• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
18

مفقود شدن عجیب بازیکن تیم هندبال زنان ایران در اسپانیا

  • کد خبر : 39625
  • 16 دسامبر 2021 - 10:18
مفقود شدن عجیب بازیکن تیم هندبال زنان در اسپانیا

خبر مفقود شدن عجیب بازیکن تیم هندبال زنان در اسپانیا در حالی منتشر شد که هندبال زنان ایران در چند وقت اخیر در صدراخبار ورزشی رسانه‌های مختلف داخلی و خارجی قرار گرفته است و در راس این خبرسازی ها قرارگرفتن تیم هندبال زنان در جمع برترین‌های آسیا بود .

هندبال زنان ایران تا پیش از این تجربه شش دوره حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا را داشتند مسابقات آسیایی این دوره (۲۰۲۱ اردن) اما جایی بود که بالاخره طلسم درجازدن این بازیکنان را از میان برداشت.

آنها حتی بدون یک دیدار تدارکاتی پشت سر بگذارند و در شرایطی نابرابر به جنگ رقبای آسیایی رفتند و توانستند به رتبه چهارم آسیا برسند. و از سوی فدراسیون جهانی هندبال اعلام شد، پنج تیم برتر این پیکار جواز صعود به رویداد بزرگ قهرمانی جهان ( ۲۰۲۱ اسپانیا) را بگیرند.

درخشش تیم ملی هندبال زنان ایران

چهارم شدن در رقابت‌های هندبال آسیا سکوی پرتابی برای آنها شد تا بلافاصله مسیر لژیونرشدن را در پیش بگیرند. بخت با برخی از بازیکنان تیم ملی آن‌قدر یار بود که آنها بلافاصله از اردن راهی ترکیه شدند.

اتفاق دیگری که این روزها باعث شد تا تیم ملی هندبال زنان ایران در بین بزرگان این رشته برجسته شود و رسانه‌های خارجی نیز به صورت اختصاصی به آن بپردازند، نوع پوشش آنها بود. پوششی کاملا محجبه که تا الان مانند آن در تاریخ رقابت‌های هندبال قهرمانی جهان بانوان دیده نشده است.

و پس از آن هم نمایش خیره‌کننده فاطمه خلیلی دروازه‌بان تیم ملی در طول این مسابقات، دلیل دیگری بود تا هر روز واکنش‌ها به حضور تاریخی زنان هندبال ایران بیشتر نمایان شود. وبا اینکه  در رقابت‌های جهانی اسپانیا را با اختلاف گل بالا واگذار کرد اما خلیلی دو بار از سوی مسئولان برگزاری مسابقات به عنوان ارزشمندترین بازیکن میدان (دیدار با نروژ و آنگولا) شناخته شد.

گم شدن بازیکن زن تیم ملی هندبال ایران در اسپانیا

اکنون با اینکه مسابقات جهانی اسپانیا تمام شده است، هنوز خبرهای مهم حول این تیم می‌چرخد.

خبرجدیدی منتشر شده است که اینبارخوشایند نیست مفقود شدن عجیب بازیکن تیم هندبال زنان شقایق باپیری، یکی از اعضای تیم ملی هندبال زنان ایران در اسپانیا ناپدید شده است و کادر سرپرستی این تیم هم اطلاعی از آن ندارد.

آخرین دیدار ایران در مسابقات جهانی اسپانیا، دوشنبه‌شب برابر تیم آنگولا بود که تا آن زمان باپیری در کنار تیم بوده است ولی آن‌طور که گفته می‌شود او از روز سه‌شنبه دیگر در هتل دیده نشده است.

تایید گم شدن شقایق باپیری بازیکن هندبال زنان در اسپانیا

خبرغیبت بازیکن باسابقه تیم ملی هندبال بانوان شوک بسیار بزرگی است که تا این لحظه واکنشی را از سوی مسئولان فدراسیون هندبال ایران و کادر سرپرستی حاضر در اسپانیا به همراه نداشته است.

مسئولان فدراسیون جهانی هندبال و برگزارکننده رقابت‌های جهانی از این موضوع پرده برداشته‌اند و در گفت‌وگو با شبکه اسپانیایی «تی‌وی ۲ اسپرت» نیز آن را تأیید کرده‌اند.

شقایق باپیری، بازیکن قدیمی تیم ملی هندبال زنان ایران است و سابقه حضور در چند دوره رقابت‌های قهرمانی آسیایی را با تیم ملی دارد. و بیشترین آمار بازی ملی متعلق به این هندبالیست است.

او اولین لژیونر زن هندبال ایران است. در لیگ هندبال اربیل عراق حضور داشت. در تیم «ئافرتان هولیر» برای عراقی‌ها بازی کرد و توانست عنوان خانم گلی مسابقات را از آن خود کند و توجهات را نسبت به درخشش خود در ترکیب ئافرتان هولیر جلب کند.

عراقی‌ها پیگیر صدور پاسپورت برای او بودند و به او پیشنهاد دادند تا با تغییر ملیت برای تیم ملی عراق در مسابقات قهرمانی آسیا بازی کند اما او این پیشنهاد را نپذیرفت اما حالا که او به یکباره بعد از تحولات مثبت تیم ملی دست به چنین اقدام سؤال‌برانگیزی زده، جای تأمل دارد.

تحقیقات درباره مفقودشدن شقایق باپیری

رسانه دانمارکی اویزن هم به نقل از «جومی فورت»، مدیر کمیته برگزاری این مسابقات درمورد وقایع تیم ملی هندبال زنان ایران نوشت «این خبر را دیروز (روز سه‌شنبه) دریافت کردیم و خیلی سریع پلیس را در جریان امور قرار دادیم؛ پلیس تحقیقات درباره مفقودشدن این بازیکن ۳۰ساله ایرانی را شروع کرده و در اولین گام در پی بررسی این موضوع است که آیا جرمی رخ داده است یا خیر. پلیس هم‌زمان گم‌شدن چهار بازیکن کامرونی را هم مورد بررسی قرار داده ولی تا الان خبری از آنها نشده است. البته که تاکنون، خبری هم که نشان‌دهنده رخ‌دادن جرم و جنایتی در این زمینه باشد، مخابره نشده است. فعلا کار زیادی از دستمان برنمی‌آید».

علاوه بر او چهار عضو تیم ملی کامرون هم دست به چنین اقدامی زده‌اند که شائبه پناهندگی آنها را بر سر زبان‌ها انداخته است.

«اگر قرار بر مرور اتفاقات گذشته در رقابت‌های ورزشی مهم باشد می‌توان به این نتیجه رسید که احتمالا این ورزشکاران مفقودی در تلاش برای پناهندگی هستند. امری که پیش‌تر مرسوم بوده و حتی در حاشیه بازی‌های المپیک هم نمونه‌اش دیده شده است. معمولا در چنین شرایطی ورزشکاران چندروزی غیبشان می‌زند و بعد درخواست پناهندگی به یکی از کشورهای هم‌جوار را می‌دهند!».

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=39625

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.