• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
16

ترفندهای فونت واتساپ و رنگی نوشتن در واتساپ

  • کد خبر : 39539
  • 08 دسامبر 2021 - 13:42
ترفندهای فونت واتساپ و رنگی نوشتن در واتساپ

مدت زیادی است که واتس اپ چند ترفند سبک فونت بومی را در چت ارائه می دهد. و تعدادی از پیشنهادات شخص ثالث با افزودن سبک ها و رنگ های سفارشی فونت به پیشبرد این امر کمک می کند. در این مقاله، ما مجموعه ای از ترفندهای فونت و رنگی نوشتن در واتساپ(که برخی از آنها را می توان در برنامه های دیگر نیز استفاده کرد) برایتان بیان می کنیم که مطمئناً به شما در چت کمک می کند.

فونت پررنگ در واتساپ

می توانید از ترفندهای فونت واتساپ برای فونت پررنگ یا بولد  در متن قبل از ارسال آن برای گیرنده در واتس‌اپ به صورت جزئی یا کامل قالب‌بندی کنید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید.

فونت پررنگ در واتس اپ

WhatsApp را راه اندازی کنید و یک چت را باز کنید.

یک پیام را همانطور که معمولا انجام می دهید تایپ کنید.

قسمتی از پیام را که می‌خواهید پررنگ شود، با احاطه کردن آن بین دو کاراکتر * محصور کنید.

به عنوان مثال :  *این یک نمونه متن پررنگ است*

در نهایت گزینه Send را بزنید تا پیام ارسال شود.

از طرف دیگر، می‌توانید از طریق گزینه‌های داخلی، متنی با فرمت پررنگ در واتساپ ارسال کنید. قبل از ارسال پیام، فقط بخشی از پیام را که می خواهید قالب بندی کنید انتخاب کنید و روی متن انتخاب شده ضربه بزنید تا منوی متنی ظاهر شود. در آیفون، BIU و سپس Bold را انتخاب کنید. در اندروید، روی نماد منوی (سه نقطه) ضربه بزنید و Bold را انتخاب کنید.

فونت کج در واتساپ

ترفندهای فونت واتساپ میتوان به فونت کج در واتساپ اشاره کرد. واتساپ همانند قالب بندی پررنگ، از حروف کج یا همان ایتالیک یا تاکیدی نیز پشتیبانی می کند. مراحل زیر را برای ایتالیک کردن یا تأکید بر متن در پیام WhatsApp دنبال کنید.

WhatsApp را راه اندازی کنید و یک چت را باز کنید.

یک پیام را همانطور که معمولا انجام می دهید تایپ کنید.

قسمتی از پیام را که می‌خواهید روی آن تأکید کنید را با احاطه کردن آن بین دو کاراکتر _ قرار دهید.

به عنوان مثالتایپ کنید: _این یک نمونه متن ایتالیک است_

در نهایت گزینه Send را بزنید تا پیام ارسال شود.

از طرف دیگر، می‌توانید از طریق گزینه‌های داخلی، متنی با فرمت مورب در واتساپ ارسال کنید. قبل از ارسال پیام، فقط بخشی از پیام را که می خواهید قالب بندی کنید انتخاب کنید و روی متن انتخاب شده ضربه بزنید تا منوی متنی ظاهر شود. در آیفون، BIU و سپس Italic را انتخاب کنید. در اندروید، روی نماد منوی (سه نقطه) ضربه بزنید و Italic را انتخاب کنید.

فونت Strikethrough

همچنین می توانید روی پیام های خود در واتس اپ خط بگذارید.

واتساپ را راه اندازی کنید و یک چت را باز کنید.

یک پیام را همانطور که معمولا انجام می دهید تایپ کنید.

قسمتی از پیام را که می‌خواهید با احاطه کردن آن بین دو کاراکتر ~ قرار دهید.

به عنوان مثال تایپ کنید: ~این یک نمونه خط خطی است~

در نهایت گزینه Send را بزنید تا پیام ارسال شود.

از طرف دیگر، گزینه داخلی برای قالب بندی متن خطی نیز وجود دارد. قبل از ارسال پیام، فقط بخشی از پیام را که می خواهید قالب بندی کنید انتخاب کنید و روی متن انتخاب شده ضربه بزنید تا منوی متنی ظاهر شود. در آیفون، BIU و سپس Strikethrough را انتخاب کنید. در اندروید، روی نماد منوی (سه نقطه) ضربه بزنید و Strikethrough را انتخاب کنید.

تغییر نوع فونت (Monospace)

یکی دیگر از ترفندهای فونت واتساپ Monospace است، واتساپ به طور بومی از یک فونت جایگزین به نام Monospace پشتیبانی می کند. برای نوشتن پیام خود (یا بخشی از آن) با فونت Monospace، مراحل زیر را دنبال کنید.

واتساپ را راه اندازی کنید و یک چت را باز کنید.

یک پیام را همانطور که معمولا انجام می دهید تایپ کنید.

قسمتی از پیام را که می‌خواهید به Monospace تغییر دهید، با قرار دادن سه کاراکتر (بکتیک) در دو طرف متن محصور کنید. به عنوان مثال تایپ کنید: “این فونت واتساپ Monospace است“`

در نهایت گزینه Send را بزنید تا پیام ارسال شود.

