• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
17

نخستین اکران فیلم «قهرمان» ساخته فرهادی در بخش رقابتی جشنواره فیلم کن

  • کد خبر : 36335
  • 14 جولای 2021 - 14:25
فیلم «قهرمان» اصغر فرهادی در جشنواره کن

نمایش فیلم «قهرمان» پس از اولین نمایش در کن، با تشویق چند دقیقه ای و ایستاده حاضران در سالن گرند لومیر کاخ جشنواره کن همراه شد.

 «قهرمان» که چهارمین حضور اصغر فرهادی کارگردان ایرانی را در جشنواره کن رقم زده، اولین نمایش خود را در بخش رقابتی این رویداد سینمایی به عنوان یکی از نامزدهای نخل طلا تجربه کرد و مشاهدات اولیه از استقبال مخاطبین و منتقدان از این فیلم فارسی زبان حکایت دارد.

طبق سنت جشنواره فیلم کن، پس از پایان نمایش حاضران در سالن گرند لومیر جشنواره کن برای چند دقیقه بصورت ایستاده اصغر فرهادی و عوامل این فیلم را مورد تشویق قرار دادند.

فرهادی در سخنانی کوتاه ضمن تشکر از برگزارکنندگان جشنواره کن برای برپایی این رویداد سینمایی در شرایط کنونی و همه گیری ویروس کرونا گفت: این اولین بار است که فیلم را در میان این تعداد زیاد از مخاطبان تماشا می کنم و این به دلیل سازماندهی خوب جشنواره است.

او همچنین از تشویق حاضران در سالن تشکر کرد و آن را بسیار بامعنا توصیف کرد.

پیش از این اصغر فرهادی جوایز معتبری با دو فیلم گذشته و فروشنده در این جشنواره به دست آورده بود؛ جایزه بهترین بازیگری برای بازیگر زن فرانسوی «برنیس بژو» برای فیلم «گذشته» و جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر جشنواره، شهاب حسینی، برای «فروشنده.»

ماننده بخشی از کارهای اخیر اصغرفرهادی، الکساندر مله گی، تهیه کننده فرانسوی شرکت ممنتو، به همراه شخص کارگردان تهیه کنندگی مشترک فیلم قهرمان را برعهده دارند.

برای اولین بار پس از جشنواره کن، فیلم «قهرمان» از ۲۲ ماه دسامبر در فرانسه به نمایش عمومی در می‌آید. به جز فرانسه فیلم فرهادی در ۳۰ کشور جهان اکران می شود. از جمله در ایالات متحده و کانادا و استرالیا.

فیلم «قهرمان» پنج بار در طول جشنواره کن به نمایش در می‌آید

فیلم اصغر فرهادی ۵ بار در طول جشنواره کن به نمایش درمی‌آید. قهرمان فیلمی بلند با مدت زمان ۲ ساعت و ۷ دقیقه است.

داستان حول رحیم «قهرمان» فیلم می‌چرخد. امیر جدیدی نقش رحیم را ایفا می کند. او به دلیل عدم پرداخت بدهی‌هایش در زندان است و در جریان یک مرخصی دو روزه اتفاقاتی می‌افتد که زندگی او را متحول می‌کند.

بازیگران شناخته شده فیلم «قهرمان» به جز امیر جدیدی، محسن تنابنده و فرشته صدرعرفایی هستند. همچون فیلم جدایی نادر از سیمین، سارینا فرهادی، دختر کارگردان نیز در فیلم هنرنمایی می‌کند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=36335

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.