• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
23

راه‌های دور زدن تحریم: گوشی‌های هواوی احتمالاً به شرکت‌های دیگر مجوز می‌دهند

  • کد خبر : 39182
  • 16 نوامبر 2021 - 12:34
راه‌های دور زدن تحریم: گوشی‌های هواوی احتمالاً به شرکت‌های دیگر مجوز می‌دهند

شرکت فناوری هوآوی که تجارت گوشی‌های هوشمندش به دلیل تحریم‌های آمریکا تقریبا از بین رفته است، در حال برنامه‌ریزی است تا مجوز طراحی گوشی‌های خود را به سایر شرکت ها واگذار کند تا با دور زدن تحریم راهی برای دسترسی به قطعات مورد نیاز پیدا کند.

واگذاری لایسنس هواوی به دیگر شرکتها

یکی از این شرکت ها، شرکت لوازم پستی و مخابراتی چین یا PTAC است این واحد که به نام Xnova شناخته می‌شود، که در حال حاضر تلفن‌های نوا با برند هوآوی را در سایت تجارت الکترونیک خود می‌فروشد.

یکی دیگر از شرکت‌های سازنده تجهیزات مخابراتی چینی TD Tech Ltd نیز برخی از تلفن‌های دارای طرح‌های هوآوی را با نام تجاری خود به فروش خواهد رساند. شراکت ها در معرض تغییر هستند زیرا مذاکرات هنوز ادامه دارد.

گوشی‌های هواوی احتمالاً به شرکت‌های دیگر مجوز می‌دهند

این حرکت ممکن است بهترین شانس هواوی برای نجات کسب و کار گوشی های هوشمند خود پس از تحریم های آمریکا باشد که دسترسی این شرکت به شرکت سازنده تراشه های تایوان، برنامه های اندروید گوگل و مودم های بی سیم ۵G شرکت کوالکام را قطع کرد. از زمانی که هوآوی برای اولین بار مورد انتقاد دولت ترامپ قرار گرفت، کاهش فروش مصرف کننده آن برای چهار فصل متوالی شاهد کاهش فروش بوده است.

این شرکت حدود یک سال پیش برند فرعی Honor خود را به کنسرسیومی به رهبری یک شرکت دولتی در شنژن فروخت و این تجارت را از تحریم های ایالات متحده رها کرد. جورج ژائو، مدیر اجرایی، گفته است که Honor اکنون قادر به خرید قطعات از تامین کنندگان از جمله کوالکام است.

این موفقیت هوآوی را تشویق کرد تا به دنبال شراکت های جدیدی برای دور زدن تحریم و زنده نگه داشتن کسب و کار خود باشد.

مهندسان هوآوی قبلاً طراحی مجدد مدارهای برخی از تلفن های هوشمند را آغاز کرده اند که قبلاً از تراشه های HiSilicon داخلی این شرکت استفاده می کردند تا بتوانند با پردازنده های Qualcomm یا MediaTek Inc سازگار شوند.

هوآوی انتظار دارد که این همکاری ها بتواند محموله های گوشی های هوشمند را از جمله مدل های داخلی و آن هایی که توسط شرکا فروخته می شود  به بیش از ۳۰ میلیون دستگاه در سال آینده برساند.

دولت بایدن هم تحریم های هواوی را لغو نکرد

دولت بایدن هیچ نشانه‌ای از کاهش تحریم‌های اعمال شده علیه هواوی نشان نداده است و چند روز پیش «قانون تجهیزات ایمن» را امضا کرد.

 به موجب این قانون کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا نمی‌تواند مجوز تجهیزاتی را تایید کند که برای امنیت ملی این کشور ریسک غیرقابل پذیرشی دارند. هواوی و ZTE در فهرست شرکت‌هایی قرار گرفته‌اند که برای امنیت آمریکا خطرناک تلقی می‌شوند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=39182

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.