتور سوار

کارآگاهان اداره جنایی آگاهی در یک عملیات هماهنگ و منسجم موفق شدند با ورود به مخفیگاه «کرکس موتور سوار» شش عضو این باند را در حالی دستگیر کنند که کودک ۹ ساله را مجبور به نوشیدن مشروبات الکلی کرده بودند! این کودک زمانی که در کنار پلیس آرام گرفت پرده از اعمال وحشیانه این باند برداشت و گریه کنان از ماجرای تعرض با تهدید چاقو سخن گفت و اظهار داشت که او «کرکس موتور سوار» با چاقو محکم به سرم می کوبید تا ساکت شوم. من از ترس گریه می کردم اما او به من رحم نمی کرد و باید تسلیم خواسته هایش می شدم!

با انتشار خبر دستگیری کرکس موتور سوار، حدود ۱۸ نفر از کودکان به همراه نزدیکانشان به پلیس آگاهی مراجعه کردند که ۱۳ نفر از آنان اعضای این باند مخوف را مورد شناسایی قرار دادند.

تجاوز به کودکان کار توسط باند کرکس موتورسوار

از سوی دیگر نیز «کرکس موتور سوار» به آزار و اذیت و تعرض به پنج تن از کودکانی اعتراف کرده است که درخیابان ها مشغول کار یا جمع آوری زباله بوده اند اما هیچ کس شکایتی را در این باره مطرح نکرده است.

اعضای این باند به جرایم وحشتناکی مانند تعرض به کودکان به زورگیری و سرقت های متعدد در مناطق شمال و شمال شرقی مشهد اعتراف کردند که با توجه به اهمیت و حساسیت ماجرا، بررسی های ویژه ای با راهنمایی و نظارت مستقیم قاضی عندلیب ادامه دارد.

دختر ۱۵ ساله در چنگ کرکس موتور سوار

در حالی که مشخص شد قاسم-ب معروف به (کرکس موتور سوار) سابقه کیفری به اتهام انجام اعمال خلاف عفت دارد و پرونده های زیادی در دستگاه قضایی مطرح شده است، دختر نوجوانی را نیز ربوده و مورد آزار و اذیت های وحشتناک قرار داده اند.

ماجرای وحشتناک تنها دختر ربوده شده در این پرونده، آن قدر تکان دهنده بود که حتی دختر مذکور با دیدن کرکس موتور سوار برای لحظاتی دچار شوک شد. او به کارآگاهان گفت: او گوشی تلفن مرا ربود و سپس به بهانه بازگرداندن گوشی به همراه دوستانش و با تهدید چاقو مرا سوار موتورسیکلت کرد و به مزرعه گوجه و خیار در اطراف شهر برد. وقتی فهمیدم آن ها چه قصد شومی دارند به گریه افتادم، التماس کردم، جیغ می کشیدم که مرا رها کنند ولی هیچ کدام به من رحم نکردند و مرا کتک می زدند آن ها از عصر همان روز تا بامداد روز بعد به من تعرض کردند.

کرکس موتور سوار

حکم قطعی اعدام کرکس موتور سوار

با توجه به اهمیت و حساسیت ماجرا، این پرونده در شعبه ششم دادگاه و به ریاست قاضی جواد شاکری مورد رسیدگی قرار گرفت و بخش دیگر این پرونده با عناوین اتهامی آدم ربایی، سرقت و … در شعبه ۴۱۱ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد زیر ذره بین قضاوت رفت.

با تشکیل جلسات دادگاه قاسم- ب (متهم ردیف اول) که قصد داشت با داستان سرایی های متناقض، از عمق جرایم وحشتناک خود را بیرون بکشد و موضوع را به بیراهه بکشاند در برابر سوالات تخصصی و فنی قضات با تجربه دادگاه چنان حیرت زده ماند که جز «سکوت» راه گریزی پیدا نکرد.

با پایان جلسات محاکمه که در حضور وکیل مدافع متهم انجام گرفته بود، قضات دادگاه به شور نشستند و به اتفاق آرا، «قاسم-ب» (کرکس موتور سوار) را به اتهام تجاوز به دختر ۱۵ ساله به اعدام محکوم کردند. در این رای که به امضای قضات جواد شاکری و هادی دنیادیده، رسیده بود قاطعیت دستگاه قضایی خراسان رضوی در برخورد با جرایم خاص و خلاف عفت عمومی رخ نمایی می کرد اما در عین حال حکم صادر شده قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور بود که در نهایت نیز پرونده مذکور به دلیل اعتراض متهم و وکیل مدافع در شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور مورد بررسی دقیق قرار گرفت.

قضات زبده دیوان عالی نیز پس از بررسی همه جوانب پرونده تجاوز به عنف در مشهد، در حالی مهر تایید به حکم اعدام زدند که معتقد بودند وقتی دختری در دام سه جوان مست بیفتد و با چاقو تهدید شود، چاره ای جز تسلیم در برابر خواست متجاوز را نخواهد داشت. بنابراین با قاطعیت یافتن حکم صادر شده از سوی شعبه ششم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی، پرونده مذکور برای اجرای حکم به دادسرای عمومی و انقلاب مشهد بازگشت و «کرکس موتور سوار» به زودی پای چوبه دار قرار می گیرد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=33979

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.