• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
10

محمدحسن طریقت منفرد وزیر بهداشت دولت احمدی نژاد درگذشت

  • کد خبر : 38435
  • 01 اکتبر 2021 - 12:22
محمدحسن طریقت منفرد وزیر بهداشت دولت احمدی نژاد درگذشت

دکتر محمدحسن طریقت مدتی قبل بر اثر سقوط در چاله آسانسور یک ساختمان نیمه کاره که قرار است مرکز طب سنتی شود دچار حادثه شد و مدتی در بیمارستان خاتم بستری بود پنج شنبه ۸ مهرماه درگذشت.

وی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی از سال ۱۳۶۵ و مسئول علمی بخش چشم‌پزشکی مرکز آموزشی درمانی امام حسین (ع) وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از سال ۱۳۶۶ تا ۱۳۷۷ بود که از سوابق علمی و آموزشی او به شمار می‌رفت.

محمدحسن طریقت منفرد متولد سال ۱۳۲۵ در تهران است، وی در دولت دوم محمود احمدی‌نژاد حدود شش ماه وزیر بهداشت بود که با روی کار آمدن دولت روحانی از این سمت کنار رفت.
وی در سال‌های گذشته عضو هیئت مدیره و معاونت درمان سازمان تأمین اجتماعی، معاونت سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی وزارت رفاه و تأمین اجتماعی، مدیر دفتر مطالعات اجتماعی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، مسئول بیمه و درمان کمیته امداد امام خمینی، مسئول بهداشت و درمان وزارت نفت، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و هیئت امنا دانشگاه علوم پزشکی سمنان و نیز ریاست بیمارستان امام حسین تهران بوده است.
محمدحسن طریقت منفرد وزیر اسبق بهداشت در روز خداحافظی از این سمت نیز از صدور مجوز فعالیت پزشکان عمومی در زمینه خدمات تخصصی از جمله رادیولوژی دفاع کرد و گفت: ظرف بودجه‌های سلامت ته ندارد و اعتبارات هدر می‌رود و باید با برنامه‌ریزی پیش رفت.

پیام تسلیت وزیر بهداشت برای درگذشت محمدحسن طریقت

دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی پیامی گفت:

درگذشت دوست و برادر فرهیخته جناب آقای دکتر محمدحسن طریقت منفرد موجب تاسف و تالم فراوان شد. وی از چهره های علمی برجسته حوزه چشم پزشکی کشور بود که طی سالهای متمادی در عرصه‌های مدیریت حوزه سلامت و خدمت به مردم، دستاوردهای بسیار ارزشمندی داشت.

اینجانب ضمن تسلیت به جامعه سلامت، خانواده معزز و سایر وابستگان آن مرحوم، از درگاه خداوند متعال برای آن فقید سعید رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان و جامعه چشم پزشکی کشور صبر و شکیبایی مسالت دارم.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=38435

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.