از طرف دیگر، گزینه داخلی برای قالب‌بندی متن Monospace نیز وجود دارد. قبل از ارسال پیام، فقط بخشی از پیام را که می خواهید قالب بندی کنید انتخاب کنید و روی متن انتخاب شده ضربه بزنید تا منوی متنی ظاهر شود. در آیفون، BIU و سپس Monospace را انتخاب کنید. در اندروید، روی نماد منوی (سه نقطه) ضربه بزنید و Monospace را انتخاب کنید.

فونت های Bold، Italic و Strikethrough را در واتساپ ترکیب کنید

همچنین می توانید چندین سبک قالب بندی (پررنگ، ایتالیک یا خط خطی) را برای یک قطعه متن ترکیب کنید. اگر از میانبرهای کاراکتر (‘*’، ‘_’، ‘~’) برای قالب بندی استفاده می کنید، باید به دنباله کاراکترها توجه داشته باشید.

یک کاراکتر قالب بندی که ابتدا شروع می شود باید در پایان بسته شود و غیره. به عنوان مثال، برای قالب بندی به صورت پررنگ، ایتالیک و خط خطی در همان ترتیب، باید تایپ کنید:

~_*این یک نمونه متن چند قالبی است*_~

توجه: در حال حاضر، واتساپ از ترکیب Monospace با سایر گزینه‌های قالب‌بندی بومی پشتیبانی نمی‌کند. فقط پررنگ، مورب و/یا خط خطی را می توان با هم ترکیب کرد.

از طرف دیگر، می‌توانید از گزینه‌های قالب‌بندی داخلی واتس‌اپ استفاده کنید. مراحل در این مورد کمی ساده تر است. به سادگی متن مورد نظر را به طور مکرر انتخاب کنید و هر بار یک گزینه قالب بندی متفاوت را انتخاب کنید.

استفاده از سبک های مختلف فونت در واتساپ

حتی می‌توانید با کمک برنامه‌های شخص ثالث، سبک‌های دیگر فونت و حتی شکلک‌های کاراکتر را در پیام‌های واتساپ خود اعمال کنید.

این برنامه ها معمولاً از کاراکترهای یونیکد برای تایپ الفبای سبک، اعداد و نمادها در پیام های چت شما استفاده می کنند که در همه سیستم عامل ها پشتیبانی می شوند. بنابراین گیرنده شما به هیچ برنامه اضافی واتساپ برای خواندن پیام های سبک شما نیاز ندارد.

در آیفون، این کار با کمک صفحه‌کلیدهای شخص ثالث به دست می‌آید، در حالی که در اندروید، می‌توانید مستقیماً متن فرمت‌شده خاص را از سایر برنامه‌ها در پیام چت خود کپی کنید. بسیاری از این برنامه ها هم در اپ استور و هم در فروشگاه گوگل پلی موجود هستند.

رنگی نوشتن در واتساپ

برنامه‌هایی مانند Better Fonts یا New Cool Text در اپ استور iOS صفحه‌کلیدهای شخص ثالث را ارائه می‌کنند که می‌توان از آنها برای تایپ مستقیم پیام‌های سبک در واتس‌اپ استفاده کرد. برخی از برنامه‌ها، مانند پیام‌رسان رنگی، به شما امکان می‌دهند متن سفارشی و رنگارنگ همراه با پس‌زمینه‌های رنگی (با تبدیل آنها به تصاویر) ارسال کنید.

توجه: برخی از این صفحه‌کلیدهای شخص ثالث iOS ممکن است برای باز کردن قفل عملکردهای اضافی به دسترسی کامل نیاز داشته باشند.

این سبک‌های فونت شخص ثالث را می‌توان با سایر برنامه‌های پیام‌رسان یا تایپ به غیر از واتساپ نیز استفاده کرد.

برنامه هایی مانند BlueWords یا Fancy Text موجود در فروشگاه Google Play، عملکرد مشابهی را برای دستگاه های اندرویدی ارائه می دهند. سبک های خاص فونت ارائه شده در این برنامه ها معمولاً در iOS و Android بدون نیاز به هیچ برنامه اضافی در انتهای گیرنده پشتیبانی می شوند.

ارسال پیام با فونت آبی در واتساپ

می توانید در واتس اپ پیام هایی با فونت آبی ارسال کنید

برخی از برنامه های شخص ثالث در اندروید (از جمله BlueWords و Fancy Text) توانایی ارسال متن آبی رنگ در پیام های WhatsApp را دارند.

و فقط مختص واتساپ برای اندروید است. کاربران iOS نی‌توانند چنین پیام‌هایی را که با فونت آبی خاص نوشته شده‌اند بسازند و بخوانندیا ببینند.

تغییر اندازه فونت و زبان در واتس اپ (فقط اندروید)

این نیز یک ویژگی انحصاری اندروید است تنظیم اندازه فونت بیشتر یک ویژگی دسترسی است که برای بهبود دید در صفحه چت طراحی شده است. بسته به راحتی می‌توانید به صورت اختیاری اندازه متن را در برنامه (کوچک، متوسط ​​یا بزرگ) افزایش یا کاهش دهید.

این کار را می توان با کلیک بر روی آیکون منوی کباب (سه نقطه عمودی) در صفحه اصلی واتس اپ، انتخاب Settings و سپس رفتن به Chats >> Font Size و انتخاب اندازه فونت مناسب انجام داد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=39539

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.