• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
13

ایمیل محرمانه در جیمیل چیست و چطور فعال می شود؟

  • کد خبر : 34107
  • 01 می 2021 - 16:07
ایمیل محرمانه در جیمیل

شاید نام ایمیل محرمانه در جیمیل را شنیده باشید و ندانید که این سرویس دقیقا چیست و چطور فعال می شود. در این صورت ادامه مقاله را بخوانید تا ضمن آشنایی با این سرویس کاربردی، نحوه فعال سازی و استفاده از آن را نیز فرا بگیرید.

به هر دلیلی ممکن است بخواهید برای مخاطب خود یک پیغام محرمانه ارسال کنید. به طوری که محتوای پیام را تنها خود او ببیند و نگرانی بابت لو رفتن اطلاعات نداشته باشید. اما چطور باید این کار را انجام داد؟ با راهنمای ارسال ایمیل محرمانه در جیمیل همراه باشید.

ایمیل محرمانه در جیمیل چیست؟

اگر بخواهیم تعریف دقیقی از جیمیل محرمانه ارائه دهیم، باید به پیامی اشاره کنیم که مخاطب برای خواندن آن نیاز به وارد کردن کد دارد. یعنی شما از طریق حالت محرمانه جیمیل، یک ایمیل برای مخاطب ارسال کرده و سپس به او می گویید که چنین کاری انجام داده اید. قبل از این که مخاطب ایمیل محرمانه را بخواند، باید هویت خود را از طریق یک کد ارسال شده توسط ایمیل یا پیامک تایید کند. نکته جالب تر این است که محتوای مورد نظر شما در ایمیل‌ محرمانه در جیمیل‌ وجود ندارد و سرورهای گوگل آن را حمل می کنند. بعد از تایید هویت مخاطب، پیام ارسال شده پس از مدتی از بین می رود. شما تعیین می کنید که مدت زمان ماندگاری ایمیل محرمانه چقدر باشد. این پیام بسته به انتخاب شما، از یک هفته تا یک ماه، سه ماه یا پنج سال هم می تواند انقضا داشته باشد.

چطور در جیمیل، ایمیل‌ ‌محرمانه بفرستیم؟

حالا که با ماهیت کلی ایمیل محرمانه در جیمیل آشنا شدید، لازم است که نحوه فرستادن این پیام ها را نیز بدانید. برای استفاده از حالت محرمانه، اول باید وارد اکانت جیمیل خود شوید. سپس پیام مورد نظرتان را بنویسید و مخاطب و موضوع را وارد نمایید. در نهایت روی گزینه حالت محرمانه (به شکل یک قفل دارای تایمر) در پایین صفحه کلیک کنید. پنجره جدیدی باز می شود که باید در آن زمان انقضا و نابودی این ایمیل را مشخص کنید. همچنین باید کد را از طریق پیامک یا ایمیل، برای مخاطب خود ارسال کنید. به یاد داشته باشید که برای ارسال ایمیل محرمانه در جیمیل، باید قبل از فرستادن پیام، روی گزینه ذخیره کلیک کنید. اگر گزینه تایید از طریق پیامک را انتخاب کرده باشید، باید شماره موبایل مخاطب را پیش از ارسال پیام وارد کنید.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=34107

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.