• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
10

۱۰ استراتژی تاثیرگذار برای تریدر های مبتدی

  • کد خبر : 40253
  • 30 ژانویه 2022 - 16:09
10 استراتژی تاثیرگذار برای تریدر های مبتدی

معاملات روزانه عبارت است از خرید و فروش یک ابزار مالی در یک روز یا حتی چندین بار در طول یک روز. استفاده از حرکات کوچک اگر به درستی انجام شود می تواند یک بازی سودآور باشد . اما می تواند یک بازی خطرناک برای تازه کارها باشد. با ما همراه شوید تا استراتژی معاملاتی را برای تریدر های مبتدی را بیاموزید.

دانش قدرت است

علاوه بر دانش رویه‌های معاملاتی اساسی، یک تریدر باید از آخرین اخبار و رویدادهای بازار سهام که بر سهام تأثیر می‌گذارند مانند برنامه‌های نرخ ، چشم‌انداز اقتصادی و غیره، مطلع باشند.

پس تکالیف خود را انجام دهید. فهرست آرزوهایی از سهامی که می خواهید معامله کنید تهیه کنید و خود را در مورد شرکت های منتخب و بازارهای عمومی مطلع کنید. اخبار کسب و کار را اسکن کنید و از وب سایت های مالی معتبر بازدید کنید.

همچنین بخوانید. دامیننس بیت کوین چیست ؟

وجوه را کنار بگذارید

میزان سرمایه ای که می خواهید در هر معامله ریسک کنید را ارزیابی کنید. بسیاری از تریدرها (معامله گران )موفق کمتر از ۱٪ تا ۲٪ از حساب های خود را در هر معامله به خطر می اندازند. اگر یک حساب معاملاتی ۴۰۰۰۰ دلاری دارید و مایلید ۰٫۵٪ از سرمایه خود را در هر معامله به خطر بیندازید، حداکثر ضرر شما در هر معامله ۲۰۰ دلار (۰٫۵٪ در ۴۰۰۰۰ دلار) است.

مقدار مازاد وجوهی را که می توانید با آن معامله کنید و آماده از دست دادن هستید کنار بگذارید. به یاد داشته باشید، ممکن است این اتفاق بیفتد یا نیفتد.

یک تریدر نیاز به زمان کافی دارد

معاملات روزانه به زمان نیاز دارد. به همین دلیل به آن معاملات روزانه می گویند. در واقع باید بیشتر روز خود را رها کنید. این فرآیند به یک معامله گر نیاز دارد که بازارها را ردیابی کند و فرصت هایی را که می تواند در هر زمانی در ساعات معاملاتی به وجود بیاید، شناسایی کند. حرکت سریع کلیدی است.

برای تریدر شدن از کم شروع کنید

به عنوان یک مبتدی، در طول یک جلسه، روی حداکثر یک تا دو سهم تمرکز کنید. ردیابی و یافتن فرصت ها  با چند سهام آسان تر است. اخیراً، امکان معامله سهام کسری به طور فزاینده ای رایج شده است، بنابراین می توانید مقادیر خاص و کمتری را که می خواهید سرمایه گذاری کنید، مشخص کنید.

این بدان معناست که اگر سهام آمازون با قیمت ۳۴۰۰ دلار معامله می شود، بسیاری از کارگزاران اکنون به شما اجازه می دهند یک سهم کسری را با مبلغی که می تواند تا ۲۵ دلار یا کمتر از ۱٪ از سهام کامل آمازون باشد، خریداری کنید.

از معامله خیلی پایین خودداری کنید

احتمالاً به دنبال معاملات و قیمت های پایین هستید اما از سهام پنی دوری کنید. این سهام اغلب نقدشونده نیستند و شانس رسیدن به یک جکپات اغلب ضعیف است.

بسیاری از سهام که زیر ۵ دلار در هر سهم معامله می شوند از بورس های اصلی خارج می شوند و فقط در خارج از بورس (OTC) قابل معامله هستند. مگر اینکه فرصت واقعی را ببینید و تحقیقات خود را انجام داده باشید، از این موارد دوری کنید.

زمان معاملات

بسیاری از سفارش‌های وارد شده توسط سرمایه‌گذاران و معامله‌گران به محض باز شدن بازارها در صبح شروع به اجرا می‌کنند که به نوسانات قیمت کمک می‌کند. یک تریدر باتجربه ممکن است قادر به تشخیص الگوها و انتخاب مناسب برای کسب سود باشد. اما برای تازه کارها، شاید بهتر باشد که ۱۵ تا ۲۰ دقیقه اول فقط بازار را بدون هیچ حرکتی بخوانند.

ساعات میانی معمولاً نوسانات کمتری دارند و سپس حرکت دوباره به سمت زنگ بسته شدن شروع می‌شود. اگرچه ساعات شلوغی فرصت‌هایی را ارائه می‌دهد، اما برای مبتدیان در ابتدا بهتر است از آنها اجتناب کنند.

کاهش ضرر با سفارشات محدود

تصمیم بگیرید که از چه نوع سفارش هایی برای ورود و خروج از معاملات استفاده می کنید. آیا از سفارشات بازار استفاده خواهید کرد یا سفارشات محدود؟ هنگامی که شما یک سفارش بازار را ثبت می کنید، آن را با بهترین قیمت موجود در آن زمان اجرا می کنید – بنابراین، هیچ تضمینی برای قیمت وجود ندارد.

در همین حال، یک سفارش محدود، قیمت را تضمین می کند اما نه اجرا را. ۱ سفارش های محدود به شما کمک می کند تا با دقت بیشتری معامله کنید، که در آن قیمت خود را (نه غیر واقعی اما قابل اجرا) برای خرید و هم برای فروش تعیین می کنید. معامله گران روز پیچیده تر و با تجربه تر ممکن است از استراتژی های گزینه برای محافظت از موقعیت خود نیز استفاده کنند.

در مورد سود واقع بین باشید

یک استراتژی برای سودآوری نیازی به برنده شدن دائمی ندارد. بسیاری از معامله گران تنها ۵۰ تا ۶۰ درصد از معاملات خود را برنده می شوند. با این حال، آنها بیشتر از برنده هایشان سود می برند تا بازنده هایشان. اطمینان حاصل کنید که ریسک در هر معامله به درصد خاصی از حساب محدود می شود و روش های ورود و خروج به وضوح تعریف و نوشته شده است.

به عنوان یک تریدر خونسرد بمانید

مواقعی وجود دارد که بازارهای سهام اعصاب شما را آزمایش می کنند. به عنوان یک تریدر روزانه، باید یاد بگیرید که حرص، امید و ترس را از خود دور کنید. تصمیم گیری ها باید بر اساس منطق باشد نه احساسات.

به برنامه پایبند باشید

تریدرهای موفق باید سریع حرکت کنند، اما مجبور نیستند سریع فکر کنند. چرا؟ زیرا آنها یک استراتژی معاملاتی را از قبل توسعه داده اند، همراه با نظم و انضباط برای پایبندی به آن استراتژی. مهم است که فرمول خود را از نزدیک دنبال کنید نه اینکه دنبال سود باشید. اجازه ندهید که احساسات شما را تحت تاثیر قرار دهد و باعث شود استراتژی خود را رها کنید. در میان معامله گران روزانه یک شعار وجود دارد: “تجارت خود را برنامه ریزی کنید و برنامه خود را معامله کنید.”

 

معصومه لطفی ( پایگاه خبری دخالت)

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=40253

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.