• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
26

ترفندهای افزایش سرعت کپی در ویندوز ۱۰

  • کد خبر : 34382
  • 09 می 2021 - 15:55
افزایش سرعت کپی در ویندوز 10

اگر برای کپی کردن فایل ها در ویندوز زمان زیادی صرف می کنید، ادامه این مقاله را از دست ندهید. در این مطلب، چند ترفند جالب و ساده را برای افزایش سرعت کپی در ویندوز ۱۰ به شما آموزش می دهیم. این ترفندها از طریق ماوس، کیبورد و تنظیمات ویندوز قابل اجرا هستند و مشکلی بابت انجام دادن آنها نخواهید داشت.

افزایش سرعت کپی در ویندوز ۱۰ با کلیدهای میانبر کیبورد

شما می توانید با استفاده از شورتکات های کیبورد، سرعت کپی شدن فایل ها را در سیستم خود افزایش دهید. برای این منظور، باید از کلیدهای Ctrl + X برای انتقال یا کات کردن یک فایل استفاده کنید. این کلیدها فایل را از محل کنونی برداشته و آماده انتقال به محل دیگری می ‌کنند. البته باید بدانید که پس از پیست شدن فایل در مقصد، نسخه اولیه آن پاک می شود و دیگر در مکان قبلی وجود ندارد. اگر می خواهید فایل مورد نظرتان در محل قبلی هم باقی بماند (مثلا فلش و …) باید کلیدهای Ctrl + C را باهم فشار دهید. کلیدهای میانبر Ctrl + V هم به شما این امکان را می دهند که فایل های کپی شده را سریع تر پیست کنید. البته روش های دیگری هم برای افزایش سرعت کپی در ویندوز ۱۰ وجود دارد که در ادامه آنها را معرفی می کنیم.

افزایش سرعت کپی در ویندوز 10

بالا بردن سرعت کپی فایل در ویندوز ۱۰ به کمک موس

ممکن است بخواهید برای کپی و پیست کردن فایل ها در لپ تاپ یا کامپیوتر خود از موس استفاده کنید. کاری که باید انجام دهید این است که کلید Ctrl را نگه داشته و برای انتخاب فایل‌ ها روی آنها کلیک کنید. فرقی نمی‌کند فایل‌ها در کجای فولدر قرار گرفته‌اند، تا زمانی که کلید Ctrl را نگه داشته باشید می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید. برای انتخاب چند فایل پشت سر هم باید روی اولین فایل کلیک کرده و کلید Shift را نگه دارید؛ پس از آن باید روی آخرین فایل کلیک کنید. همچنین برای افزایش سرعت کپی در ویندوز ۱۰ می توانید روی فایل مورد نظر کلیک کرده و آن را به پوشه جدید بکشید.

افزایش سرعت کپی در ویندوز 10

افزایش‌ سرعت‌ کپی در ویندوز با TeraCopy

علاوه بر روش هایی که مطرح کردیم، با استفاده از نرم افزارهای مخصوصی هم می توانید سرعت کپی را افزایش دهید. TeraCopy یکی از بهترین و محبوب ترین برنامه ها برای افزایش سرعت کپی در ویندوز ۱۰ است. کپی کردن فایل ها در این فایل ها با استفاده از الگوریتم های مختلف انجام می شود. حتی این امکان برای کاربران TeraCopy فراهم شده است که این اپ را با فایل اکسپلورر ادغام کنند تا تمام عملیات‌ های کپی و پیست به طور پیش فرض از طریق این برنامه انجام شوند.

افزایش سرعت کپی در ویندوز 10

استفاده از ابزار Robocopy برای کپی سریع تر در ویندوز

اگر مشکلی با استفاده از کامند پرامپت (Command Prompt) ندارید، ابزار Robocopy هم روش خوبی برای افزایش سرعت کپی در ویندوز ۱۰ است. کپی قدرتمند به شما کمک می کند که فرایند تکراری کپی کردن را ساده تر انجام دهید. کامند پرامپت یا پاورشل (PowerShell) را باز کرده و دستور robocopy را اجرا کنید. البته کار کردن با این ابزار، نکات و روش های ویژه ای دارد.

افزایش سرعت کپی در ویندوز 10

ارتقا هارد سیستم

در کنار تمامی ترفندها و روش های افزایش سرعت کپی در ویندوز ۱۰ ، یک روش سخت افزاری هم وجود دارد و آن ارتقا هارد است. اگر لپ تاپ یا کامپیوتر شما از هارد دیسک‌ (HDD) استفاده می کند، بهتر است آن را با یک حافظه SSD جابجا کنید. سرعت اس اس دی ها برای انتقال فایل بسیار بالاست و به شما کمک می کند که فایل ها را سریع تر کپی کنید.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=34382

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.