• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
14

جزئیات دستگیری صدام حسین فاش شد

  • کد خبر : 39821
  • 01 ژانویه 2022 - 1:40
جزئیات دستگیری صدام حسین فاش شد

مترجم عراقی که با آمریکایی ها همکاری داشت و به دلیل امنیت نام خود را فاش نکرده است، راز دستگیری صدام حسین توسط ارتش آمریکا را فاش کرد.

جزئیات دستگیری صدام حسین

او در مورد دستگیری صدام گفته است: هشت ماه پس از شروع کارم، آمریکایی ها اطلاعات بسیار محرمانه ای در مورد مخفیگاه صدام حسین دریافت کردند که نشان می داد وی در مزرعه ای در نزدیکی رودخانه دجله، در شهر «الدور» واقع در استان «صلاح الدین» پنهان شده است.

یکی از بستگان محافظان صدام محل مخفیگاه را فاش کرده و سپس با ردیابی فردی که در حال انتقال مواد غذایی به صدام بوده، این اطلاعات تایید شده است.

هیچکس نمی دانست که او محافظ صدام است، اما به دلیل اینکه بهترین کالاها و اجناس را از برخی برندهای تجاری در بازار خریداری می کرد و با توجه به وخامت اوضاع کشور، این شبهه ها را برانگیخت که وی با صدام در ارتباط باشد که پس از تعقیب وی همه چیز مشخص شد.

صدام حسین را با هلیکوپتر از منطقه دور کردند

پس از جمع آوری اطلاعات یک واحد نیروی ویژه آمریکا به مخفیگاه صدام اعزام شد و آنها  محل اختفا را با داروهای خواب آور اسپری کردند و من به دلیل نداشتن  ماسک اجازه نزدیک شدن به محل را نداشتم.

اما بعد از اینکه صدام حسین را با هلیکوپتر از منطقه دور کردند، توانستم اتاقی را که در آن زندگی می کرد بازرسی کنم: اتاقی به عرض ۳.۵ متر و طول حدود ۴ متر با دو تخت، کفش‌ها و لباس‌های گران‌قیمت، عطر و وسایل شخصی مانند ساعت مچی و تپانچه، چندین عکس از خانواده‌اش، یک ضبط صوت و چندین نوار کاست از او وجود داشت که بیشتر آنها را سربازان آمریکایی با خود بردند.

بعد از انجام این عملیات، نهال های درختان پرتقال در منطقه با ماده سفید رنگ ناشناخته پوشانده شد که تمامی دام ها و سگ های ولگرد تلف شدند.

جنایات صدام حسین

صدام حسین یک تشکیلات دیکتاتوری مخوف امنیتی را به جان ملت این کشور انداخته بود، و در طول چند دهه حکومت بر عراق (۱۹۷۹- ۲۰۰۳)، هزاران شیعه و کرد عراقی را کشتار کرد.

 از معروفترین جنایات  صدام، بمباران حلبچه شهر کردنشین شمال عراق است که در طول جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در اسفند ۱۳۶۶ به وقوع پیوست.

طی عملیات هفت‌ماهه انفال، از فوریه تا سپتامبر ۱۹۸۸، تنها در استان‌های کرکوک، دیاله، نینوا و صلاح الدین، بیش از چهارهزار و ۲۰۰ روستا نابود و بیش از ۱۸۲۰۰۰ نفر مردم بی دفاع از سوی ارتش و استخبارات عراق به قتل رسیدند.

 کشتار شیعیان در جریان انتفاضه جنوب عراق از دیگر جنایات دیگر صدام بود.

او علاوه بر تجاوز به ایران و تحمیل جنگی ۸ ساله به ملت ایران، در سال ۱۳۶۹ نیز کویت را اشغال کرد که در جریان عملیات بین المللی موسوم به “جنگ اول خلیج فارس”، شکست خورد و ناچار به ترک این کشور شد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=39821

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.