• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
22

بهترین فیلم های سال ۲۰۲۱

  • کد خبر : 40751
  • 02 مارس 2022 - 12:25
بهترین فیلم های سال 2021

همچنان صنعت سینما تحت‌تاثیر کووید قرار دارد و تعداد زیادی از فیلم‌هایی که قرار بود سال ۲۰۲۱ شاهد دیدنشان باشیم اکرانشان به تعویق افتاد و بعضی از فیلم‌ها از سال قبل به نمایش درآمدند.در این مطلب قصد داریم تا چند تا از بهترین فیلمهای ۲۰۲۱ را معرفی کنیم.

فیلم پیتزا شیرین بیان بهترین فیلم های سال ۲۰۲۱

Licorice Pizza پیتزا شیرین بیان (پل توماس اندرسون) از بهترین فیلم های سال ۲۰۲۱ آخرین فیلم پل توماس اندرسون است که نگاهی بی دغدغه، شیرین، غریب، و بدون مزاحمت به عشق و عاشقانه در دهه  ۱۹۷۰، می پردازد .«پیتزا شیرین بیان» ممکن است ظاهراً کمی شبیه «شب های بوگی» به نظر برسد، اما در واقع بسیار ، بازیگوش تر، و راحت تر است. یک فیلم درام درباره یک نوجوان جاه طلب و موفق (پسر فیلیپ سیمور هافمن فقید کوپر هافمن) بر یک دختر ۲۰ ساله بزرگتر (یک آلانا هیم درخشان از گروه پاپ Haim) «پیتزا شیرین بیان» با موسیقی متن فوق‌العاده‌ای از برش‌های پاپ شیک،دارد و این فیلم عجله‌ای برای رسیدن به جایی که می‌خواهد ندارد، اما با این وجود، بسیار مسحور کننده است.

فیلم «قدرت سگ»

The Power of the Dog فیلم «قدرت سگ» جین کمپیون با «قدرت سگ» جایگاه خود را به عنوان یکی از بهترین فیلمسازان جهان تثبیت کرد. این فیلم که شامل محیط‌های غبارآلود، غربی، و یک نقش اول مرد سمی است که عزیزانش را با تلخی و کینه آزار می‌دهد . جدیدترین اثر کمپیون نیز در ایده‌های خود درباره مردانگی متضاد، تداعی‌کننده است، در هر صورت، این فیلم خشن ترین فیلم اوست، اما همچنین مرموز، است و مانند یک تله سیاه به پایان می رسد. بندیکت کامبربچ در نقش دنیل دی لوئیس مانند یک ظالم به نظر می‌رسد، اما در درام مسحورکننده کمپیون درباره خانواده، اشتیاق، رنجش و هرگز دست کم نگرفتن ، کاملاً شگفت‌زده می‌شود.

شوالیه سبز

The Green Knight شوالیه سبز (دیوید لوری) تجسم مجدد باشکوه عاشقانه جوانمردانه، دیوید لوری، اسطوره ای را نشان میدهد – اسطوره صداقتی که از طریق اعمال شجاعانه رزمی به دست می آید  در حالی که نتایج هوشمندانه و شگفت انگیز خود را در مورد نقش هایی که اشراف و از خودگذشتگی می توانند ایفا کنند می گیرد. زندگی هایی که بدون توجه به قوانین اخلاقی ذهنی به پایان خواهند رسید. در واقع، ه این جست و جوی روح قرون وسطایی در مورد مسائل شرافت و میراثی گاوین جوان هیجانی را وادار می کند تا بازی یک رقیب سرسبز “ضربه در برابر ضربه” را بپذیرد، مرگ در زمان معین  عظمت، ماندگاری، بیشتر بینش لوری را پنهان می کند. این فیلم با سکانس هایی از قدرت و شعر، گاواین را به سمت سرنوشت خود به عنوان یک فوگ آخرالزمانی در نظر می گیرد. ارواح بی سر، روباه‌های سخنگو و دیگر شگفتی‌های پوشیده شده در زمین‌های وحشتناک خارج از کاملوت پراکنده می‌شوند، «شوالیه سبز» بیشتر خیال‌پردازی مردی است که آماده رویارویی با خود می‌شود، و آگاه است که از چنین برخوردی جان سالم به در نمی‌برد ولی تلاش می‌کند.

