• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
11

تشییع پیکر مطهر ۱۵۰ شهید دفاع مقدس آغاز شد

  • کد خبر : 3479
  • 27 ژوئن 2019 - 5:53

مراسم تشییع پیکر مطهر ۱۵۰ شهید دفاع مقدس صبح امروز (پنجشنبه) با حضور مردم ولایتمدارو خانواده معظم شهدا و مسئولان لشکری و کشوری از مقابل دانشگاه تهران به سوی معراج شهدا آغاز شد.

مردم شهید پرور تهران در راستای ترویج فرهنگ جهاد و شهادت، با حضور حماسی و دشمن شکن خود در مراسم با شکوه وداع و تشییع ۱۵۰ پیکر مطهر شهدای گمنام دفاع مقدس تحت عنوان «یاران صادق» که در آستانه شهادت جانسوز رئیس مذهب تشیع، حضرت امام جعفر صادق (ع) و شهدای گرانقدر هفتم تیر برگزارشد شرکت کردند.

 پیکر این شهدا که ٣۵ نفر آنها هویتشان از طریق آزمایش DNA شناسایی شده با حضور خانواده و اقوامشان تشییع می شود اما همه مردم خانواده بقیه شهدایی هستند که همچنان پس از سالها که از پایان جنگ می گذرد گمنامند.
مادران و پدران چشم انتظاری که هنوز پیکر عزیزشان پیدا نشده به این مراسم آمدند به امید اینکه بویی از وجود فرزندشان را استشمام کنند.

در این مراسم، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار سرتیپ پاسدار «داود عامری» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، سردار سرتیپ دوم پاسدار «محمدرضا یزدی» فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای نگهبان و مسئولان اجرایی استان تهران حضور دارند.

تشییع پیکر مطهر 150 شهید دفاع مقدس

مراسم تشییع پیکر مطهر ۱۵۰ شهید دفاع مقدس در ۱۰ استان دیگر

همچنین پیکر دو تن از شهدای مدافع حرم نیز در این مراسم تشییع خواهد شد. تا دقایقی دیگر حجت الاسلام والمسلمین رئیسی رئیس قوه قضائیه در این مراسم به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

مراسم تشییع پیکرهای ۱۵۰ شهید دوران دفاع مقدس در تهران و ۱۰ استان دیگر تشییع می‌شود، همچنین مراسم وداع با این شهدا شامگاه روز گذشته (پنجم تیر) در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزارشد.
از این ۱۵۰ شهید تفحص شده ۱۱۶ شهید گمنام هستند و هویت ۳۴ شهید شناسایی شده است.
شهدای تازه تفحص شده متعلق به عملیات‌های کربلای ۵، والفجر ۸، رمضان، محرم، مسلم بن عقیل، والفجر یک در فکه، تک دشمن در زبیدات، والفجر ۲ در پنجوین و تک دشمن در عملیات بیت المقدس است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=3479

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
  1. بسیار عالییییییی

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.