• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
24

۶ فیلم برتر از جکی چان که نباید از دست داد

  • کد خبر : 34518
  • 12 می 2021 - 16:01
بهترین فیلم های جکی چان

اگر به سینمای کمدی-اکشن علاقه دارید و از طرفداران جکی چان دوست داشتنی هستید، احتمالا ادامه این مطلب را نیز دوست خواهید داشت. امروز چند مورد از بهترین فیلم های جکی چان را به شما معرفی می کنیم. هنرپیشه ای که نزدیک به چهار دهه در هالیوود فعالیت کرده و بسیاری او را به عنوان بهترین بازیگر سرگرم کننده جهان می شناسند.

بهترین فیلم های جکی چان

۱- ساعت شلوغی   Rush Hour

احتمالا نام ساعت شلوغی را به عنوان یکی از بهترین فیلم های جکی چان شنیده اید. یکی از حلقه های فیلم سه قسمتی شلوغی که هنرهای رزمی در آن با طنز ترکیب شده است. کریس تاکر در کنار جکی چان، پلیس هایی هستند که برای تعطیلات به هنگ کنگ می روند. اما برای انجام ماموریتی به لس آنجلس فراخوانده می شوند و از همین جا، فیلم وارد فاز اکشن می شود.

فیلم ساعت شلوغی جکی چان

۲- ظهر شانگهای  Shanghai Noon از بهترین فیلم های جکی چان

یکی دیگر از بهترین فیلم‌های جکی چان، ظهر شانگهای است که در آن با اوون ویلسون همبازی شده است. چان نقش یک گارد امپراتوری چینی را ایفا می کند که برای نجات یک پرنسس به آمریکای غربی می رود. ویلسون هم یک یاغی است که چان مجبور می شود از او کمک بگیرد. ظهر شانگهای بدون شک یکی از بهترین فیلم هایی است که ترکیبی از هنرهای رزمی و صحنه های اکشن وسترن را به بهترین شکل نمایش می دهد. مهارت چان در انجام حرکات رزمی، کنار جذابیت پسرانه اوون ویلسون، جلوه خاصی به فیلم داده و مخاطب را وادار به دنبال کردن آن می کند.

بهترین فیلم های جکی چان

۳- غرش در برانکس  Rumble in the Bronx

سومین گزینه در فهرست بهترین فیلم های جکی چان، فاز اکشن بسیار بالاتری دارد. جکی چان در این فیلم، نقش یک پلیس هنگ کنگی را ایفا می کند که برای عروسی عمویش به نیویورک آمده است. سارقین به مغازه عمویش می روند غافل از این چان آنجاست تا همه چیز را کنترل کند! البته این شروع ماجراست و پس از آن، پلیس جوان قصه وارد ماجراهایی می شود که ارتباط چندانی با او ندارند. جالب است بدانید که ساخت فیلم غرش در برانکس در آمریکا، به نوعی سرآغاز فروش دیگر فیلم های جکی چان در این کشور بود.

فیلم غرش در برانکس جکی چان

۴- مار در سایهٔ عقابSnake in the Eagle’s Shadow

مار در سایه عقاب شاید به این دلیل جزو بهترین فیلم های جکی چان است که تحولی در ترکیب کمدی با هنرهای رزمی، آکروباتیک و اکشن ایجاد کرد.  ووپینگ یوئن کارگردان این کار است و با ساخت آن، انقلابی در صنعت سینما به پا کرد. از همان زمان بود که حضور جکی چان در فیلم های اکشن، فروش آنها را چند برابر می کرد. چان در این فیلم، یک نقش دانش آموز تنهاست که می خواهد از یک استاد رزمی چیزی فرا بگیرد.

بهترین فیلم های جکی چان

۵- من چه کسی هستم  Who Am I یکی دیگر از بهترین فیلم های جکی چان

یکی دیگر از بهترین فیلم های جکی چان، به مفهوم فراموشی پرداخته است. شاید بتوان گفت که چان یکی از بهترین بازی ها را از شخصی که همه چیز را فراموش کرده، به نمایش گذاشته است. چان یکی مامور مخفی است که از هلیکوپتر سقوط کرده و حافظه اش را از دست داده است. او برای یافتن خویش به ماموریت قبلی اش بازمی گردد و در این راه با مامورهای دشمن دیدار دارد. صحنه فرار با کفش های لیز در روتردام و صحنه ترسناکی که از ساختمان شیشه ای می پرد، جزو ماندگارترین صحنه های اکشن به شمار می روند که چان آنها را به شکل هنرمندانه اجرا کرده است. گفته می شود که جکی چان بدلکار ندارد و تمامی صحنه های اکشن فیلم هایش را خودش اجرا می کند!

فیلم من چه کسی هستم جکی چان

۶- استاد مست The Legend of Drunken Master

آخرین مورد از بهترین فیلم های جکی چان را می توان دنباله فیلم ارباب مست به شمار آورد. این فیلم سبک مبارزه کونگ فو که یادآور مبارزان مست است را مورد توجه قرار داده است. بسیاری از کارگردان های وسترن و حتی منتقدین، این فیلم را تحسین کرده اند. جکی چان در این فیلم نقش مردی را بازی می کند که بین دنیای قوانین سفت و سخت پدر و دنیای خودش گیر کرده است. چان با مست شدن، در مقابل درد بی حس شده و با چشمانش مبارزه می کند. رابرت ابرت، منتقد سینما، اوج صحنه مبارزه را بهترین صحنه فیلم های اکشن تاریخ می داند. صحنه مبارزه پایانی شاهکار طراحی مبارزه محسوب می شود که در طی چهار ماه بی وقفه ضبط شد در حالی که هرروز تنها ۳ ثانیه از آن ساخته شد!

فیلم استاد مست جکی چان
لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=34518

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.