• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
18

پشت پرده سرمایه‌گذاری و خرید ملک در ترکیه

  • کد خبر : 38751
  • 19 اکتبر 2021 - 23:05
پشت پرده سرمایه‌گذاری و خرید ملک در ترکیه

به گزارش پایگاه خبری دخالت به نقل از برنا آلبرت بغازیان، کارشناس اقتصادی، در مورد سرمایه‌گذاری و خرید ملک در ترکیه توسط ایرانیان و آسیب‌های اقتصادی گفت: کشور ترکیه به دلیل کاهش نفوذ در بازارهای اروپایی و کاهش شدید سرمایه‌گذاری خارجی تصمیم گرفته این خلاء را با روش‌های دیگر مانند فروش املاک به خارجی‌ها برطرف کند. این تصمیم برای اقتصاد ترکیه بسیار مناسب است به صورتی که این سرمایه گذاری‌ها برای خرید کالای مصرفی و توسعه صنعت ساختمانی ترکیه انجام می‌گیرد.

در این شرایط بهترین گروهی که می‌توانند هدف جذب سرمایه در بخش ساختمان برای ترکیه باشند خریداران مسکن از ایران هستند. به دلیل اینکه اروپایی‌ها سبک زندگی متفاوتی دارند و علاقه چندانی به خرید خانه در کشور ترکیه ندارند و با وعده‌های امنیت سرمایه گذاری بالا و تضمین آینده فرزندان ایرانی‌ها، سعی دارند سرمایه‌ها را به کشور خود بکشانند.

سرمایه‌گذاری و خرید ملک در ترکیه

او خاطر نشان کرد: زمانی که با دوستان صحبت می‌کنم و دلیل خرید خانه در ترکیه را می پرسم، می‌گویند برای آینده بچه‌ها! ولی در حقیقت آنجا آینده‌ای نیست و فقط خودمان را گول می‌زنیم.

روند رو به رشد قیمت مسکن در ایران طی سال‌های گذشته بسیار زیاد بوده و حتی در زمان هایی از نرخ رشد دلار هم پیشی گرفته و به همین دلیل فرد با فروش یک آپارتمان در تهران به راحتی می تواند، تحت تاثیر تبلیغات غیر واقعی اقدام به خرید خانه در ترکیه کند.

تبلیغات باید از طریق سازمان‌های امنیتی مورد برسی دقیق قرار بگیرد

بغازیان ادامه داد: بسیاری از کانال‌های ماهواره‌ای که ارتباط نزدیکی با شرکت‌های ساختمانی در داخل کشور دارند، تبلغ می کنند که با سرمایه گذاری و خرید خانه در ترکیه با مبلغ ۶ یا ۷ میلیارد تومان اقامت این کشور را می‌توان گرفت. به نظر من این این نوع تبلیغات باید از طریق سازمان‌های امنیتی مورد برسی دقیق قرار بگیرد که چرا این شرکت‌ها مردم را با وعده‌های دور از واقعیت تشویق می‌کنند که در ترکیه مسکن بخرند.

ساختمان سازهای ایرانی نیز از فرصت استفاده و ترک‌ها را بیدار کردند که شما نواحی سرسبز دارید و ایرانی‌ها عاشق این هستند که کنار دریا یا یک دریاچه، خانه داشته باشند و این فرصت خوبی برای رونق بخشی به حوزه مسکن در ترکیه است.

سرمایه‌هایی وارد ترکیه می شود به سختی خارج خواهد شد

او گفت: اگر بلند مدت به این مسئله نگاه کنیم مشخص می‌شود این روش جذب سرمایه‌گذاری بر اقتصاد ترکیه تاثیرگذار نخواهد بود ولی موردی که باید سرمایه گذاران به آن توجه کنند این است که سرمایه‌هایی که از این طریق وارد ترکیه می شود، به دلیل قوانین ترکیه به سختی از این کشور خارج خواهد شد.

عده ای فکر می‌کنند با خرید خانه در ترکیه سرمایه گذاری خوبی کردند و سود بیشتری کسب می‌کنند ولی باید برای آنها این موضوع را روشن کرد اصلا قضیه این نیست، همانگونه که در امارات اتفاق افتاد که در ازای یک میلیون درهم اقامت می‌دهند ولی بعد که شرایط اقامت را بررسی می‌کنید مشخص می‌شود، برای داشتن ملک و اقامت در این کشور باید معادل ۱۲۰ درصد قیمت ملک هزینه کنید.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=38751

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.