• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
20

گروه ۷ از احیای برجام حمایت کرد/از اتهام به چین تا روابط پایدار با روسیه

  • کد خبر : 35394
  • 13 ژوئن 2021 - 21:33
نشست گروه ۷ و صحبت درباره برجام ، چین و روسیه

سران گروه ۷ امروز با صدور بیانیه‌ای پایانی ضمن اعلام حمایت از احیای برجام، به ایراد اتهامات حقوق بشری علیه چین پرداخته و خواستار روابط پایدار با روسیه شدند.

چهل و هفتمین اجلاس جی ۷ از روز جمعه در انگلیس آغاز شده و امروز یکشنبه به پایان می‌رسد. این اجلاس در حالی برگزار می‌شود که جهان همچنان درگیر ویروس کرونا است و هر چند کشورهای ثروتمند و صنعتی واکسیناسیون را آغاز کرده و برخی در مراحل پایانی آن هستند اما با این وجود کرونا همچنان در سطح جهان قربانی می‌گیرد.

با وجود تعهدی که کشورهای عضو جی ۷ برای مقابله با بحران‌های جهانی دارند اما سران این کشورها فقط به دادن وعده برای تامین واکسن کشورهای نیازمند بسنده کردند.

بیانیه‌ی گروه ۷ درباره برجام

گروه ۷ امروز یکشنبه و در روز پایانی نشست خود در «کورنوال» انگلیس در بیانیه‌ای بدون اشاره به نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت توسط ترامپ اعلام کرد: ما از بحث و گفتگو میان اعضای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به ویژه با ایالات متحده با هدف بازگشت واشنگتن و تهران به تعهدات خود در توافق هسته‌ای استقبال می‌کنیم.

در بخشی از بیانیه صادره از سوی سران گروه ۷ در این خصوص بدون اشاره به ماهیت دفاعی برنامه موشکی تهران آمده است: کشورهای گروه ۷ همچنین از ایران می‌خواهند همه فعالیت‌های مربوط به موشک‌های بالستیک و مسائل منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای را متوقف کند!

به گزارش شبکه تلویزیونی بلومبرگ، در بخش دیگری از این بیانیه در خصوص روسیه نیز آمده است: خواستار روابط پایدار و قابل پیش‌بینی با روسیه هستیم. ما سود و منفعت خود را در روابط قابل پیش‌بینی و پایدار با روسیه می‌بینیم و همچنان به همکاری در حوزه‌های مشترک ادامه خواهیم داد.

بیانیه مذکور می‌افزاید: بار دیگر از روسیه می‌خواهیم که رفتارهای بی‌ثبات‌کننده خود را متوقف کرده از جمله مداخله در سیستم‌های دموکراتیک دیگر کشورها را کنار بگذارد!

در این بیانیه همچنین از چین خواسته شده است تا به حقوق بشر ادعایی غرب احترام بگذارد!

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=35394

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.