تیتان از بهترین فیلم های سال ۲۰۲۱

“Titane” تیتان (جولیا دوکورنو) شاید مهم‌ترین فیلم سال فیلم ترسناک برنده نخل طلای جولیا دوکورنو باشد که تمام تماشاگران را در طول فصل جشنواره برانگیخت. آگاته روسل با  چهره سفیدش بینندگان را مسحور می کند او به قاتل زنجیره ای تبدیل شده او شیفتگی به اتومبیل دارد، وپس از کشتار وحشیانه در رادار پلیس قرار می گیرد.

تلماسه

“Dune”تلماسه (دنیس ویلنوو)“ پر از ترکیبی شگفت انگیز از جلوه های عملی و دیجیتالی، فیلمبرداری فوق العاده، بازی های فوق العاده، و موسیقی نفس گیر هانس زیمر، «تلماسه» یک پیروزی تقریبا غیرممکن است که فقط یک نفر از کالیبر دنیس ویلنوو می تواند آن را به چالش بکشد. این یک تغییر بازی در دنیای سینمای پرهزینه است که تضمین می‌کند فیلمسازان واقعاً می‌توانند فیلم‌های علمی تخیلی هنرمندانه و متحرکی بسازند که مخاطبان بیشتری را راضی کند. .

اعزام فرانسوی

The French اعزام فرانسوی (وس اندرسون) اندرسون در سه داستان به هم پیوسته با مرگ ، ارائه می‌کند که در آن هنرمندان و افراد غیرعادی و محکومان آزاد بودند که بدون نگرانی از پول یا پذیرش جامعه کار کنند. . یک نقاش شاهکاری خلق می کند که مالکیت را به چالش می کشد. دو انقلابی جوان برای آزادی می جنگند. دو مهاجر خارجی که توسط پلیس آسیب های جانبی وارد کرده اند، لحظه ای از انسانیت را به اشتراک می گذارند. اما همه آن‌ها به دنبال چیزی هستند که ارزش دفاع از آن را در دنیایی که در حال خراب شدن باشد، داشته باشد.

خوک یکی از بهترین فیلم های سال ۲۰۲۱

Pig خوک (مایکل سارنوسکی) نیکلاس کیج در گذشته مشاغل زیادی را بر عهده داشته است، «خوک»، اولین فیلم جسورانه نویسنده/کارگردان مایکل سارنوسکی، کیج را به عنوان یک سرآشپز مشهور پورتلند انتخاب می کند که پس از ربودن خوک مورد علاقه اش که او برای شکار ترافل از آن استفاده می کند، به کار باز می گردد و باعث می شود او روابط خود را (در کنار الکس وولف) دنبال کند.

اسپانسر

“Spencer” «اسپانسر» (پابلو لارین) کریستن استوارت نقاب غم انگیز پرنسس دایانا را در فیلم «اسپنسر»، به تصویر کشیده است. فیلمنامه استیون نایت که به‌عنوان «افسانه‌ای بر اساس یک تراژدی واقعی» معرفی شده است، کریسمس اسیر شده‌ای را در زندگی شاهزاده خانم فقید ولز تصور می‌کند برنامه‌ریزی سفت و سخت، لباس‌های تعیین‌شده اما مجلل، که او را از زندگی منزوی می‌کند. در حالی که شوهرش رابطه‌ای را پنهان می‌کند. او فقط در یک کمد سلطنتی به نام مگی (سالی هاوکینز) و گذراندن وقت با دو پسرش، ویلیام و هری، استراحت کوتاهی می یابد. این داستان همچنین از بهترین عملکرد خود برای بیان ماهیت بیگانه بودن استفاده می کند.

“این یک دفن نیست، یک رستاخیز است

“This Is Not A Burial, It’s a Resurrection”  فیلم «این یک دفن نیست، یک رستاخیز است» ساخته لموهانگ جرمیا موسی در ابتدا به عنوان بخشی از کالج بینال در جشنواره فیلم ونیز در سال ۲۰۱۹ به نمایش درآمد و اکنون نامزد لسوتو برای اسکار بهترین فیلم بلند بین‌المللی است. با بازی مری توالا مهلونگو ، رئالیسم جادویی داستان از انعطاف پذیری آرام شخصیت او می گوید زمانی که تنها پسرش در یک تصادف می میرد و قرار است سدی در محل دفن باستانی ساخته شود. ساخت فیلم در نوع خود تشریفاتی است. صحنه‌های متعدد خود را با رنگ‌های غنی و کادربندی دقیق نشان می‌دهند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=40751

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.