• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
13

نرخ مناسب رحم اجاره ای در ایران زوج های عرب هم به ایران می کشاند

  • کد خبر : 39506
  • 06 دسامبر 2021 - 11:56
نرخ مناسب رحم اجاره ای در ایران زوج های عرب هم به ایران می کشاند

رحم اجاره ای (surrogacy) یکی از انواع روش های کمک باروری است و زنی که به عنوان حامل محسوب می شود، نه ماه دوران بارداری را سپری خواهد نمود و این درحالی است که جنین درون رحم، ژنتیک پدر و مادر اصلی خود را دارد. برای بارداری با کمک رحم اجاره ای ابتدا تخمک و اسپرم از زوجین گرفته می شود و با کمک یکی از روش های کمک باروری مانند ای وی اف، جنین تشکیل می شود، بنابراین جنین تشکیل یافته دارای ژنتیک مشابه با پدر و مادر ژنتیکی خود می باشد.

و در صورتی که جنین رشد کافی در محیط آزمایشگاه را داشته باشد، در رحم فرد دیگری قرار می گیرد. صاحب رحم جایگزین، موظف است که مراحل بارداری در طی نه ماه را سپری نماید و در طی این مدت مراقبت های لازم جهت حفظ و سلامت جنین را انجام دهد و پس از اتمام دوران بارداری جنین را به پدر و مادر ژنتیکی تحویل بدهد.

نرخ رحم اجاره ای ۸۰ میلیون تومان است

طبق گفته های غلامی  مشاور اهدای رحم اجاره ای: رحم جایگزین یعنی این که یک زن به دلایل متعدد که پزشک آن را تشخیص می دهد، نتواند انتقال جنین انجام را دهد و رحم جایگزین برای او انتخاب می شود.

با تشخیص پزشک هر زن اگر بارداری طبیعی داشته باشد می تواند هر تعدادی که بخواهد رحم خود را در اختیار زوج ها قرار دهد. البته این مسئله وجود دارد که باید ۶ ماه از اجاره دادن رحم بگذرد تا فرد بتواند دوباره این کار را انجام دهد.

اجاره رحم برای نیازهای مالی

او در این باره ادامه داد: در بیشتر استان های کشور می توان زنان اجاره دهنده رحم را پیدا کرد و این افراد بیشتر کسانی هستند که نیاز شدید مالی دارند. برای ثواب، تنها از هزار زن یک نفر حاضر می شود که رحم خود را اجاره دهد.

حتی زنان اتباع نیز رحم خود را اجاره می دهند اما از نظر قانونی تنها برای اتباع می توانند این کار را انجام دهند.

در سال های گذشته رحم اجاره ای نقش یک تابو را داشته و از وجهه خوبی برخوردار نبود اما هم اکنون شرایط تغییر کرده است چراکه هستند زنانی که به صورت مادرزادی رحم ندارند یا از رحم ضعیفی برخوردار هستند و بحث رحم اجاره ای و فرزند دار شدن برای این افراد گرچه هزینه های بالایی دارد اما شیرین است.

استان هایی که بیشترین آمار رحم اجاره ای دارند

وی ادامه داد: تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، تبریز بیشترین آمار فرزندآوری از طریق رحم اجاره ای را دارند واجاره رحم زیر نظر وکلا انجام می شود و همه چیز به صورت قانونی در اسناد رسمی ثبت می شود و پرداخت هزینه، تحویل نوزاد و حتی کفالت نوزاد بعد از فوت والدین نیز به صورت رسمی مشخص می شود.

رحم اجاره ای نسبت به دو سال قبل که نزدیک ۲۰ میلیون تومان بود افزایش چهار برابری داشته است و به ۸۰ میلیون تومان رسیده است و ما هم هر مبلغی که زوجین راضی باشند دریافت می کنیم. البته مشاورهایی که برای زوج های عرب رحم اجاره ای پیدا می کنند مبلغ زیادی را دریافت می کنند.

زوج های عرب هم برای اجاره رحم به ایران می آیند

او در آخر گفت: این موضوع باب شده است که مترجمین زبان عربی در مراکز باروری فعال شده اند و کارشان این است که  زوج های عرب را می پذیرند. و اینطور که شنیده ایم برای ارتباط دادن زنان با خانواده های عرب بیش از ده میلیون تومان دریافت می کنند. هزینه  اجاره رحم برای عرب ها از ۱۵۰ میلیون تومان شروع می شود.

برگرفته از رکنا

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=39506

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.