• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
22

پایتخت اوکراین، کیف حکومت نظامی وضع کرد / در پی حمله روسیه هفت نفر زخمی و ۱۹ نفر ناپدید شدند

  • کد خبر : 40665
  • 24 فوریه 2022 - 11:44
پایتخت اوکراین، کیف حکومت نظامی وضع کرد

با به صدا درآمدن آژیر خطر در پایتخت اوکراین، کیف حکومت نظامی وضع کرد .روسیه استقرار نظامی خود در امتداد مرز اوکراین را به یک درگیری تمام عیار تبدیل کرده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه بامداد پنجشنبه به وقت محلی، از حمله به اوکراین خبر داد. تهاجم روسیه به اوکراین که از مدت ها قبل پیش بینی می شد، آغاز شد، انفجارهایی در پایتخت کیف و سایر شهرهای سراسر کشور اکراین گزارش شد.

بایدن از ضربه زدن به اقتصاد روسیه خبر داد

ایالات متحده و اروپا تلاش کردند تا از حمله ای در این هفته جلوگیری کنند و یک سری تحریم ها را علیه افراد، موسسات مالی و بدهی های دولتی روسیه وضع کردند. جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، پس از شروع تهاجم روسیه، قول اقدامات بیشتری برای ضربه زدن به اقتصاد روسیه داد. بایدن اواخر روز چهارشنبه به وقت شرق ایالات متحده با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفتگو کرد.

در پی حمله روسیه هفت نفر زخمی و ۱۹ نفر ناپدید شدند

اداره کل پلیس ملی اوکراین روز پنجشنبه به ان بی سی نیوز گفت که شش نفر پس از انفجار در شهر پودولسک در جنوب غربی این کشور جان خود را از دست دادند. پلیس گفت که در پی این حمله هفت نفر زخمی شدند و ۱۹ نفر ناپدید شدند.

با به صدا درآمدن آژیر خطر در پایتخت اوکراین، کیف حکومت نظامی وضع کرد

کیف پایتخت اوکراین برای کارگران غیرضروری دستور ماندن در خانه صادر کرده است و صدای آژیر خطر در میدان میدان شهر شنیده شده است.در یک به روز رسانی در کانال تلگرام رسمی اداره دولتی شهر کیف، مقامات همچنین تایید کردند که شهر اکنون تحت حکومت نظامی قرار دارد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین و ویتالی کلیچکو، شهردار کیف، پیش از این گفته بودند که اگر روسیه تهاجم کامل به اوکراین را آغاز کند، حکومت نظامی اعمال خواهد شد.

در پست تلگرامی روز پنج‌شنبه، مدارس و مهدکودک‌ها در پایتخت تعطیل می‌شوند و «کل سیستم پزشکی پایتخت در حالت تشدید کار می‌کند».

مدیریت شهری اوکراین به مردم اعلام کرد: کسانی که کارهای حیاتی و معیشتی ندارند، در خانه بمانند و در صورت روشن شدن آژیر آماده رفتن به پناهگاه باشند. پناهگاه ها روی نقشه مشخص شده اند. اطلاعات رسمی را دنبال کنید و خونسرد باشید.»

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=40665

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.