• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
16

حالا مشخص شد کدام فتوشاپه؟

  • کد خبر : 3452
  • 26 ژوئن 2019 - 8:36

آقای برایان هوک مسئول پرونده ایران در وزارت امور خارجه آمریکا مدعی بود که موشک های ایران طبل توخالی هستند و ایران با استفاده از نرم افزار فتوشاپ در حال بزرگ نمایی توانمندی های خود است.

روز پنج شنبه موشک های سپاه پاسداران توانستند پیشرفته ترین پهپاد آمریکایی که حدود ۲۲۰ ملیون دلار ارزش دارد را با موشک های ایرانی خود سرنگون کنند.

گلوبال هاوک (ار کیو-۴) در حالی بر فراز مرزهای ایران مورد اصابت موشک های سپاه قرار گرفت که طبق گزارش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وارد حریم هوایی ایران شده بود.

مقامات آمریکایی ها در ابتدا  این ماجرا را انکار کردند و ادعا کردند که این پهپاد در حریم هوایی بین المللی در حال پرواز بود و پس از اینکه مشخص شد که لاشه هواپیما در منطقه کوه مبارک در داخل ایران سقوط کرده مجبور شدند کل ماجرا را اعتراف کنند.

موشک های ایران طبل توخالی و فتوشاپ هستند / حالا مشخص شد کدام فتوشاپه؟

کمتر از یکماه پیش هدت پهپاد دست ساز یمنی هشتصد و پنجاه کیلومتر داخل عربستان پرواز کردند و لوله های نفت منطقه شرقیه عربستان سعودی واقع در جوار خلیج فارس به سمت بندر ینبع واقع در کنار دریای سرخ را مورد هدف قرار دادند.
این در حالی است که عربستان سعودی با مجهز کردن خود به پیشرفته ترین تجهیزات دفاعی آمریکایی حد اقل امیدوار بود  از چنین حملاتی مصون بماند.

 آقای برایان هوک مسئول پرونده ایران در وزارت امور خارجه آمریکا حدود دو سه هفته پیش مدعی بود که تجهیزات  و موشک های ایران طبل توخالی هستند و ایران با استفاده از نرم افزار فتوشاپ در حال بزرگ نمایی توانمندی های خود است.

 همین ماجرا کافی است تا اقتدار نظامی و موشکی ایران مشخص شود و به آقای برایان هوک گفت حالا مشخص شد کدام فتوشاپه؟  اقتدار نظامی و موشکی ایران  یا تسلیحاتی که آمریکا به کشورهای عرب حوزه خلیج فارس فروخته.

احتمالا بسیاری تا به حال اطلاعات زیادی در مورد این پهپاد آمریکایی که آمریکایی ها عنوان پهپاد افسانه ای را برایش انتخاب کرده اند، جمع کرده اند.

پهپاد آمریکایی RQ-4

پهپاد گلوبال هاوک

پهپاد گلوبال هاوک (Global Hawk) محصول شرکت نورثروپ-گرومن آمریکا با نام اختصاری RQ-4 است که به منظور اجرای عملیات‌های جاسوسی و شناسایی توسط نیروی هوایی و دریایی ایالات متحده آمریکا به کار گرفته می‌شود.

می توان گفت سرنگونی این هواپیما به نوعی نشان می دهد که ایرانی ها نوعی موشک فوق افسانه ای سری ای در اختیار داشتند که افسانه های آمریکایی ها را می تواند به باد دهد.

البته نکته بسیار مهمی که در این ماجرا می باشد این که است سیاست ایالات متحده و متحدین آن از زمان خروج آمریکا از برجام تا به امروز منجر به افزایش تنش ها بشکل فزاینده ای در منطقه شده اند و امروزه کل جهان درگیر آن می باشد چرا که در صورتی که تنش های روز افزون منجر به بروز جنگ در منطقه شوند قطعا با توجه به شرایطی که طی یک ماه اخیر مشاهده کرده ایم احتمال متوقف شدن صادرات انرژی از منطقه خاورمیانه بسیار زیاد است وکل جهان درگیر خواهد بود نه فقط کشورهای ایران و آمریکا و یا حتی کشورهای منطقه.

 وجود اخبار ضد و نقیض که اخیرا یکی از آنها توسط یک روزنامه اسرائیلی مبنی بر اینکه قرار است آمریکا دست به یک ضربه نظامی بر علیه ایران بزند، سطح آماده باش در ایران به حد بالایی افزایش یافت و خوب هر پرنده ای بخواهد وارد حریم هوایی ایران شود هدف قرار خواهد گرفت.

همچنین می توان گفت که هدف این پرواز بررسی شرایط دفاعی ایران برای هرگونه حمله احتمالی بوده باشد و احتمالا پیش بینی نمی شده که ایرانی ها چه نوع تسلیحاتی در اختیار داشته باشند و اینکه تا چه حد در حال آماده باش هستند.

دست یابی به  فناوری موشکی

نکته دیگری که در این ماجرا وجود دارد این است که اگر امکان رصد این پهپاد فوق مدرن آمریکایی توسط ایرانی ها وجود داشته باشد این به این معنا است که بخش بزرگی از هواپیماهای آمریکایی امکان ورود به حریم هوایی ایران را نخواهند داشت،

همچنین این نکته وجود دارد که شاید صحبت های فرمانده هان سپاه پاسداران مبنی بر اینکه موشک های نقطه زنی در اختیار دارد که می تواند ناو های آمریکایی را غرق کند مثل همین موشک ها فتوشاپ نباشد و واقعا ایران توانسته باشد به فناوری موشکی ای دست یابد که می تواند ناو های آمریکایی را غرق کند.

مریکایی ها بخوبی می دانند که اگر نیروی هوایی و نیروی دریایی آنها فلج باشد هیچ امیدی برای مقابله نیروی زمینی آنها با نیروهای ایرانی در خاک خود را نخواهند داشت چون بصورت تاریخی ثابت شده که ایرانی ها در خاک خود چه شکلی می جنگند، حتی در زمان جنگ ایران و عراق زمانی که عراقی ها در خاک ایران بودند نوع جنگ ایرانی ها در مقایسه با زمانی که ایرانی ها وارد خاک عراق شدند بسیار متفاوت بود.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=3452

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.