• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
15

مک بوک پرو ۱۶ اینچی اپل امسال عرضه می‌شود

  • کد خبر : 3410
  • 25 ژوئن 2019 - 5:23

براساس گزارش مؤسسه‌ی IHS Markit، مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی اپل پاییز امسال از راه می‌رسد.

مؤسسه‌ی پژوهشی IHS Markit مدعی است اپل مک‌بوک پرو موردانتظار خود با نمایشگر ۱۶ اینچی را پاییز امسال عرضه خواهد کرد. جف لین، یکی از مدیران واحد تجهیزات الکترونیکی تجاری در IHS Markit& دراین‌باره می‌گوید:

پیش‌بینی می‌کنیم در‌صورتی‌که مشکل پیش‌بینی‌نشده‌ای در مسیر توسعه‌ پیش نیاید، اپل محصول جدیدی [در] رویداد ۱۹سپتامبر (۲۸شهریور) عرضه خواهد کرد.

آی اچ اس مارکت همچنین جزئیاتی از مشخصات احتمالی نمایشگر مک بوک پرو ۱۶ اینچی را نیز منتشر کرده که بر اساس آن، این لپتاپ از یک نمایشگر ۱۶ اینچی با وضوح تصویر ۱۹۲۰ × ۳۰۷۲ و پنل ال‌سی‌دی ساخت شرکت ال‌جی با فناوری TFT بهره می‌برد.

در رابطه با مشخصات سخت‌افزاری این لپ‌تاپ هنوز اطلاعات زیادی در دست نداریم اما با توجه به مشخصات مک بوک پرو قبلی و همچنین سایز بزرگ این لپ‌تاپ، انتظار می‌رود اپل از پردازنده‌های ۸ هسته‌ای نسل ۹ اینتل به عنوان قلب تپنده‌ی مک بوک پرو ۱۶ اینچی خود استفاده کند.

مک بوک پرو 16 اینچی

جزئیات جدیدی از مک بوک پرو ۱۶ اینچی اپل منتشر شد

 اصلی‌ترین سوال این است که قدرت گرافیکی این مک بوک جدید چقدر خواهد بود. در حال حاضر سری جدید مک بوک پرو ۱۵٫۴ اینچی از همان گرافیک‌های قدیمی Radeon Pro Vega 20 که ۴ گیگابایت مموری HBM2 دارند استفاده می‌کند. باید دید آیا اپل در مک بوک جدیدش به پردازنده گرافیکی جدیدی روی می‌آورد یا ترجیح می‌دهد از همان گرافیک‌های قبلی استفاده کند.

شاید جالب‌ترین بخش مک بوک پرو ۱۶ اینچی که هنوز اطلاعات دقیقی در رابطه با آن منتشر نشده، مربوط به گرافیک آن باشد. مک بوک پرو‌ ۱۵ اینچی با قیمت ۲۷۹۹ دلار، از یک گرافیک Radeon Pro 560X بهره می‌برد که علاقه‌مندان می‌توانند با پرداخت ۲۵۰ یا ۳۵۰ دلار بیشتر، مدلی با کارت گرافیک Radeon Pro Vega 16 یا Radeon Pro Vega 20 را خریداری کنند. اپل ادعا می‌کند کارت گرافیک جدید در مقایسه با مدل قبلی، در کارهای گرافیکی سنگین از جمله تا ۶۰ درصد سریع تر است. همچنین طبق گفته‌های شرکت ای‌ام‌دی (AMD) نسل دوم فناوری حافظه‌های با پهنای باند بالا (HBM2) که در این کارت ها به کار رفته در مقایسه با استاندارد GDDR5 برتری دارد و همچنین از نظر مصرف انرژی بهینه‌تر است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=3410

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.