• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
18

آتش سوزی مهیب کارخانه تولید الکل در شهرک صنعتی شکوهیه قم + ویدیو

  • کد خبر : 34134
  • 02 می 2021 - 10:32
آتش سوزی کارخانه الکل قم

صبح امروز، یکشنبه ۱۲ اردیبهشت آتش سوزی مهیبی در کارخانه مولدان که یک شرکت تولید الکل در شهرک صنعتی شکوهیه قم است، رخ داد.

حمید کریمی، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی قم اظهار کرد: حریق ساعت ۶ صبح به آتش نشانی اعلام شده است، با توجه به حجم و شدت این آتش سوزی شهرک صنعتی قم و وجود مواد با قابلیت اشتعال بالا، آتش نشانی قم بلافاصله با تمام توان سنگین خود برای مهار این آتش سوزی وارد عمل شدند.

کریمی افزود: با توجه به این که زمینه فعالیت شرکت مولدان در محصولات شیمیایی می باشد دود برخاسته از این آتش سوزی ممکن است سمی باشد.

این مقام مسئول یادآور شد: خوشبختانه با سرعت عمل همکاران آتش‌نشان از رسیدن حریق به مخازن الکل و سایر موارد قابل اشتعال جلوگیری شد.

وی بیان کرد: آتش نشانی قم با اعلام وضعیت بحرانی از تمام دستگاه‌ها از جمله شهرداری، سازمان آب و سپاه درخواست کمک کرده است و تانکرهای آب رسان شهرداری و سازمان آب نیز به محل فراخوان شده‌اند.

مهدی فراهانی، سخنگوی اورژانس ۱۱۵ قم نیز با تایید وقوع آتش سوزی در کارخانه الکل قم ، از اعزام اتوبوس آمبولانس و چندین دستگاه آمبولانس اورژانس ۱۱۵ به محل حادثه خبر داد.

سخنگوی اورژانس قم افزود: با توجه به اینکه تمام منطقه شهرک صنعتی و اطراف آن در حصار دود این آتش سوزی قرار گرفته است، احتمالا شهرک به صورت کامل تعطیل و تخلیه خواهد شد.

خسارات و تلفات حادثه آتش سوزی کارخانه الکل قم

براساس مشاهدات آتش تا کنار جاده پیش آمده و تعداد زیادی از خودروهای آتش‌نشانی و امدادی در محل حاضر بوده و در حال اطفای حریق و امدادرسانی هستند.

گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که چندین کارخانه همزمان در شهرک صنعتی شکوهیه قم در آتش سوختند و چند تن نیز کشته و مجروح شده‌اند.

یکی از خودروی آتش نشانی در این علمیات به کلی دچار حریق شد و دو تن از همکاران آتش نشان نیز به شدت دچار مصدومیت شدند که برای درمان به مراکز درمانی منتقل شدند.

آتش سوزی کارخانه الکل قم

مهار آتش سوزی شرکت‌ تولید‌ الکل‌ شهرک شکوهیه قم‌

حمید کریمی، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم بیان کرد: با تلاش حدود ۱۵۰ آتش نشان، حریق در این کارخانه مهار شده است و همکاران مشغول لکه گیری هستند.

کریمی با اشاره به ترخیص یکی از آتش نشانان مصدوم از بیمارستان، بیان کرد: متاسفانه درصد سوختگی همکار آتش نشان دیگر زیاد است و از هم استانی‌ها تقاضا داریم برای بهبود حال این همکار ما دعا کنند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=34134

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.