• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
21

عذرخواهی نماینده مجلس پس از اعتراض به سخنانش درباره آلات موسیقی

  • کد خبر : 39615
  • 15 دسامبر 2021 - 10:20
عذرخواهی نماینده مجلس پس از اعتراض به سخنانش درباره آلات موسیقی

سید کاظم موسوی، نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم چند روزقبل در مورد ممنوعیت ورود آلات موسیقی و عینک آفتابی اظهار کرد: در خصوص ممنوعیت ورود عینک آفتابی، اگر مردم از آن استفاده پزشکی می‌کنند و توسط پزشک معالج توصیه به استفاده از آن شده است، در این مورد اشکالی ندارد. اگر یک مکانیسم در چارچوب قانون برای استفاده از عینک آفتابی تبیین شود، استفاده از آن اشکالی ندارد. ورود آلات موسیقی به کشور به صلاح نیست چون کشور ما جمهوری اسلامی است. چرا باید با وجود این همه شهدا و علمایی که داریم آلات موسیقی به کشور وارد شود؟ موضوع آلات موسیقی و لوازمی از این قبیل آقندر مهم نیستند که ما حتی برای آن وقت و ارزی خرج کنیم.

اگر افرادی به دنبال آلات موسیقی هستند می‌توانند از ایران بروند

وی افزود : بنده صلاح نمی‌دانم که این لوازم به کشور وارد شود. بنده و همکارانم به عنوان خادم مردم دغدغه شب و روز ما فقط معیشت مردم است.

آلات موسیقی که جزء کالای اساسی نیست که ما ورودش را الزامی بدانیم. عینک افتابی و یا آلات موسیقی باشد یا نباشد هیچ تفاوتی در زندگی مردم ایجاد نمی‌کند.

اگر افرادی که به دنبال آلات موسیقی یا امیال شخصی‌خودشان هستند، کشورهای دیگر هستند می‌توانند از ایران بروند.

اعتراض هنرمندان فعالان اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و ورزشی

این سخنان او بازتاب زیادی دربر داشت و هنرمندان زیادی به این سخنان او واکنش نشان دادند. فعالان اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و ورزشی نیز به این گفته اعتراض داشتند.

دلاوری مجری صدا و سیما در شبکه ۵ در واکنش به این صحبت‌ها گفت:‌«شما به چه حقی برای مردم تعیین تکلیف می‌کنید؟ مگر سرود ملی ما را با دبه زده‌اند؟ آن کسی باید برود که بین مردم تفرقه می‌اندازد»، همچنین عباس عبدی در توییتر خود در این باره نوشت: «نیازی به اجازه واردات نیست. چون برادران از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را قاچاقی آورده و در منزل با گارانتی تحویل می‌دهند، عینک و آلات موسیقی که چیزی نیست. کلا هدف از ممنوعیت هم توسعه درآمد رفقا است. برای آقازاده‌ها هم پدران در سفر‌های خارجی می‌خرند و می‌آورند.»‌ در شرایطی واقعا این نماینده مجلس با استناد به چه قانونی چنین موقعیتی را برای خود قائل شده که حکم می‌دهد هر کس آلات موسیقی می‌خواهد از ایران برود! کاربران شبکه‌های اجتماعی به صحبت‌های او واکنش نشان دادند.

عذرخواهی نماینده مجلس مخالف آلات موسیقی

سید کاظم موسوی نماینده مردم اردبیل و نمین و نیر و سرعین در مجلس  پس از اعتراض به سخنانش گفت: برای هنرمندان کشور احترام خاصی قائل هستم و از آن‌ها پوزش می‌طلبم،تعجب من از صدا وسیما است چرا در شبکه ۵ مجری برنامه مطالبی را نثار من کرد؟ ای کاش مجری در خصوص آن تحقیق می کرد که آیا مصاحبه تحریف شده یا خیر؟ تا مظلوم واقع نشوم.

برای هنرمندان کشور احترام خاصی قائل هستم و از آن‌ها پوزش می‌طلبم

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی افزود :با بیان اینکه برای هنرمندان کشور احترام خاصی قائل هستم و از آن‌ها پوزش می‌طلبم، اولویت تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی و معیشت مردم است نه آلات موسیقی.

با هر خبرنگاری مصاحبه نکنید

 او در نشست علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی به نمایندگان گفت: با توجه به مساله‌ای که طی چند روز گذشته دیده ام باید بگویم با هر خبرنگاری مصاحبه نکنید. چند روز پیش مصاحبه‌ای با من شد که در آن خبرنگار از من سوال کرد چرا ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات آلات موسیقی تعلق نمی‌گیرد که پاسخ دادم آیا نان مردم، کالاهای اساسی و معیشت مردم اولویت دارد یا واردات کالاهای این چنینی؟

تعجب من از صدا وسیما است نه تنها به من بلکه به کل نمایندگان اهانت شده است

او در مجلس ادامه داد: برای هنرمندان کشور احترام خاصی قائل هستم و از آن‌ها پوزش می‌طلبم،تعجب من از صدا وسیما است چرا در شبکه ۵ مجری برنامه مطالبی را نثار من کرد؟ ای کاش مجری در خصوص آن تحقیق می کرد که آیا مصاحبه تحریف شده یا خیر؟ تا مظلوم واقع نشوم.

امیدوارم رئیس سازمان صدا و سیما در این خصوص تدبیر خوبی اتخاذ کند زیرا نه تنها به من بلکه به کل نمایندگان اهانت شده است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=39615

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.