• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
15

تاثیر ویتامین D بر کرونا

  • کد خبر : 38104
  • 14 سپتامبر 2021 - 10:32
تاثیر ویتامین D بر کرونا

طبق مطالعاتی که بر تاثیر ویتامین D بر کرونا انجام شد داده‌های امیدوارکننده ای نشان داده است که اشکال فعال ویتامین D می‌تواند ازعود و تشدید وضعیت کرونا جلوگیری کند.

لوسترول که قسمتی از خانواده ویتامین D از ترکیبات استروئیدی است، در اثر واکنش شیمیایی در بدن با استفاده از نور تولید می‌شود، برای جلوگیری از کرونا عمل می‌کند.

تاثیر ویتامین D بر پیشگیری و درمان کرونا

بر طبق تحقیقات تیم محققان دانشگاه آلاباما در بیرمنگام، مرکز تحقیقات بین رشته‌ای در Basic، متابولیت‌های ویتامین D و لومسترول قادر به انسداد دو آنزیم خاص (RdRP و Mrpo) هستند که برای چرخه زندگی SARS-CoV-۲ مورد نیاز است.

دکتر آنتونی فائوچی، مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی، در سپتامبر ۲۰۲۰ گفت که ویتامین D می‌تواند به مبارزه با “کووید -۱۹” کمک کند.

طی این مطالعه جدید، دانشمندان ثابت کردند که مشتقات جدید و فیزیولوژیکی ویتامین D و لوسترول “بر روی چندین هدف عمل می‌کنند و نشان می‌دهد که ممکن است در برابر گونه‌های اصلی و جهش یافته SARS-CoV-۲ مؤثر باشد. “

سایر مزایای ویتامین D

محققان در این مطالعه می‌گویند که یافته‌های آن‌ها به توضیح مکانیسم احتمالی این امر منجر می‌شود که چرا سطوح پایین ویتامین D باعث ایجاد عفونت Covid-۱۹ و پیامد‌های بد در برخی افراد می‌شود.

این موضوع با سایر مطالعاتی که ارتباط بین کمبود ویتامین D و پیامد‌های بد بیماری کرونا را نشان می‌دهند ارتباط دارد. مطالعات بیشتر و آزمایشات بالینی برای آزمایش اثر ویتامین D و لوسترول به عنوان یک درمان ضد کرونا در حیوانات و انسان‌ها برنامه ریزی شده است.

وضعیت بیمار

ویتامین D ممکن است نیاز به استفاده از دستگاه تنفس را برای کمک به تنفس بیماران کاهش دهد، اما شواهد قطعی نیست. یک مطالعه (در شرکت‌کنندگان مبتلا به COVID-19 شدید) گزارش داد از ۱۱۹ شرکت‌کننده‌ای که ویتامین D دریافت کردند، نه بیمار باید روی دستگاه تنفس قرار می‌گرفتند و ۱۷ بیمار از ۱۱۸ شرکت‌کننده گروه دارونما به دستگاه تنفس نیاز پیدا کردند.

دستورالعمل مصرف ویتامین D

در صورتی که طی چند ماه گذشته، در حال مصرف یک عدد ویتامین دی پنجاه هزار واحدی در ماه بوده‌اید، به همین صورت ادامه دهید: یعنی یک عدد ویتامین دی پنجاه هزار واحدی در ماه. این توصیه برای کودکان دو تا ۱۲ سال به میزان یک عدد ویتامین دی پنجاه هزار واحدی هر دو ماه یک بار است.

در غیر این صورت، بدون نگرانی، فعلا برای مدت چهار هفته آینده هفته‌ای یک عدد ویتامین دی پنجاه هزار واحدی مصرف کنید.

توجه کنید که مصرف بیش از میزان تجویزی، می‌تواند باعث مسومیت با ویتامین D بشود.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=38104

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.