• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
16

علت فوت علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای چه بود

  • کد خبر : 38331
  • 25 سپتامبر 2021 - 19:23
علت فوت نوجوان فداکار ایذه‌ای چه بود

علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای ۲ هفته پیش برای نجات جان ۲ نفر از همسایگان خود که گرفتار آتش‌سوزی شدیدی شده بودند، وارد عمل شد و جان هر دو زن را نجات داد اما خود دچار سوختگی شدید شد و در نهایت پس از چند روز مداوا در اهواز و اصفهان، جان به جان آفرین تسلیم کرد.

نارسایی تنفسی ناشی از سوختگی استنشاقی شد

رئیس بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم(ع) گفت: علی لندی که پیش از این به عنوان قهرمان نوجوان در کشور شناخته شد، دچار نارسایی تنفسی ناشی از سوختگی استنشاقی شد و درنتیجه جان خود را از دست داد.

در چندروزی که علی در اصفهان بستری بود مدام اکسیژن بدنش دچار تغییر می‌‌شد اما تاثیرگذاری شعله‌های آتش کار خود را کرد و او را به کام مرگ کشاند.

علی لندی حدود ۱۰روز در اصفهان بستری بود که از یمن ورود این نوجوان قهرمان سریعا فضای بستری شدن او در این شهر فراهم شد و مستقیم به قسمت آی سی یو بیمارستان منتقل شد.

پزشکان چندین مرتبه قصد عمل جراحی علی را داشتند

در این مدت پزشکان چندین مرتبه قصد عمل جراحی علی را داشتند اما به دلیل افت اکسیژن او چنین امری ممکن نبود و مورد عمل جراحی قرار نگرفت. هرچند کادر درمان بیمارستان تمام زحماتی که امکان پذیر بود را برای احیای زندگی او انجام دادند ولی متخصص بیهوشی بیمارستان به دلیل ریسک در عمل، اجازه این کار را نداد و متاسفانه علی جان خود را از دست داد.

او در پایان گفت : تا قبل از فوت متوفی به درخواست خانواده او کمیسیون ویژه پزشکی نیز تشکیل دادیم تا پیگیری‌های لازم و تخصصی انجام شود همچنین تمام فعالیت‌هایی که به بهبود او کمک می‌کرد هم همواره انجام شد اما علی دیگر به این دنیا تعلق نداشت.

درطول مدتی که علی لندی مهمان بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان بود، استاندار اصفهان به دیدار بیمار آمد و سفارشات لازم را به پزشکان کرد همچنین امام جمعه و شهرداران اهواز و اصفهان نیز برای پیگیری حال او به کنار علی آمدند اما درکل هیچ هزینه‌ای از خانواده بیمار گرفته نشد و برطبق دستور وزیر کشور هزینه‌های آن برعهده استانداری خواهد بود.

عزای عمومی به مناسبت درگذشت نوجوان فداکار ایذه ای

سرپرست فرمانداری ایذه به مناسبت درگذشت نوجوان فداکار، علی لندی امروز را در این شهر عزای عمومی اعلام کرد.

حسن نبوتی سرپرست فرمانداری ایذه اظهار داشت: با هماهنگی های انجام شده با استاندار خوزستان، به مناسبت عروج ملکوتی علی لندی که همه شهروندان  ایذه را داغدار کرد، امروز شنبه سه مهر در شهرستان ایذه عزای عمومی اعلام می‌شود.

علی متعلق به یک شهر و استان نیست. بلکه تمام کشور در سوگ این نوجوان رشید عزادار هستند و با خانواده آن مرحوم همدردی می‌کنند.

تسلیت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به خانواده نوجوان فداکار ایذه‌ای

دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در تماس با خانواده «علی لندی» نوجوان غیور ایذه‌ای، مراتب تسلیت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را ابلاغ و با این خانواده داغدیده ابراز همدردی کردند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=38331

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.