• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
13

دامیننس بیت کوین چیست ؟

  • کد خبر : 39447
  • 02 دسامبر 2021 - 14:22
دامیننس بیت کوین چیست

دامیننس بیت کوین (Dominance) سلطه بیت کوین یکی از اصطلاحات پرتکرار بازار ارزهای دیجیتال است که درک مفهوم و کارکرد آن، برای درک بسیاری از جنبه‌های این بازار ضروری است.

دامیننس معیاری است که نشان می دهد چه مقدار از کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال از بیت کوین تشکیل شده است و می تواند به شما در درک روند بیت کوین کمک کند.

سیر تا پیاز دامیننس

دامیننس مهمترین نکته در مورد سلطه بیت کوین این است که می تواند به شما کمک کند بفهمید که آیا آلت کوین ها در برابر بیت کوین روند نزولی دارند یا صعودی.

بنابراین، منظور از دامیننس ، سلطه بیت کوین بر بازار ارزهای دیجیتال و دیگر ارزهای این بازار است. در سال ۲۰۱۳ دامیننس یا سلطه آن بر بازار ۱۰۰ درصد بود اما کم کم با ایجاد فورکهای بعدی این تسلط کمتر شد. هرچقدر دامیننس  بیشتر باشد، تسلط و اثرگذاری این ارز بر دیگر رمز ارزها بسیار بیشتر خواهد بود.

تغییرات دامیننس

تغییرات دامیننس از یک الگوی خطی پیروی نمی‌کند؛ یعنی این‌‌طور نیست که مثلاً سلطه بیت کوین به‌تدریج ضعیف شود. علت این امر، تأثیر بازارهای گاوی و خرسی است.
در بیشتر موارد، یک روند نزولی تند و مداوم در تسلط در بازارهای گاوی کریپتو اتفاق می‌افتد، زیرا بازارهای صعودی شدید تمایل دارند که سرمایه‌های جایگزین را بالاتر از بیت کوین سوق دهند. به همین ترتیب، عقب نشینی این روند معمولاً نشانه ای از بازار نزولی است.
تقریباً به همین راحتی است. البته، دامیننس می تواند پیامدهای متفاوتی در بازه های زمانی مختلف داشته باشد، و در نهایت تنها یک ابزار در جعبه ابزار یک معامله گر است.

این مطلب هم برایتان مفید. کیف پول بلاک چین چیست ؟

خواندن نمودار دامیننس بیت کوین

به طور خلاصه، یادگیری نحوه خواندن نمودار دامیننس  بسیار مهم است. ، همیشه باید تحقیقات خود را انجام دهید و مطمئن شوید که شاخص‌های زیادی در مورد انتخاب‌های معاملاتی خود ارائه می‌کنید.

توجه:

تجارت دارایی های دیجیتال به دلیل نوسانات قیمت زیاد با خطرات بالایی همراه است. کاربران باید کاملاً از خطرات مرتبط با تجارت ارز دیجیتال آگاه باشند و تصمیمات تجاری محتاطانه ای اتخاذ کنند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=39447

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.