• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
17

در تجمع پنجم آذر اصفهان چه گذشت؟

  • کد خبر : 39350
  • 27 نوامبر 2021 - 12:26

در تجمع اصفهان در روز جمعه پنجم آذرماه ۱۴۰۰ پس از آنکه صبح روز پنجشنبه کشاورزان چادرهای خود را از بستر زاینده رود برچیدند، وبعد از چند روز اعتراض آرام، با تلاش بعضی از افراد دچار التهاب شد.

تجمع اصفهان

پس از آنکه مطالبه گری آرام کشاورزان عاقبت به همگرایی مردم نصف جهان برای احیای زاینده رود رسید و جمعه گذشته ۲۸ آبان قاب بی نظیری از همدلی و متانت در حافظه تاریخ ثبت شد، روز جمعه پس از انتشار فراخوان هایی از سوی یک سری عناصر مشکوک و نزدیک به ضدانقلاب در شبکه های مجازی و با وجود اینکه کشاورزان پایان تجمع خود را پس از ۱۷ روز طبق توافق شورای میرآب شرق و غرب اصفهان با مسوولان مبنی بر “رهاسازی ۵۰ میلیون متر مکعب آب” بطور رسمی اعلام کرده بودند، جمعیتی  در حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر در ساعات نخستین صبح روز جمعه ۵ آذر  در بستر زاینده رود تجمع کردند.

در تجمع پنجم آذر اصفهان چه گذشت؟

سردادن شعار و در گیری با پلیس در تجمع اصفهان

وبا سردادن شعارهایی بار دیگر احیای زاینده رود را خواستار شدند؛ اما به تدریج با پدیدار شدن برخی تحرک ها  فضای این مطالبه گری به حق، ملتهب شد.

در این بین برخی افراد که هیچ شباهتی به کشاورزان نداشتند با حضوری مشکوک و تحریک کننده سعی در ایجاد التهاب داشتند.

و بعد از تحرک این افراد و ایجاد التهاب چند صد نفره، پلیس برای متفرق کردن جمعیت مداخله کرد.

جمعیت مستقر در بستر زاینده رود که در ابتدا حوالی پل خواجو بودند بعد از اقدام پلیس جهت متفرق کردن، بتدریج و طی چند مرحله به سمت پل فردوسی و سپس سی و سه پل حرکت کرد.

در این بین بعضی از افراد از میان جمعیت به سمت نیروهای امنیتی و پلیس سنگ پرتاب کردند و در بعضی در مسیرهای همجوار درگیری های لفظی با ماموران ایجاد کردند .

 

انتشار فیلم ها

در میان تحریک کنندگان چند نفر از عناصر مشکوک شناسایی و بازداشت شده اند.

بعضی از شبکه های اجتماعی و فعالان ضدانقلاب با انتشار فیلم هایی که مربوط به سال های گذشته بویژه آبان ۹۸ است قصد داشتند تجمع امروز مردم اصفهان را بیش از آنچه مشاهده می شود تنش زا توصیف کنند.

بیانیه شورای میرآبها و آببران حوضه زاینده رود

طبق  بیانیه شماره پنج شورای میرآبها و آببران حوضه زاینده رود از روز شنبه ششم آذر طبق توافقات بعمل آمده، اجرای مصوبات با مدیریت کمیته ای مرکب از  نمایندگان صنف کشاورزی (شورای میرآبها و آببران) و سازمان جهادکشاورزی و شرکت آب منطقه ای و استانداری شروع می شود و گزارشات لحظه به لحظه آن اطلاع رسانی خواهد شد.

 

برگرفته از ایرنا

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=39350

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.