• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
21

تزریق واکسن کرونا به پیرترین مرد کشور

  • کد خبر : 34673
  • 17 می 2021 - 10:24
تزریق واکسن به پیرترین مرد ایران

واکسن کرونا به پیرترین مرد ایران که بر اساس اطلاعات شناسنامه و کارت ملی‌اش ۱۳۴ سال سن دارد و ساکن روستایی در آذربایجان شرقی است، تزریق شد.

عباسعلی درستی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: روز گذشته واکسن کرونا به مردی که بر اساس شناسنامه و کارت ملی ۱۳۴ سال سن داشته و پیرترین مرد ایران و بنابر بررسی‌ها احتمالا پیرترین فرد جهان است، تزریق شد.

وی افزود: واکسن کرونا در خانه بهداشت عمارت در شهرستان خداآفرین (استان آذربایجان شرقی) به این مرد که از ۲۰ سالگی در روستای «شاه‌حیدر» سکونت دارد و دارای سه فرزند پسر و چهار فرزند دختر است، انجام شد. این مرد در خانه پسر ۶۲ ساله‌اش زندگی می‌کند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز تشریح کرد: این مرد ۱۳۴ ساله با وجود سن بالا قادر به حرکت است و از نظر عقلانیت مشکل خاصی ندارد و حتی قادر به انجام کارهای دامداری و کشاورزی است.

تزریق واکسن به پیرترین مرد ایران

این مقام مسئول درخصوص وضعیت واکسیناسیون در استان تبریز بیان کرد: تا هفته گذشته بالای ۸۰ درصد از جمعیت بالای ۸۰ ساله استان واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و تمامی افراد بالای ۸۰ سال را در دورترین روستاهای استان نیز واکسینه می‌کنیم. به دلیل مراجعه اندک جمعیت بالای ۸۰ سال استان، پیش از اعلام واکسیناسیون کشوری جمعیت بین ۷۵ تا ۸۰، اقدام به آغاز واکسیناسیون این گروه کردیم و تا روز گذشته ۵۱ درصد از این افراد واکسینه شده‌اند.

درستی با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۱۴۰ هزار نفر معادل ۳.۵ درصد از جمعیت کل استان واکسینه شده‌اند، یادآور شد: واکسیناسیون جمعیت ۷۰ تا ۷۵ ساله استان هنوز شروع نشده و در روزهای آتی آغاز خواهد شد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=34673

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.