• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
16

صدور ویزا برای ظریف با موافقت مایک پمپئو ، وزیر امور خارجه آمریکا

  • کد خبر : 3910
  • 15 جولای 2019 - 4:45

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، در حالی به نیویورک سفر کرده که خبرگزاری رویترز گزارش می دهد صدور ویزا   او برای شرکت در اجلاس سازمان ملل متحد با موافقت مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا ، بوده است.

رویترز روز یکشنبه (۱۴ ژوئیه) به نقل از دو منبع ناشناس خود گزارش داد که خودداری مایک پمپئو از این کار می توانست حاوی این پیام باشد که آمریکا در پی انزوای بیشتر حکومت ایران و بستن در دیپلماسی به روی جمهوری اسلامی است.

در ۲۴ ماه ژوئن، «استیو منوشین» وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرد که ممکن است وزیر خارجه ایران را تا چند هفته دیگر در لیست تحریمهای آمریکا قرار دهند، اقدامی کاملا غیرمعمول که تا کنون از سوی واشنگتن سابقه نداشته است.

یک منبع آگاه آمریکایی به رویترز گفته است که واشنگتن فعلا این تصمیم خود را متوقف کرده است و قصد ندار ظریف را در لیست سیاه قرار دهد.

رویترز در ادامه تاکید کرد که تحریم ظریف از این جهت هم غیرعادی است که تلاشهای آمریکا برای حل و فصل تنشها با تهران را از طریق دیپلماسی با مشکل مواجه می‌کند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که عصر دیروز (شنبه) به منظور شرکت در نشست سالانه مقامات عالیرتبه شورای اقتصادی – اجتماعی ملل متحد به نیویورک سفر کرده بود، غروب یک شنبه وارد این شهر شد.

وی قرار است پس از نیویورک برای شرکت در نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد به ونزوئلا سفر کند. ملاقات های دوجانبه با مقامات دولت ونزوئلا نیز در دستور کار وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

ظریف همچنین پس از ونزوئلا به منظور دیدارهای دو جانبه به دو کشور نیکاراگوا و بولیوی در آمریکای جنوبی سفر می کند.

صدور ویزا

صدور ویزا برای ظریف با دستور وزیر خارجه آمریکا

وزیر امور خارجه ایران برای شرکت در نشست شورای اقتصادی-اجتماعی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده است. او پس از ورود به نیویورک در پاسخ به این سوال که اگر به پنج سال پیش بازگردیم، باز هم برجام را امضا می کردید، پاسخ داد: “حتما این کار را می کردیم.”

به گزارش  پایگاه خبری دخالت به نقل از ایرنا ، آقای ظریف گفت: “هدف اصلی برجام، خارج کرن ایران از اجماع امنیتی و به هم ریختن طرح رژیم صهیونیستی بود برای اینکه ایران را در اجماع امنیتی قرار دهد. به همین دلیل اسرائیل مهم ترین مخالف برجام بوده است و تندروهای آمریکا هم این سیاست را دنبال کرده اند.”

آقای ظریف افزود: “عهد شکنی آمریکا محدود به برجام نبوده است و تقریباً هر توافق بین المللی همچون آی ان اف (پیمان منع موشک های میان برد هسته‎ ای)، نفتا و یونسکو که مصوب کنگره هم بوده، خارج شده است. اینکه آمریکا برجام را نقض کرده است نشان دهنده قانون شکن بودن رژیم آمریکا و نه ناکارآمدی برجام است.”

وزیر امور خارجه ایران درباره موضوع مذاکره با آمریکا گفت که این جمهوری اسلامی نبود که میز مذاکره را ترک نکرد. او افزود: “این آمریکا بود که به صورت غیرقانونی و یکجانبه از این توافق خارج شد و اکنون هم به آمریکا مرتبط است که به میز مذاکره بازگردد یا خیر.”

این در حالیست که کاخ سفید می گوید یک سیاست فشار حداکثری اقتصادی و دیپلماتیک را علیه ایران در پیش گرفته است تا تهران را به میز مذاکره برگرداند و به توافقی به مراتب بزرگ تر از برجام دست پیدا بکند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=3910

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.