• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
22

پروانه وکالت حسام نواب صفوی تعلیق شد | پای یک زن در میان است

  • کد خبر : 34020
  • 28 آوریل 2021 - 12:37
تعلیق پروانه وکالت حسام نواب صفوی

دادگاه انتظامی مرکز وکلای قوه قضائیه پروانه وکالت حسام نواب صفوی را به دلیل محکومیت در دادگاه کارکنان دولت تعلیق کرد.

کمال رئوف، دادستان انتظامی مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در پاسخ به این سوال که آیا پروانه وکالت حسام نواب صفوی تعلیق‌ شده است، بیان کرد: بله خبر تعلیق‌ وکالت آقای نواب‌ صفوی‌ صحت دارد.

اتهام حسام نواب صفوی که منجر به تعلیق پروانه وکالت او شد

کمال رئوف، دادستان انتظامی مرکز وکلای قوه قضائیه اظهار کرد: آقای حسام نواب‌صفوی یک شاکی خصوصی داشته که پرونده ابتدا در دادسرای فرهنگ و رسانه مطرح و در آن حسام نواب‌صفوی محکوم می‌شود. پرونده در ادامه در دادگاه کارکنان دولت طرح می‌شود که دادگاه این بار هم رأی به محکومیت حسام نواب صفوی محکوم می‌شود. در آخر هم پرونده در دادگاه تجدیدنظر مورد بررسی قرار می‌گیرد که باز هم رأی به محکومیت حسام نواب‌صفوی داده می‌شود.

دادستان انتظامی مرکز وکلای قوه قضائیه افزود: این پرونده شاکی خصوصی داشته و خانمی به اتهام توهین و تهدید و افترا از حسام نواب صفوی شکایت می‌کند که در پایان دادگاه حکم به جزای نقدی و زندان می‌دهد.

رئوف در ادامه بیان کرد: خانم شاکی با استناد به حکم دادگاه، موضوع را در دادگاه انتظامی مرکز وکلای قوه قضائیه مطرح می‌کند و این دادگاه طبق قانون اقدام به تعلیق پروانه وکالت آقای حسام نواب صفوی می‌کند.

مدت تعلیق پروانه وکالت حسام نواب صفوی

دادستان انتظامی مرکز وکلای قوه قضائیه اظهار کرد: منصب وکالت بسیار حساس است و اگر کوچکترین محکومیتی برای یک وکیل در دادسرای کیفری وجود داشته باشد از لحاظ قانونی فرد باید تعلیق شود.

کمال رئوف در پاسخ به این سوال که تعلیق پروانه وکالت نواب صفوی تا چه زمانی ادامه دارد عنوان کرد: ما وظیفه رسیدگی داریم و این پرونده ظرف مدت شش ماه تعیین و تکلیف خواهد شد نواب صفوی محکوم شده و شاکی خصوصی داشته است و از آنجایی که شاکی این فرد در دادسرای مرکز وکلا شکایت کرده ما موظف به رسیدگی به پرونده و تعلیق نواب صفوی هستیم.

ادعای حسام نواب صفوی

وی افزود: آقای نواب‌صفوی مدعی است که این پرونده‌سازی کار دانشگاه آزاد است و در تلافی به عهده گرفتن وکالت جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد که علیه این دانشگاه شکایت کرده‌اند دچار این وضعیت شده است؛ اما این پرونده همانطور که گفتم شاکی خصوصی دارد و ارتباطی به دانشگاه آزاد ندارد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=34020

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.