• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8

صحبت‌های رئیس پلیس تهران درباره‌ی موضوع سگ گردانی

  • کد خبر : 36453
  • 17 جولای 2021 - 16:14
برخورد با سگ گردانی در معابر موضع بحث در فرماندهی تهران بزرگ

سردار حسین رحیمی صبح امروز در حاشیه مراسم تقدیر از فعالان حوزه “عفاف و حجاب” در ستاد فرماندهی تهران بزرگ در پاسخ به این سوال که آیا سگ‌گردانی جرم محسوب می‌شود و نحوه شکایت درباره سگ گردانی، اظهار کرد: روزانه درباره سگ‌گردانی و مزاحمتهای ایجاد شده در این رابطه در پارکها، معابر عمومی و حتی آپارتمانها و محل سکونت، ده‌ها تماس با پلیس برقرار می‌شود.

رئیس پلیس تهران با بیان اینکه ما به عنوان پناهگاه مردم وظیفه رسیدگی به این تماسها را داریم، افزود: تلاش داریم در این رابطه برخوردمان محترمان باشد.

سردار رحیمی گفت: مردم خواستار برخورد با سگ گردانی در پارکها و معابر عمومی هستند، مواردی وجود دارد که مزاحمت ایجاد شده درباره نگهداری سگ در آپارتمان، زندگی آپارتمانی را برای ساکنان آنجا مختل کرده است، پلیس در این مواقع چه باید کند؟ باید با این موارد برخورد کند لذا برابر قانون با این موارد برخورد می‌کنیم.

این مقام انتظامی افزود: در قانون اجازه حیوان‌گردانی داده نشده البته ممکن است فردی در ویلا یا باغ یا مکانهایی که برای دیگران ایجاد مزاحمت نمی‌کند، سگ نگهداری کند که این موضوع اشکالی ندارد.

رحیمی: در کشورهای اروپایی هم برای سگ گردانی قوانین وجود دارد

رحیمی خاطرنشان کرد: برخی، کشورهای اروپایی را درباره سگ‌گردانی مثال می‌زدنند، باید بگوییم در کشورهای اروپایی نیز درباره نگهداری و حمل و جابه‌جایی آن قوانین خاص دارد، اینگونه نیست که بگوییم هر فردی هر کاری خواست انجام دهد، قوانین در این رابطه بسیار سخت است و ناقضان قوانین جرایم بسیار سنگینی را باید پرداخت کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به این سوال که آیا در برخورد با سگ‌گردانی خلاء قانونی وجود دارد؟ گفت: خیر در این رابطه هیچ خلاء قانونی وجود ندارد. قطعاً اگر مامور جایی دچار اشتباه شود با وی برخورد جدی می‌کنیم.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=36453

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.