• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
14

علت صدای مهیب انفجار در غرب کشور/ آیا صدای انفجار هولناک در غرب باعث توقف پروازها شد؟

  • کد خبر : 40035
  • 16 ژانویه 2022 - 10:38
علت صدای مهیب انفجار در غرب کشور/ آیا صدای انفجار هولناک در غرب کشور باعث توقف پروازها شد؟

فرماندار شهرستان اسدآباد در مورد شنیده شدن صدای مهیب انفجار در این شهرستان اظهار کرد: هیچ گونه انفجاری در سطح شهرستان نداشتیم، با دستگاه‌های خدمات‌رسان در تماس هستیم و اتفاقی در حوزه گاز، اورژانس، آتش‌نشانی نبوده است.

سعید کتابی دقایقی قبل گفته است :صدای مهیبی حول و حوش ساعت ۲۴ شب شنبه شنیده ابتدا گمان رفت که صدای رعد و برق با توجه به شرایط جوی است، اما این امکان رد شد.

شنیده شدن صدای انفجار مهیب در ۴ استان غربی ایران

او همچنین افزود: هیچ گونه انفجاری در سطح شهرستان نداشتیم، با دستگاه‌های خدمات‌رسان در تماس هستیم و اتفاقی در حوزه گاز، اورژانس، آتش‌نشانی نبوده و در شهرستان گزارشی نداشتیم.
فرماندار اسدآباد تصریح کرد: در حال حاضر نیز دستگاه‌های خدمات رسان در حال بررسی هستند و با تمام روسای ادارات در تماس مستقیم هستم و بحثی در جایگاه‌های سوخت نیز رخ نداده است.
امکان اینکه صدا از شهری دیگر رسیده باشد و یا زلزله باشد هم وجود دارد که در حال پیگیری هستیم و زلزله‌نگاری هم بررسی شد، ستاد بحران در حال پیگیری است اما تا کنون هیچ گزارشی دال بر اینکه اتفاق خاصی در شهرستان رخ داده باشد، نرسیده است.

علت صدای انفجار مهیب در چند استان ایران

در این مورد رکنا به نقل ازصابرین نیوز نوشته است :در خبری تایید نشده نوشته است صدای انفجار در کرمانشاه، سنندج و همدان، در نتیجه رزمایش پدافند هوایی ایران برای آزمایش سامانه‌های پدافند هوایی جدید است که به تازگی به زرادخانه نیروهای مسلح ایران پیوسته اند.

این سامانه‌های پدافندی به تازگی تحویل یکان‌های عمل‌کننده در غرب کشور شده‌اند. این تمرین‌های ناگهانی و شبانه بخشی از راهبرد آمادگی پدافند کشور است.

آیا صدای انفجار هولناک در غرب کشور باعث توقف پروازها شد؟

ابوالقاسم جلالی معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی در این مورد گفت: توقف پروازها در آسمان غرب کشور تنها به دلیل ناپایداری شرایط جوی در این مسیر است.

او درباره اینکه که آیا توقف پروازها ارتباطی با صدای مهیب شب گذشته در این مناطق دارد، گفت: تنها دلیل توقف پروازها در غرب کشور شرایط جوی است. پرواز خرمشهر از تهران آماده پرواز بود که به دلیل شرایط نامساعد جوی، تشخیص داده شد که بهتر است این پرواز انجام نشود.

لغو  پروازها برای حفظ ایمنی و جان مسافران

او افزود: همچنین از صبح امروز چند پرواز در این مسیر standby بوده‌اند که تمام این پروازها برای حفظ ایمنی پرواز و جان مسافران لغو شدند تا شرایط جوی در این مسیر بهبود پیدا کند و توقف پروازها در این مناطق به موضوع دیگری ارتباط ندارد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=40035

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.