• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
25

۵ جاذبه گردشگری مبهوت کننده ترکیه

  • کد خبر : 3520
  • 30 ژوئن 2019 - 8:16

ترکیه در سال ۱۹۲۳ از بقایای امپراتوری عثمانی تاسیس شد. به زودی پس از آن کشور، قوانین سکولار را جایگزین قوانین سنتی مذهبی کرد. در سال ۱۹۴۵ ترکیه به سازمان ملل پیوست و در سال ۱۹۵۲ عضو ناتو شد

ترکیه مقاصد گردشگری زیادی برای مسافران عرضه می کند، از گنبد و مناره گرفته تا ویرانه های رومی در خط ساحلی غربی و جنوبی، برای هر کسی با هر سلیقه ای و هر بودجه ای سفری به یاذ ماندنی به جای می گذارد.

اما در این مطلب ما می خواهیم فارغ از جنبه های مثبت موجود در ترکیه که قطعا اجازه سپری کردن اوقات ناخوشایند را از شما گردشگران و مسافران عزیز سفر کرده به این نقطه از منطقه اوراسیا را خواهد گرفت، به یکسری از معروف ترین جاهای دیدنی ترکیه بپردازیم و شما مخاطبان و بازدیدکنندگان گرامی را با ۹ مورد از جاذبه های گردشگری ترکیه آشنا نماییم. پس با ما در ادامه این مطلب کاملا خاص و ویژه در خصوص دیدنی های ترکیه همراه شوید.

جاذبه های گردشگری ترکیه

کوه آرارات – Mount Ararat

کوه آرارات یک کوه آتشفشان غیر فعال در بخش شرقی ترکیه است. این کوه باشکوه دو قله اصلی داشته که به نام آرارات بزرگ و آرارات کوچک شناخته می شوند. آرارات بزرگ بلندترین نقطه در ترکیه و فلات ارمنستان به شمار می آید که ۵۱۷۳ متر طول داشته و آرارات کوچک نیز ۳۸۹۶ متر ارتفاع دارد.

آرارات همیشه و در تمامی ماه های سال، پوشیده از برف است و می توان با حضور بر فراز آن به یک چشم انداز مات و مبهوت کننده از مناظر اطراف این کوه دست پیدا کرد. شایان ذکر است که مطابق با نوشته های موجود در کتاب پیدایش، این کوه همان نقطه ای بوده که کشتی حضرت نوح (ع) در آن به گل نشسته است. ناگفته نماند که طبق گزارشات زمین شناسان ترکیه، در سالیان گذشته حجم برف موجود در نواحی مرتفع کوه آرارات به مراتب کم و کمتر شده که این امر مربوط به دلایل زیادی از جمله بالا رفتن دمای کل زمین در مقایسه با یک دهه گذشته هست.

9 جاذبه گردشگری مبهوت کننده ترکیه

مسیر پیاده وری Lycian

یکی از معروف‌ترین مسیرهای پیاده‌روی ترکیه Lycian Trail است که در حدود ۵۰۹ کیلومتر از فتیه تا آنتالیا، زیباترین مناظر ممکن را پیش رویتان به تصویر می‌کشد. شما در این منطقه از سکوت و صدای برخی پرنده‌ها لذت می‌برید و می‌توانید عکس‌های فوق‌العاده‌ای ثبت کنید. شما در طول این مسیر با نقاطی همچون سواحل پاتارا، سواحل طبیعی کاش و خرابه‌های تاریخی الیمپوس روبرو خواهید شد. طی این پیاده‌روی می‌توانید از مناظر طبیعی و ارتفاعات لذت ببرید و هم مناطق ساحلی و تاریخی.

 بد نیست بدانید که قرار نیست در طول تمام مسیر Lycian شما با جاذبه های گردشگری ترکیه مواجه شوید! بالعکس ممکن است در بخش هایی از این مسیر مشهور منتهی به ساحل تنها با یکسری از اماکن کاملا معمولی و عادی مواجه شوید که حتی ممکن است سبب پشیمانی شما از گذراندن وقت با ارزشتان جهت پیمودن جاده Lycian شود. با این حال پیشنهاد می کنیم در بین جاهای دیدنی ترکیه حتما از این مسیر جذاب ساحلی بازدید نمایید. از قلم باز نماند که نام Lycian از امپراطور فقید منطقه یعنی Lycia گرفته شده که حدودا ۱۵ سده پیش از میلاد مسیح در این نقطه اقامت داشته است.

