• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
17

ایران بسیار قوی شده است ، در واشنگتن اراده برای جنگ وجود ندارد

  • کد خبر : 38636
  • 12 اکتبر 2021 - 12:41
ایران بسیار قوی شده است ، در واشنگتن اراده برای جنگ وجود ندارد

وب‌سایت شبکه سعودی العربیه نوشته است: در وبینار انجمن خاورمیانه اعلام شد که جنگ‌های نیابتی در پیشبرد اهداف منطقه‌ای ایران موثر بوده است.ایران بسیار قوی شده است.

علی آلفونه پژوهشگر ارشد «موسسه کشورهای خلیج (فارس)» در واشنگتن می‌گوید، ایران با استفاده از نیروهای شبه‌نظامی و جنگ‌های نیابتی توانست دولت بشار اسد را در سوریه نگه دارد و همین بازی را از طریق نیروهای حوثی در یمن پیش می‌برد. موضع مقامات تهران در قبال دنیای خارج به شدت تحت تأثیر درس‌هایی است که از تجربیات گذشته‌شان گرفته‌اند. به گفته آلفونه، اولین درس‌های راهبردی ایران که راهنمای رفتارهایش در منطقه و جهان است، این است که «جنگ نیابتی» در پیشبرد «اهداف منطقه‌ای» موثر است. آمریکا با خروجش از افغانستان این موقعیت را تقویت کرد

ایران بسیار قوی شده است

آلفونه می‌گوید درس راهبردی بعدی که ایران گرفت این است که دست و بال آمریکا برای حمایت از متحدان منطقه‌ای‌اش در درگیری‌ با ایران و نیروهای وابسته به آن بسته است. اگرچه دولت دونالد ‌ترامپ بطور گسترده و آشکار متحدان منطقه‌ای آمریکا را به مقاومت در برابر «تلاش‌های هژمونیک ایران» تشویق کرد، اما سر بزنگاه، هنگامی‌که سپاه پاسداران در سال ۲۰۱۹ یکی پس از دیگری در منطقه خلیج (فارس) دست به تحرکات خشونت‌آمیز زد، ‌ترامپ هیچ اقدام قاطعی انجام نداد. واکنش انفعالی آمریکا به مقامات ایران نشان داد که در واشنگتن اراده برای جنگ وجود ندارد.

آلفونه در پایان پیش‌بینی کرد که ایران در دوره رئیس‌جمهور جدید، رفتارهای تهاجمی ‌بیشتری از خود بروز دهد. جمهوری اسلامی روی نیروهای تهاجمی‌اش، به‌ویژه نیروی قدس سپاه، که جنگ‌های نیابتی ایران در خارج را مدیریت می‌کند، و شبه‌نظامیان بسیج، هرچه بیشتر سرمایه‌گذاری خواهد کرد. ایران همچنین به بهبود و توسعه زرادخانه‌های موشکی و هواپیماهای بدون سرنشین خود برای تقویت بازدارندگی در برابر آمریکا و اسرائیل ادامه خواهد داد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=38636

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.