• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
14

گرانترین سیب زمینی جهان

  • کد خبر : 38754
  • 19 اکتبر 2021 - 23:12
گرانترین سیب زمینی جهان

لا بونته گرانترین سیب زمینی جهان در تعداد کمی از شهر های ساحلی فرانسه کشت می شود قیمت یک کیلوگرم این سیب زمینی تقریبا ۴ میلیون تومان می باشد.

دلیل گرانی این سیب زمینی این است که  تقریباً منقرض شده و باید با دست برداشت شود. مزارع این سیب زمینی نیاز به کوددهی توسط جلبک دریایی در آب و هوایی است که توسط دریا مجاور شکل گرفته است.

وجود جلبک و جلبک دریایی در خاک عامل عطر و طعم خاکی و شور سیب زمینی است.

غده آن به ساقه آن متصل است ، سیب زمینی را باید با دست چید و پاره نشد. برای تضمین کیفیت محصول ، شکننده و ظریف بودن آن ، را یکی یکی انتخاب کرد.

در دهه ۱۹۶۰ و استفاده برای سایر ارقام سیب زمینی کنار بیاید. بنا بر این عملا در همان سالها کشت این نوع خاص سیب زمینی متوقف شد

اما در سال ۱۹۹۵ بود که کشاورزان جزیره Noirmoutier تصمیم گرفتند این سیب زمینی با ارزش را به زندگی برگردانند ،. به همین دلیل ، ۳۰ سال بعد ، آنها تصمیم گرفتند بنوت را دوباره زنده کنند و دوباره به بازار عرضه کنند.

کشاورزان در Noirmoutiers توانستند از اوایل سال ۱۹۹۵ بذر بنوت را بکارند و مانند گذشته آن را با دست برداشت کنند. و در سال ۱۹۹۶ ، این محصول با نام سیب زمینی طلایی به بازار بازگشت. در حراجی در درووت گرانترین سیب زمینی جهان اعلام شد. با بازگشت به مد ، جان تازه ای از جانب مصرف کنندگان که مشتاق اصالت آن هستند ، داده شده است.

تولید آن در مقیاس بزرگ بی فایده ارزیابی شده و بنابراین  تولید و کشت در مقیاس بزرگ و همچنین صادرات آن  متوقف شد. Bonnotte از آن زمان فقط در چند مزرعه در چند شهر ساحلی یافت می شود که مجموع برداشت سالانه آن به حدود ۱۰۰ تن در سال می رسد

گرانترین سیب زمینی جهان را بشناسید

این سیب زمینی به مقدار کم و تنها در چند ساحلی فرانسه کشت می شود مقیاس برداشت این سیب زمینی تقریبا ۱۰۰ تن در یکسال است که مخصوص فرانسه است و به تعداد کمی از کشورها از جمله هلند و انگستان صادر می شود که صادرات آن نیز حدود ۴-۵ تن در سال می باشدبا این حال ، کشاورزان جزیره جرسی انگلیس هم اکنون در تلاشند سیب زمینی بنوت را نیز پرورش دهند.این سیب زمینی در اواسط ماه مه در رستوران های درجه یک فرانسه و هلند سرو می شوند.بهترین محصول اغلب در خانه حراج پاریس Drouot با قیمت های بالغ بر ۳۰۰ دلار در هر پوند فروخته می شود.این سیب زمینی از گرانترین غذاهای جهان است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=38754

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.