• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
21

مهدوی‌کیا برای عکس پرچم روی لباسش عذرخواهی کند / واکنش صهیونیست‌ها به خشم مردم از مهدوی‌کیا +عکس

  • کد خبر : 39717
  • 23 دسامبر 2021 - 14:38
مهدوی‌کیا برای عکس پرچم روی لباسش عذرخواهی کند / واکنش صهیونیست‌ها به خشم مردم از مهدوی‌کیا +عکس

جمعه ۲۶ خرداد بازی میان تیم اساطیر عرب و ستارگان جهان در حاشیه عرب کاپ برگزار شد. این بازی که با حضور افتخاری مهدوی‌کیا در تیم اساطیر عرب همراه بود، حواشی بسیاری را به دنبال داشته است.

در فضای مجازی برخی به حضور مهدی مهدوی کیا در تیم اساطیر عرب معترض بودند اما با انتشار تصاویر بیشتر از بازی دیده شد که افراد مطرح دیگری مثل اینفانتینو هم عضو افتخاری تیم اساطیر عرب بودند و تنها مهدوی کیا با ملیت غیر عرب عضو افتخاری این تیم نبوده است.

روی پیراهن های ستارگان جهان و اساطیر عرب، پرچم تمامی کشورهای عضو فیفا نقش بسته و در این بین پرچم اسراییل نیز به چشم می خورد. تعدادی از بازیکنان عرب حاضر در این مسابقه، پرچم اسراییل روی پیراهن را خط خطی کردند و بعد این لباس را پوشیدند روی پیراهن مهدی مهدوی کیا پرچم اسراییل مخدوش نشده است و همین مساله واکنش برخی رسانه های عرب را در پی داشته است.

نمایندگان مجلس به این موضوع معترض شده اند و گفته اند چرا فدراسیون فوتبال به سرمربی تیم ملی امید اجازه حضور در این بازی را داده است؟ دیداری که به دلیل اهداف صهیونیستی پشت پرده اش که عادی سازی رابطه اسراییل با کشورهای عربی و تلاش برای میزبانی مشترک اسراییل و امارات و عربستان در جام جهانی دهه آتی است، از سوی برخی ستاره های فوتبال عرب تحریم شد.

اقدام مهدوی‌کیا خیانت به ملت ایران است

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس هم در این خصوص گفت: باید با ورزشکاری که با لباس منقش به پرچم رژیم صهیونیستی در مسابقه فوتبال حاضر شده برخورد قانونی لازم صورت گیرد؛ چراکه اقدام وی خیانت به ملت ایران است.

بیژن نوباوه وطن نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازی مهدی مهدوی‌کیا در یک بازی فوتبال با لباس منقوش به پرچم رژیم صهیونیستی گفت: ماجرای عادی‌سازی ارتباط با رژیم صهیونیستی مدت‌هاست که از سوی کشور‌های غربی به ویژه انگلستان که خود تشکیل‌دهنده این رژیم منحوس است، آغاز شده است.

اینکه ما می‌بینیم یک ورزشکار از کشور ما متأسفانه در این بازی‌ها شرکت می‌کند، در حالی پرچم رژیم صهیونیستی را نقش بسته، در مرحله اول نشان‌دهنده عدم آگاهی این ورزشکار کشورمان است که نه آرمان فلسطین را می‌فهمد و نه اعتقادی به مبارزه با ظلم دارد.

اقدام مهدوی کیا در مسابقه فوتبال قابل پیگیرد قانونی نیز هست

ما نباید به گونه‌ای عمل کنیم که جمهوری اسلامی ایران را در مواجهه با رژیم صهیونیستی به وضعیتی درآوریم که کسی نسبت به توجه انقلاب اسلامی به آرمان فلسطین شک کند و این اقدام ورزشکار کشورمان در مسابقه فوتبال قابل پیگیرد قانونی نیز هست.

وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال باید نسبت به این گونه اقدامات حساسیت نشان دهند و اجازه یک چنین توهینی را به ملت ایران ندهند که ورزشکاری از آرمان انقلاب اسلامی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین سر باز زند.

مهدوی‌کیا به خاطر اقدامش از ملت ایران عذرخواهی کند

او همچنین بیان کرد: ورزشکاری که اقدام به این کار کرده باید به خاطر اقدامش از ملت ایران عذرخواهی کند و باید با وی برخورد قانونی صورت گیرد؛ چراکه اقدام وی خیانت به ملت ایران است و درواقع هم خیانت به ملت ایران و هم به ملت فلسطین.

واکنش رسانه صهیونیست به خشم ایرانی‌ها از اقدام مهدوی کیا

بازتاب انتقادات مردم ایران از اقدام مهدوی کیا سرمربی امید جهانی شد.

در ۳ روز گذشته کمپین‌های متعددی در این زمینه برپا شد و مردم خواهان عذرخواهی مهدوی کیا از این اقدام ناشایست و همسو شدن با رژیم اشغالگر شدند و همچنین خواهان برخورد فدراسیون فوتبال با سرمربی امید شدند.

نشریه ynet رژیم صهیونیستی خشم مردم ایران را بازتاب داد

در همین زمینه نشریه «ynet» عبری زبان رژیم صهیونیستی خشم مردم ایران را بازتاب داد و نوشت: مهدی مهدوی کیا زننده گل پیروزی بخش تاریخی ایران به آمریکا در سال ۱۹۹۸ را در این بازی حساس خشم ایرانی ها را برانگیخت.مهدوی کیا در بازی ستارگان اعراب با منتخب جهان شرکت کرد. حضور بازیکن ایرانی با پیراهن منقش به پرچم اسرائیل و بازی مقابل گرانت مربی اسرائیلی خشم مردم ایران را به همراه داشت.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=39717

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.