• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
13

ماجرای هواپیما ربایی پرواز اهواز به مشهد + اولین عکس های منتشر شده

  • کد خبر : 39267
  • 22 نوامبر 2021 - 12:33
ماجرای هواپیما ربایی پرواز اهواز به مشهد + اولین عکس های منتشر شده

یک مرد با همسر و فرزندانش،اقدام به ربودن هواپیمای اهواز به مشهد با  ۷۵سرنشین را داشت.این مرد با اسلحه و جلیقه انفجاری قلابی قصد هواپیما ربایی داشت ناکام ماند. و دادگاه این مرد متهم به هواپیما ربایی در شعبه ۸ دادگاه کیفری استان تهران برگذار شد.

هواپیما ربایی پرواز اهواز به مشهد

این متهم گفت: من  به اوضاع اجتماعی جامعه اعتراض داشتم و به هواپیما ربایی فکر می‌کردم و نقشه را طراحی کردم. و بعد از یکسال این نقشه را اجرا کردم.

جلیقه انفجار بر تن کردم  و یک اسلحه قلابی برداشتم وبا همسر و فرزندم سوار هواپیما اهواز به مشهد شدم که ۶۲مسافر داشت.

موقع عبور از گیت ماموران متوجه نشدند. بعد از اینکه سوار هواپیما شدیم و هواپیما از روی باند بلند شد،من ایستادم که مهماندار به سمتم آمد ومن کاغذی را که روی آن نوشته بودم جلیقه انفجاری دارم که کنترل آن دست شخص دیگری است، به او دادم و از او خواستم به سمت اهواز برگردیم.

مهماندار با خونسردی به راه افتاد و من پشت سرش حرکت کردم. او برگه را به مردی که روی صندلی جلو  نشسته بود داد .همان موقع آن مرد جوان سریع بلند شد و به رویم  اسلحه کشید. من جلیقه را باز کردم و مواد منفجره را نشان دادم.

مسافران ترسیده بودند. مهمانداران و امنیت پرواز شروع به آرام کردن مردم کردند و از آنها خواستند که روی صندلی های خود بنشینند. خودم  ترسیده بودم و فکر میکردم ممکن است به کسی شلیک کنند .

امنیت پرواز با خلبان صحبت کرد و هواپیما در فرودگان اصفهان نشست. من که نگران بودم که برای دستگیری من به کسی آسیب وارد شود به همین خاطر وقتی هواپیما در فرودگاه اصفهان به زمین نشست تسلیم شدم.

من یک معترض اجتماعی هستم

او درمورد انگیزه ربودن هواپیما گفت: من یک معترض اجتماعی هستم و می‌خواستم اعتراض خودم را با این راه نشان دهم. وقتی خودم را تسلیم ماموران کردم آنها جلیقه انفجاری را باز کردند و روشن  شد جلیقه قلابی است.

او همچنین در مورد این که قصد داشت هواپیما را درعربستان فرود بیاورد توضیح داد:

من می خواستم هواپیما را به عربستان ببرم که اعتراض خودم به مسایل اجتماعی را نشان دهم. من نمی‌خواستم پناهنده شوم یا اینکه به مردم کشورم آسیبی وارد کنم .می خواستم کاری کنم که همه بدانند من یک معترض هستم و به وضعیت  کنونی جامعه اعتراض دارم.

متهم ادامه داد: همسرم در این ماجرا هیچ نقشی نداشت. او اصلا نمی‌دانست من قصد هواپیماربایی دارم. در هواپیما هم کنار همسرم نشسته بودم .به بهانه اینکه می‌خواهم به دستشویی بروم از جایم بلند شدم .

او برای دفاع خود گفت: من تحصیلات عالی ندارم  وفقط  در حد خواندن و نوشتن سواد دارم. دو فرزند دارم و برقکار هستم. قصدم اعتراض بود اتهام هواپیماربایی را قبول ندارم. و درخواست ببخشش دارم.

در پایان  جلسه  قضات وارد شور شدند و با توجه به مدرک های موجود در پرونده وی را به ۱۰سال زندان محکوم کردند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=39267

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.