جاذبه های گردشگری ترکیه

قلعه پنبه ای – Pamukkale

(Pamukkale)  به معنی «قلعه پنبه ای» مکانی طبیعی در ایالت Denizli در جنوب غربی ترکیه است. از خصوصیات این شهر، چشمه های آب گرم، سنگ آهک های سفید رنگ،‌ زمین های پله ای حاصل از معادن ذغال سنگ است که  توسط آب های روان به این شکل درآمده اند.

شکل پله های خاص آهکی سفید رنگ (کربنات کلسیم)، استخرها و استالاکتیت ها که لبه مرزی شهر را در آغوش می گیرند مثل شکاف سفید رنگی است که به سبب آب های گرم معدنی این منطقه خلق شده است. اینجا مکانی عجیب در ترکیه است که اکنون در زمره مکان های باستانی یونسکو به ثبت رسیده است.

جاذبه های گردشگری ترکیه

سواحل اولودنیز – Oludeniz Beaches

اولودنیز نام یکی  دیگر از جاذبه های گردشگری ترکیه است که به لحاظ جغرافیایی در سمت جنوبی منطقه فتحیه (Fathiye) از استان موغله واقع شده است. این دهکده دارای یکی از بهترین خطوط ساحلی دنیا است و به همین خاطر، تحت عنوان یک محدوده ملی و کاملا طبیعی از سوی دولت این کشور مورد دقت و مواظبت قرار گرفته است.

اولودنیز، که در لغت به معنای دریای مرده است و همچنین به مرداب آبی نیز شهرت دارد، دهکده‌ای ساحلی است که در منطقه‌ی فتحیه‌ی استان موغله در ساحل فیروزه‌ای جنوب غربی ترکیه یعنی در پیوستگی میان دریای اژه و دریای مدیترانه واقع شده است.

اولودنیز یکی از سواحل بسیار زیبای باقی مانده از دریای مدیترانه است و ساحلی ساکت و خلوت که در کوه اولودنیز و روی مرداب آبی قرار دارد. خود ساحل، ساحلی ریگی است و از آنجایی‌که مرداب آبی، مردابی طبیعی است هرگونه ساخت‌وساز در این‌جا مطلقا ممنوع است. آب دریای این ساحل به خاطر رنگ فیروزه‌ای و آبی روشن خود شهرت فراوان دارد.

جاذبه های گردشگری ترکیه

رشته کوه های آناتولی – Mounts Anatolian

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری ترکیه می توان به وجود رشته کوه های آناتولی به درازای ۹۶۵ کیلومتر در نواحی شمالی این کشور اشاره داشت که به سبب وجود تاریخچه پر فراز و نشیب آن و همچنین اقوام مختلفی که در حوالی این منطقه کوهستانی از دیرباز تاکنون زندگی کرده اند، می توان در این نقطه از کشور ترکیه با آداب و رسوم و فرهنگ های جورواجوری مواجه شد.

کوههای شمالی آناتولی که بنام کوههای پونتیک هم شناخته میشود؛ بصورت رشته کوههای زنجیره ای به مسیر ۶۰۰ مایل در امتداد دریای سیاه کشیده شده است. قسمتهای مختلفی از این منطقه مدتها برای مردمانی به مدت هزاران سال محل زندگی بوده است و بسیاری از فرهنگهای امروز در این منطقه نشات گرفته از آن زمان است.قسمتهای ویژه برای دیدن دره “فیرتنا” در استان “ریزه” و دره “ماچاهل” در استان “آرت وین” است.

ولی بدون شک پر بیننده ترین منطقه برای بازدید صومعه “سوملا” در منطقه “ترابزون” میباشد.ساخته شده در یک شیب تند صخره ای در دره “آلتن دره”. صومعه در قرن چهارم بعد از میلاد ساخته شد و در قرنهای مختلف؛ گهگاه دارای سکنه و یا متروک میشده است.امروزه مسلما این محل برای جذب توریست میباشد.

جاذبه های گردشگری ترکیه
لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=3520

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
  1. ما جاذبه دیدنی کم نداریم اما دریغ از یه مدیریت درست برای جذب گردشگر

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.