• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8

گفت‌وگوی تلفنی ترامپ و مکرون درباره ایران / سفر مشاور مکرون به تهران

  • کد خبر : 3755
  • 09 جولای 2019 - 4:47

 کاخ سفید اعلام کرد : دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و همتای فرانسوی‌اش امانوئل مکرون در مورد ایران گفت‌وگو کردند.

کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کرد که دونالد ترامپ و امانوئل مکرون، روسای جمهوری آمریکا و فرانسه، درباره تهدید ایران به افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم گفت‌وگو کردند.

در بیانیه کاخ سفید، آمده است: «طرفین در خصوص تلاش‌های جاری برای اطمینان از اینکه ایران به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت و پایان دادن به رفتار ایران برای برهم زدن ثبات در خاورمیانه، با هم گفت‌وگو کردند».

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی، روز دوشنبه اعلام کرد که درصد غنی‌سازی اورانیوم در ایران به ۴.۵ درصد رسیده است. بر اساس برجام، این درصد نباید از مرز ۳.۶۷ درصد تخطی کند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز این خبر را تایید کرده است.

گفت‌وگوی تلفنی ترامپ و مکرون

گفت‌وگوی تلفنی ترامپ و مکرون / سفر مشاور مکرون به تهران

گفت‌وگوی رؤسای جمهوری آمریکا و فرانسه در حالی است که خبرگزاری بلومبرگ دوشنبه به نقل از مقام‌های فرانسوی گزارش داد «امانوئل بُن» مشاور ارشد مکرون سه شنبه به تهران سفر می‌کند و طی دو روز با مسئولان ایرانی دیدار خواهد کرد.
بُن ۱۹ ژوئن (۲۹ خرداد) نیز به ایران سفر کرده بود. در همین حال، مکرون نیز شنبه گذشته در تماسی تلفنی با حسن روحانی رئیس جمهوری ایران درباره برجام گفت وگو کرد.
مکرون پیشتر گفته بود او سعی خواهد کرد ترامپ را متقاعد کند تا با هدف کاهش تنش‌ها در منطقه، برخی تحریم‌ها علیه ایران را متوقف کند.
تلاش‌های فرانسه در حالی انجام می‌شود که یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی رو دوشنبه با انتشار گزارشی غنی‌سازی فراتر از ۳.۶۷ درصدی را در ایران تأیید و اعلام کرد که برابر اعلام اپراتور کارخانه غنی‌سازی سوخت، این غنا ۴.۵ درصد است.

آمریکا که سیاست فشار حداکثری بر ایران را برای دستیابی به توافق تازه موشکی، هسته‌ای و تعریف نقش تهران در منطقه را دنبال می‌کند، روز دوشنبه بار دیگر اعلام کرد که به فشارهای خود ادامه می‌دهد.

به گزارش رویترز، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا، در این زمینه گفت: «تا زمانی که حکومت ایران از برنامه تسلیحات هسته‌ایش دست برنداشته و به فعالیت‌های خشونت‌بار خود در سرتاسر منطقه خاورمیانه پایان ندهد، همچنین اقدامات و حمایت از تروریسم در جهان، به افزایش فشارهای خود ادامه می‌دهیم».

ایران تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای را رد کرده و تحریم‌های شدید آمریکا را «تروریسم اقتصادی» عنوان کرده است.

جان بولتون تصریح کرد: سیاست فشار حداکثری رئیس جمهوری ترامپ در حال نتیجه دادن است.

وی اضافه کرد: ما تازه آغاز کرده ایم. هدف رئیس جمهوری ترامپ دستیابی به توافق جدیدی است که به بهترین نحو منافع ایالات متحده را تامین خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=3755

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
  1. جان بولتون و ترامپ عامل اصلی و موتور فعالیت‌های خشونت‌بار در سرتاسر منطقه خاورمیانه هستند و تا زمانیکه حمایت های یکجانبه از سیاستهای تجاوزگری رژیم صهیونیستی را دنبال می کنند.منطقه روی آرامش را نمی بیند حتی اگر ایران کوتاه بیایدو دست از حمایت فلسطین بردارد.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.