• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
15

آمار کشته شدگان سیل در استان فارس به ۲ کشته و ۴ مصدوم رسید/ اعزام اکیپهای امدادی از تهران به مناطق سیل زده

  • کد خبر : 39876
  • 03 ژانویه 2022 - 12:50
آمار کشته شدگان سیل در استان فارس به ۲ کشته و ۴ مصدوم رسید/ اعزام اکیپهای امدادی از تهران به مناطق سیل زده

طی چند روز اخیر هواشناسی پیش بینی بارندگی شدید و سیل در استان فارس را کرده بود. بارش شدید باران اکثر شهرهای فارس به ویژه شهرستان های جنوبی استان را درگیر کرده است.

مرگ یک زن بر اثر سقوط در جوی آب بر اثر سیل در استان فارس

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از فوت یک زن ۵۰ ساله در استان فارس بر اثر سقوط در جوی آب که به دلیل بارش باران پر شده بود خبر داد.

مجتبی خالدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: یک خانم ۵۰ ساله در شهر داراب در استان فارس به دلیل سقوط در جوی آب متأسفانه جان خود را از دست داد.

به دلیل بارش باران این جوی کاملاً پر شده بود و دلیل فوت این فرد هم برخورد سر به جوی آب و جراحات وارده به سر این فرد بوده است.

راه‌های ارتباطی جهرم مسدود شد

فرماندار ویژه شهرستان جهرم اضهار کرد: به دلیل بارش شدید باران راه‌های ارتباطی باغگر، پازنویه، چاه تلخ، زردزال، خفت بی ده، گودظهرو، انبار آباد، خلزهلدان، حسنی، دابست، سکده و شیردان از روستاها و یا آبادی‌های بخش مرکزی جهرم با مجموع جمعیتی حدود ۱ هزار و ۵۰۰ نفر از سمت جهرم و همچنین لارستان مسدود شده است.

اکیپ‌های امدادی در آماده باش کامل به سر می‌برند و به محض کاهش بارش باران اقدامات لازم برای بازگشایی این مسیر انجام می‌شود.

۴ کارگر پالایشگاه گاز پارسیان مصدوم شدند

رئیس کمیته بحران پالایشگاه گاز پارسیان با اعلام این که ۴ کارگر پالایشگاه گاز پارسیان مصدوم شدندافزود: متأسفانه با توجه به جاری شدن سیلاب و مسدود شدن جاده‌های دسترسی به اتوبان اصلی محور لامرد- مهر، یک دستگاه خودروی سواری دچار حادثه شده که با تلاش نیروهای محلی روستای نورآباد سه نفر از همکاران نجات و به مراکز درمانی انتقال یافته‌اند و نفر چهارم نیز پس از جستجو توسط نیروهای امدادی و هلال احمر به بیمارستان منتقل شده است.

پس از اینکه نفر چهارم مفقودی که گرفتار سیلاب در محدوده نورآباد شهرستان مهر شده بود به مراکز درمانی منتقل شد که بر اساس گزارش نیروهای امدادی حاضر در صحنه از وخیم بودن حال وی حکایت دارد.

خانه‌ها در معرض آب گرفتگی

سر ریز شدن یک گوراب در غرب ساختمان دانشگاه آزاد حاجی آباد مرکز شهرستان زرین دشت باعث آب گرفتگی شدید در بلوار دانشگاه آزاد حاجی آباد شده بطوریکه منازل برخی از شهروندان این منطقه در آستانه آبگرفتگی قرار گرفته است.این منازل به دلیل ساخت و سازهای غیر مجاز در پایین دست این گوراب در وضعیت بحرانی قرار گرفته‌اند.

مرگ یک نفر در سیل

معاون امداد با اعلام نجات ۱۲ نفرگرفتار در سیل جنوب گفت: در پی وقوع سیل در شهرستان‌های جنوبی استان و درخواست امدادرسانی فوری شبانه در پنج شهرستان لامرد، لار، گراش، مهر و اوز نیروهای امدادی این جمعیت که از قبل در حالت آماده باش کامل قرار داشتند به مناطق درگیر سیل اعزام و نسبت به امداد رسانی اقدام کردند.‌

با طغیان رودخانه فصلی لامرد سه خودرو همراه با ۹ سرنشین در سیل گرفتار شده بودند، افزود: نیروهای امدادی هلال احمر از دو شهرستان لامرد و مهر فوراً به منطقه اعزام و پس از تلاش مستمر موفق به نجات جان هشت تن از هم استانی‌ها شدند. متأسفانه در این بین یکی از سرنشینان خودروهای گرفتار فوت شده بود.‌

مهدی خوبیار : تمامی نیروهای امدادی هلال احمر فارس در تمام شعب این جمعیت در حالت امدادرسانی به حوادث مختلف سیل و آبگرفتگی می‌باشند و این فعالیت‌ها تا پایان کامل امدادرسانی به هم استانی‌های عزیز ادامه خواهد یافت.

اعزام اکیپهای امدادی از تهران به مناطق سیل زده

سخنگوی سازمان آتش نشانی از اعزام اکیپ های امدادی از شهرداری تهران شامل نیروهای آتش نشانی و پسماند به مناطق سیل زده خبر داد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=39876

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.