• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
19

خانه های ۱۵ میلیون دلاری در تهران

  • کد خبر : 39565
  • 11 دسامبر 2021 - 13:52
خانه های ۱۵ میلیون دلاری در تهران

پنت‌هاوس و ویلاهایی در شهر تهران که بنا به گفته واسطه‌های ملکی اصلا مشتری ندارد و فقط در فصولی از سال اجاره می‌رود با قیمت‌های ۷ تا ۱۵ میلیون دلار معادل ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان برای فروش عرضه می شود و این در حالی است که در منطقه بورلی هیلز آمریکا که یکی از گران‌ترین محله‌های دنیا است قیمت‌های خانه هایش پایین تر از این خانه ها در تهران است.

فروش و اجاره خانه های ۱۵ میلیون دلاری در تهران

نرخ‌های عجیب و بسیار بالای بعضی از خانه‌های لاکچری در شمال تهران از منطق و عرف بازار خارج شده است.

 بعضی از مالکان این خانه ها  قیمت‌های ۲۰۰، ۳۰۰، ۴۰۰ میلیارد تومان و حتی بالاتر برای پنت‌هاوس، آپارتمان‌های فوق لوکس و ویلاهای خود تعیین کرده‌اند !

نرخ‌هایی که از خانه‌های محله بِوِرلی هیلز آمریکا بیشتر است. مثلا یک عمارت لوکس ۴۴۴۶ متری، چهار خوابه با پنج سرویس بهداشتی در بورلی هیلز معادل ۷.۵ میلیون دلار آگهی شده که نصف قیمت یک پنت‌هاوس ۸۰۰ متری در تهران است.

یعنی قیمت هر متر از این پنت‌هاوس در تهران بیش از ۱۰ برابر عمارت لوکس در بورلی هیلز است.

پنت‌هاوس ۴۲۰ میلیارد تومانی!

پنت‌هاوس ۸۰۰ متری به ادعای آگهی دهنده تاپ لوکیشن در خیابان فرشته، دارای ۴ اتاق خواب، ۱۰ واحد پارکینگ، سالن اجتماعات، استخر، سونا، جکوزی، روف گاردن و … به مبلغ ۴۲۰ میلیارد تومان برای فروش عرضه شده که قیمت هر متر آن عدد عجیب و غریب ۵۰۰ میلیون تومان است. نرخ این خانه با دلار ۲۸ هزار تومانی به حدود ۱۵ میلیون دلار می‌رسد.

طبق آمار معاملات آبان ماه ۱۴۰۰ شهر تهران واحدهای بالای ۱۰ میلیارد تومان فقط ۴.۳ درصد از کل معاملات را به خود اختصاص دادند. بر اساس ارزش هر متر مربع نیز خانه‌های با قیمت بیش از متری ۸۰ میلیون تومان ۳.۳ درصد از کل معاملات را در بر گرفتند. از نظر سطح زیربنا هم تنها ۲.۲ درصد قراردادهای خرید و فروش به خانه‌های بالای ۲۰۰ متر تعلق گرفت.

پنت‌هاوس‌هایی با قیمت های نجومی در تهران

یکی از مشاوران املاک منطقه ۱ درباره بازار پنت‌هاوس‌هایی با قیمت نجومی در پایتخت گفته است: فروش این آپارتمان‌ها به قدری دشوار است که اگر یک واحد به فروش برسد شبیه معجزه است و خبرش سریعا پخش می‌شود. مثلا ماه گذشته شنیدیم که یک پنت‌هاوس در ولنجک به قیمت حدود ۳۰۰ میلیارد تومان فروخته شده اما من هنوز بعد از حدود ۱۰ سال سابقه فعالیت در منطقه یک ندیدم که حتی یک واحد از این آپارتمان‌ها به فروش برسد.

نکته دیگر تفاوت سطح قیمت واحدهای فوق لوکس است. مثلا در یک برج، نرخ دو آپارتمان لاکچری بعضا تا متری ۱۰۰ میلیون تومان با یکدیگر تفاوت دارد. همین نشان می‌دهد که نرخ آپارتمان‌های لاکچری در تهران مبنا و منطق مشخصی ندارد.

اجاره پنت‌هاوس‌ها و ویلاهای گران‌قیمت تهران

پنت‌هاوس‌ها و ویلاهای گران‌قیمت تهران، اغلب در بازار اجاره عرضه می‌شود. دفاتر املاک می‌گویند که تجار ایرانی مقیم اروپا و آمریکا، ‌ دوتابعیتی‌ها و خارجی‌ها برای اقامت موقت از این خانه‌های اجاره‌ای استفاده می‌کنند.

در اغلب روزهای سال این خانه ها خالی هستند. با این حال، مالکان این واحدها آنها را مرتباً آگهی می‌کنند که بتوانند در صورت تصویب قوانین مالیاتی در مجلس، با این توجیه که خانه آگهی شده و اجاره نرفته است از پرداخت مالیات فرار کنند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=39565

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.