• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
17

اولین واکنش آمریکا به رونمایی موشک خیبرشکن سپاه پاسداران

  • کد خبر : 40470
  • 10 فوریه 2022 - 12:36
اولین واکنش آمریکا به رونمایی موشک خیبرشکن سپاه پاسداران

روز قبل (چهارشنبه)، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه همزمان با گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در آستانه برپایی جشن ملی ۱۴۰۰ در ۲۲ بهمن ماه، ، ضمن بازدید از یکی از پایگاه های موشکی زمین به زمین نیروی هوافضای سپاه، از موشک خیبرشکن دوربرد و نقطه‌زن بعنوان جدیدترین دستاورد راهبردی این نیرو رونمایی کردند.

رونمایی از موشک راهبردی خیبرشکن

موشک راهبردی خیبرشکن، از نسل سوم موشک‌های دوربرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که از ویژگی های منحصر به فردی را داراست.

موشک خیبرشکن دارای سوخت جامد است و در فاز فرود، دارای مانورپذیری برای عبور از سپر موشکی بوده و طراحی بهینه آن باعث شده است تا وزن آن نسبت به نمونه های مشابه یک‌سوم کاهش یافته و مدت آماده‌سازی و شلیک آن نیز تا یک‌ششم تقلیل  پیدا کند. چابکی و سرعت فوق العاده در  اصابت به اهداف در برد و شعاع ۱۴۵۰ کیلومتری، از دیگر توانمندی‌های این موشک است.

واکنش آمریکا به رونمایی موشک خیبرشکن سپاه پاسداران

طبق گزارش وبگاه اطلاع‌رسانی وزارت دفاع آمریکا، کربی سخنگوی پنتاگون در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص موشک خیبرشکن گفته است : «من اعلامیه ایران مبنی بر داشتن یک برنامه موشک بالستیک جدید را ندیدم بنابراین چیز خاصی برای گفتن در باره آن ندارم. با اینحال، ما به طور مستمر شاهد بهبود برنامه موشک‌های بالستیک ایران بوده‌ایم و ما به شدت از تهدیدات منطقه‌ای که برنامه موشک‌های بالستیک ایجاد می‌کند آگاه هستیم».

پیشرفت‌های ایران در زمینه برنامه موشکی

او با اشاره به پیشرفت‌های ایران در زمینه برنامه موشکی گفت: « به همین دلیل است که ما با متحدان و شرکای خود در منطقه بسیار سخت همکاری می‌کنیم تا بتوانیم با این نوع تهدیدات مقابله کنیم».

این سخنگوی پنتاگون که به نوعی خود را از خبر رونمایی موشک خیبرشکن ایران بی‌اطلاع دانست در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری در خصوص برد بسیار زیاد این موشک بالستیک که قادر به هدف قرار دادن فلسطین اشغالی است، گفت: «دوباره می‌گویم، من نمی‌توانم درمورد این اعلامیه صحبت کنم، من چیزی ندیدم بنابراین ترجیح می دهم درباره موشکی که آن‌ها ادعا می‌کنند، دارند، اظهارنظر نکنم. چیز خاصی درباره آن ندارم. بچه‌ها شما همیشه در فضای خبری در خصوص مسائلی که بیرون می‌آید، از من جلوتر هستید».

با شرکا و متحدان تلاش می‌کنیم با تهدیدات موشکی ایران مقابله کنیم

کربی در ادامه گفته است:ما  به طور مستمر با شرکا و متحدان منطقه‌ای سخت تلاش می‌کنیم تا با تهدیدات موشکی ایران مقابله کنیم.

 ایران در حال ثبات‌زدایی در منطقه‌ هستند. آن‌ها از گروههای تروریستی در سراسر منطقه حمایت می‌کنند و در حمل و نقل دریایی اخلال ایجاد می‌کنند».

آن‌ها در حال پیشبرد یک برنامه موشک بالستیک هستند که برای اهداف تهاجمی طراحی شده است تا صدمات و آسیب‌های بالقوه مهلکی را به سایر کشورها، مردمان دیگر و متحدان و شرکای ما وارد کند.

 ما به این موضوع به عنوان یک مسئله پیام‌رسانی نگاه نمی‌کنیم. ما به آن به عنوان یک تهدید مشروع امنیت ملی در منطقه برای مردم، تأسیسات و متحدان و شرکای خود نگاه می‌کنیم».

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=40470

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.