• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
24

دستکش لمسی متا به شما امکان می دهد متاورس را لمس کنید

  • کد خبر : 39195
  • 17 نوامبر 2021 - 11:58
دستکش لمسی متا به شما امکان می دهد متاورس را لمس کنید

دستکش لمسی متا می توانند روزی به غوطه ورشدن در دنیای مجازی  و بازی ها کمک کنند و بر تجربیات واقعیت مجازی بی افزایند.

محققان آزمایشگاه واقعیت مجازی متا روی دستکش لمسی کار می کنند که حس لامسه را به تجربیات واقعیت مجازی اضافه می کند، و در نهایت متاورس را فراگیرتر میکند.

متا قبلا در نگاهی اجمالی به دستکش‌ها، اطلاعات کوتاهی، داده است، اما این بار جزئیات بیشتری را در مورد این پروژه به اشتراک گذاشته است .

با دستکش لمسی متا می توانید متاورس را لمس کنید

محققان متا گفته اند هفت سال است که روی این دستکش‌های لمسی کار می‌کنند، یک پست وبلاگی سه‌شنبه منتشر شده است که نشان می‌دهد این دستکش‌ها بخشی از تلاش‌ها برای ساختن فناوری هستند .وهدف نهایی ساخت دستکش های نرم و سبک وزن است که بتوان از آنها برای ردیابی حرکات دست و ارائه بازخورد لمسی در دنیای مجازی استفاده کرد.

 شان کلر، مدیر تحقیقات آزمایشگاه‌های واقعیت مجازی، گفت: «ما از دستهایمان برای ارتباط برقرار کردن با دیگران، یادگیری و انجام کارهای مختلف استفاده می‌کنیم. با این دستکش ها مردم می‌توانند اشیای مجازی را مانند اشیاء واقعی لمس، احساس و دستکاری کنند و همه اینها بدون نیاز به یادگیری روش جدیدی است.

دستکش لمسی متا چگونه کار می کند

این دستکش ها نمونه‌های اولیه از محرک‌های پنوماتیکی ( موتورهای کوچکی که از فشار هوا برای ارائه بازخورد لمسی استفاده می‌کنند ) در ترکیب با یک پردازنده میکروسیال استفاده می‌کنند که تراشه‌ای است که مستقیماً روی دستکش برای کنترل دریچه‌های فشار هوا قرار دارد.

محققان آزمایشگاه واقعیت مجازی همچنین در حال توسعه مواد پلیمری جدید برای خود دستکش هستند تا در نهایت آن را تولید کنند.

برای درک بهتر واقعیت مجازی این مطلب را بخوانید. متاورس، دنیای بین تکنولوژی و واقعیت

متا تنها شرکتی نیست که روی دستکش های لمسی کار می کند

 HaptX هم روی دستکشی کار می‌کند که توسط پنوماتیک هدایت می‌شود و دستگاه‌های خود را برای برنامه‌های کاربردی VR و روباتیک صنعتی در دسترس توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد.

دستکش HaptX برخی از پتانسیل‌های این فناوری را نشان داده است. وقتی چهار سال پیش یک نمونه اولیه آزمایش شد، گل‌ها در یک تجربه واقعیت مجازی لمس شد و می شد با آن اجسام را که روی کف دست می‌لغزید، احساس کرد.

متا راه زیادی تا رسیدن به نسخه تجاری دستکش لمسی دارد

متا پیش‌بینی می‌کند که دستکش آن‌ها در کاربردهای AR/VR به عنوان یک کنترلر عمل کرده و بازخورد هپتیکی لازم را به کاربر منتقل نماید.

با این حال، متا هنوز راه زیادی تا رسیدن به نسخه تجاری دستکش هپتیکی دارد و فعلا مشغول توسعه پردازنده ریزسیالی است که بتواند با عملگرها و فناوری ردیابی دست به خوبی کار کند. این شرکت همچنین سعی دارد تعاملات هپتیکی واقع‌گرایانه بسازد و دستکشی طراحی کند که برای دست همه کاربران مناسب باشد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=39195

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.