• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
25

در این منطقه زنان می‌توانند چند همسر داشته باشند+ عکس

  • کد خبر : 39134
  • 14 نوامبر 2021 - 14:09
در این منطقه زنان می‌توانند چند همسر داشته باشند+ عکس

در قاره زیبا و شگفت انگیز آفریقا قبایل بسیاری زندگی می کنند و همچنان قبایلی وجود دارند که ‌دور از هیاهوی دنیای مدرن و تکنولوژی ها زنگی می کنند و سنت‌های قدیمی خود را همچنان ادامه می دهند که از نظر انسانهای مدرن امروزی غیرقابل باور خواهد بود.یکی از سنت های عجیب قبیله وودابی این است که زنان می‌توانند چند همسر داشته باشند!

سنت های عجیب قبیله وودابی در نیجریه

مردم قبیله وودابی (Wodaabe) برای برگزاری جشن «کیور سالی» یا «جشنواره صحرا نشین‌ها» در انتهای فصل بارندگی در نزدیکی رودخانه چاد در شمال نیجر، دور هم جمع می‌شوند. در این جشنواره مسابقه‌ای به نام «گِرِوول» برگزار می‌شود که در آن مردان بر اساس زیبایی با هم رقابت می‌کنند.

در این منطقه زنان می‌توانند چند همسر داشته باشند

زنان قبیله وودابی در کشور نیجر طبق آداب و رسوم سنتی حق دارند سالی یکبار شوهر خود را عوض کنند.

در این مسابقه، مردان جوان مخصوصا دامداران با آرایش و زیورآلات و بهترین لباس‌هایی که دارند کنار هم قرار میگیرند تا داوران زن، زیباترین مرد را انتخاب کنند. در این مراسم، دندان‌ها و چشم‌های سفید بیشتر طرفدار دارد، و مردان جوان بیشترمی خندند و چشمانشان را گشادتر می کنند تا سفیدی دندان و چشمهایشان نظر داوران را جلب کنند.

آرایش مردان برای این مراسم ساعت‌ها زمان می برد

مردان برای آرایش کردن جهت این مراسم ساعت‌ها زمان می گذارند و برای آرایش کردن  خود از خاک رس، استخوان و اسید استفاده می‌کنند. اعتقاد مردان وودابی بر این است که آرایش به آنان قدرت جادویی می‌دهد.

و مردان این قبیله در این راه مشقت زیادی را متحمل می‌شوند. آن‌ها برای پیدا کردن پودر چای نارنجی که در نزدیکی کوهی در جونگوریا در نیجریه قرار دارد، حدود ۱۴۰۰ کیلومتر را طی می‌کنند. مردان وودابی خود را زیباترین مردم جهان می‌دانند.

هر مرد قبیله‌ای که خود را آرایش می‌کند یک آینه کوچک نیز به همراه خود دارد و دائما خود را در آن نگاه می‌کند. انتخاب شوهر نیز توسط زنان این قبیله عجیب است.

مردان در یک صف می‌ایستند و زن در حالی که پشت به آن‌ها است بدون اینکه نگاهشان کند یکی را برای همسری انتخاب می‌کند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=39134

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.