• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
22

چطور رمز وای فای را در گوشی ببینیم؟

  • کد خبر : 34342
  • 08 می 2021 - 15:25
دیدن رمز وای فای در گوشی

وقتی برای اولین بار گوشی را به یک شبکه وای فای وصل می کنیم، پسورد در آن ذخیره می شود. یعنی دفعات بعدی دیگر نیازی به وارد کردن مجدد رمز نیست و پس از روشن کردن وای فای، گوشی خود به خود به شبکه قبلی وصل می شود. اما این مسئله باعث فراموش شدن پسورد اینترنت می شود. بنابراین باید با روش های دیدن رمز وای فای در گوشی اندرویدی آشنا باشید که در ادامه آنها را به شما آموزش می دهیم.

دیدن رمز وای فای در گوشی اندرویدی، بدون روت کردن

شاید تصور کنید مانند بسیاری از اقدامات در گوشی های اندرویدی، برای مشاهده رمز وای فای هم باید دستگاه را روت کنید. اما چنین نیست. اگر موبایل شما از نسخه ۱۰ یا ۱۱ اندروید پشتیبانی می کند، اصلا نیاز نیست که آن را روت کنید. برای دیدن رمز وای فای در گوشی اندرویدی خود، وارد تنظیمات شده و گزینه شبکه و اینترنت (Network & Internet) را انتخاب کنید. اگر روی گزینه وای فای ضربه بزنید، شبکه ‌ای که هم اکنون به آن متصل هستید در بالای صفحه قابل مشاهده است. کافی است این شبکه را انتخاب کرده و در صفحه جدید، روی گزینه اشتراک ‌گذاری (Share) ضربه بزنید. پسورد گوشی (اثر انگشت، پین و …) را وارد کرده و رمز وای فای را زیر یک کد QR مشاهده کنید.

دیدن رمز وای فای در گوشی
دیدن رمز وای فای در گوشی
دیدن رمز وای فای در گوشی
دیدن رمز وای فای در گوشی

نحوه مشاهده رمز وای‌ فای در اندروید ۹

اگر سیستم عامل گوشی‌ شما اندروید ۹ یا نسخه های قبلی آن است، باید برای دیدن رمز وای فای در گوشی اندرویدی از روش های دیگر استفاده کنید. برای محافظت از داده های وای فای و افزایش امنیت گوشی، در این روش باید دستگاه را روت کنید. پس از روت کردن موبایل، با استفاده از یک فایل اکسپلورر به مسیر /data/misc/wifi بروید. wpa_supplicant.conf  را باز کنید تا نام شبکه (SSID) و پسورد (psk) وای فای برای شما نمایش داده شود.

دیدن رمز وای فای در گوشی
دیدن رمز وای فای در گوشی

اپلیکیشن های مشاهده رمز وای فای در موبایل

ممکن است با روش های بالا موفق به دیدن رمز وای‌ فای در گوشی اندرویدی خود نشوید. در این صورت بهتر است از اپلیکیشن هایی که برای این کار طراحی شده اند استفاده کنید. «WiFi Password Viewer» یکی از این برنامه هاست که به شما کمک می کند پسورد وای فای مورد استفاده خود را در گوشی ببینید. البته بیشتر این برنامه ها کاربرد چندانی ندارند و ممکن است ناچار به نصب کردن چندین اپ در گوشی خود باشید.

دیدن رمز وای فای در گوشی

دیدن رمز وای‌ فای موبایل با کامپیوتر

اگر نسخه سیستم عامل موبایل شما قدیمی است یا به هر دلیلی نمی خواهید گوشی‌ را روت کنید، می توانید برای دیدن رمز وای فای گوشی اندرویدی خود از کامپیوتر استفاده کنید. این کار به ویژه در ویندوز ۱۰ بسیار ساده است. البته کاربران مک هم می توانند برای مشاهده پسورد وای فای گوشی اندرویدی خود از لپ تاپ استفاده کنند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=34342

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.