• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
15

پشت پرده گرانی برنج از زبان یک نماینده مجلس

  • کد خبر : 40575
  • 16 فوریه 2022 - 10:42
پشت پرده گرانی برنج از زبان یک نماینده مجلس

نماینده مردم بهشهر درباره دلایل گرانی برنج گفت: برنجی که بالاترین کیفیت را دارد کیلویی ۳۵ هزار تومان از کشاورز خریده می شود، ولی در بازار کیلویی ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان فروخته می شود! وظیفه دولت است که سفره مردم را تامین کند و نگذارد سفره مردم با تنش های زیاد هر روز کوچک تر شود.

پشت پرده گرانی برنج از زبان یک نماینده مجلس

غلامرضا شریعتی نماینده  بهشهر در مجلس گفت : با افزایش قیمت برنج در بازار کنترل قیمتها ضروری است. برنجی که از کشاورزان خریداری می شود به نوع برنج بستگی دارد و طبق سطح کیفیت برنج نرخ گذاری می شود و از کشاورز خریده می شود، اما قیمتی که امروز برنج در بازار عرضه می شود تقریبا ۶۰ درصد بیشتر از قیمتی است که از کشاورز خریداری شده است!

این مطلب را از دست ندهید. سود سهام عدالت چه روزی واریز می‌شود؟

برنج با بالاترین کیفیت کیلویی ۳۵ هزار تومان از کشاورز خریداری می شود

نماینده مردم بهشهر در ادامه صحبتهایش درباره گرانی برنج اضهار کرد: برنجی که بالاترین کیفیت را دارد در استان مازندران در بهترین وضعیت کیلویی ۳۵ هزار تومان از کشاورز خریده می شود، ولی در بازار کیلویی ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان فروخته می شود. مصرف سالیانه برنج در کشور کاملا مشخص است و مقدار تولید برنج در کشور هم رقم معینی دارد بنابر این دولت باید طوری  برنامه ریزی کند که تعادل بین عرضه برنج در بازار و نیاز جامعه برقرار شود، پس در اینجا نقش دولت بسیار مهم است.

یکی از علت های گرانی برنج عدم نظارت از سوی دولت است

شریعتی همچنین گفت : دولت باید به وظیفه خود در مورد برنامه ریزی و نظارت دقیق جهت تنظیم بازار عمل کند برنج و گندم از کالاهای اساسی سفره مردم است، یکی از علت های گرانی قیمت برنج عدم نظارت و برنامه ریزی دقیق از سوی دولت است. وظیفه دولت است که سفره مردم را تامین کند و نگذارد سفره مردم با تنش های زیاد هر روز کوچک تر شود، باید بین مصرف جامعه، تولید برنج و واردات برنج تعادل برقرار شود.

دلیل دوم دلال بازی است که عده ای به راه می اندازند

او در پایان گفت :دلیل دوم دلال بازی است که عده ای به راه می اندازند، و با نرخ پایین برنج را می خرند و چند برابر قیمت در بازار عرضه می کنند.و متاسفانه دستگاه های نظارتی هم به وظیفه خود عمل نمی کنند. اگر ما آب را هم رها کنیم تبدیل به سیل شده و به جامعه آسیب می زند. قیمت تولید و فرآوری برنج و سود تولید کننده و عرضه کننده کاملا مشخص است. تعزیرات باید به این موضوع ورود جدی داشته باشد، باید با اعمال نظارت دقیق دست دلالان بریده شده و جلوی افزایش قیمت افسار گسیخته گرفته شود.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=40575

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.