• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
22

طراحی و ساخت سپتیک تانک و پکیج تصفیه فاضلاب

  • کد خبر : 34356
  • 08 می 2021 - 16:07
پکیج تصفیه فاضلاب

پکیج های تصفیه فاضلاب کاربرد گسترده ای در صنعت آب و فاضلاب دارند و از آنها برای تصفیه انواع فاضلاب های بهداشتی، انسانی و صنعتی استفاده میشود.

برای تصفیه فاضلاب در مکان هایی که حجم تولید فاضلاب روزانه کمتر از ۵۰۰ متر مکعب باشد از پکیج تصفیه فاضلاب و برای مواردی که تولید فاضلاب بیشتر از این مقدار باشد از تصفیه خانه های بتنی استفاده می‌شود.

ابعاد و ظرفیت پکیج تصفیه فاضلاب

برای محاسبه حجم فاضلاب تولید شده در یک مجموعه باید ابتدا تعداد نفرات تحت پوشش پکیج تصفیه فاضلاب و همچنین کاربری آن مجموعه را در اختیار داشته باشیم.

معمولا در طراحی و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب میزان ظرفیت پکیج‌ را اندکی بیشتر از حجم فاضلاب تولیدی در نظر می گیرند تا در صورت وجود طرح های توسعه آتی، افزایش جمعیت و یا افزایش سرانه تولید فاضلاب و… مشکلی در راندمان پکیج‌ تصفیه فاضلاب پیش نیاید و مجبور به ساخت پکیج تصفیه فاضلاب دیگری نباشیم

ابعاد پکیج تصفیه فاضلاب بر اساس ظرفیت پکیج‌ و فرآیند مورد استفاده در تصفیه فاضلاب و نوع فاضلاب و استاندارد خروجی پساب بستگی دارد. به طور معمول پکیج‌ فلزی تصفیه فاضلاب نمی تواند بیشتر از ۱۲ متر طول، ۳ متر عرض و ۳ متر ارتفاع داشته باشد.

کوچکترین پکیج‌ فلزی تصفیه فاضلاب هم می تواند یک متر در یک متر باشد که توصیه می شود این ابعاد کوچک به صورت پلی اتیلنی ساخته شود.

پکیج‌ تصفیه‌ فاضلاب بهداشتی

یکی از پر اهمیت ترین تجهیزات تصفیه فاضلاب که می تواند فاضلاب تولید شده در محلهای روستایی و مسکونی و یا جوامع کوچک انسانی و شهری استفاده شود پکیج های تصفیه فاضلاب بهداشتی می باشد.

از کاربرد های پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی میتوان به رستورانها، پادگان، ساختمانهای اداری، کارخانجات، مجتمع ها و ویلاهای مسکونی، کمپ های کارگری و مجتمع های تفریحی، کارگاه ها، هتل ها ، مراکز اقامتی و …. اشاره کرد.

مزایای پکیج تصفیه پساب بهداشتی

– عدم ایجاد بو
– قابلیت افزایش ظرفیت
– آماده شده بصورت لیفتراک و انتقال به محل نصب
– جلوگیری از اسراف اب
– مصرف انرژی پایین و بازده بالا
– فاضلابهای بهداشتی قابل تجزیه بیولوژیکی

پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی

پکیج‌ تصفیه فاضلاب صنعتی به دستگاهی که بمنظور تصفیه پساب خروجی از کارخانجات صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد، گفته می شود. در کلیه مراکزی که به دلیل مصرف آب در یک فعالیت صنعتی فاضلاب تولید می شود پکیج‌تصفیه پساب صنعتی کاربرد خواهد داشت. به منظور تصفیه فاضلاب صنعتی به ویژه وقتی که حجم فاضلاب تولیدی کم باشد، امکان جابجایی تصفیه خانه در آینده وجود داشته باشد و یا نیاز به سهولت و سرعت بیشتر در اجرای پروژه باشد پکیج‌های تصفیه فاضلاب صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

سپتیک تانک فاضلاب

سپتیک تانک فاضلاب همچون سطل زباله عمل میکند که با بسته بندی فاضلاب و تحویل آنها به باکتری های بی هوازی کمک شایانی به تصفیه فاضلاب خروجی از مجتمع های مسکونی و … می نماید.

پکیج تصفیه فاضلاب

قوانین نصب سپتیک

– فاصله مناسب از ساختمان حداقل سه متر باشد.

– عمق نصب سپتیک باید به طریقی باشد که خروجی فاضلاب به صورت ثقلی وارد لوله ورودی سپتیک شود.

– در صورتیکه خروجی پساب سپتیک تانک وارد زمین یا خاک می شود زمین مورد نظر باید حداقل ۱۰ متر از ساختمان فاصله داشته باشد و حداقل ۳۰ متر از چاه های آب .

– در صورتی که در محل نصب امکان تردد ماشین آلات سنگین وجود دارد توصیه می شود به وسیله فنس جداسازی صورت گیرد.

– زیر سازی و رگلاژ محل نصب سپتیک ضروری است

– فوندانسیون بایستی به ضخامت ۲۰ سانتی متر و از نوع آرماتور بندی شده باشد و ابعاد آن طوری باشد که از هر طرف به اندازه ۵۰ سانتیمتر از طول و عرض (قطر) سپتیک بیشتر باشد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=34356

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.