• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
29

شرط های مسکو برای سازش / سلاح هایی که اوکراین نباید داشته باشد

  • کد خبر : 40760
  • 03 مارس 2022 - 10:55
شرط های مسکو برای سازش / سلاح هایی که اوکراین نباید داشته باشد

تهاجم روسیه به اوکراین در حالی وارد دومین هفته خود می شود که درگیری ها در سراسر این کشور ادامه دارد. وزیر خارجه روسیه درباره شرط های مسکو برای سازش صحبت کرد و گفت کشورش لیستی از سلاح‌هایی که اوکراین هرگز نباید داشته باشد و هیچوقت هم در این کشور نباید تولید شود را می‌خواهد.

با وجود تلاش روسیه برای غلبه بر شهر، اوکراینی ها همچنان پایتخت کیف را کنترل می کنند. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در آخر هفته از داوطلبانی برای «لژیون بین‌المللی» برای مقاومت در برابر نیروهای روسی درخواست کرد. این درخواست توسط دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه نیز تکرار شد.

شرط های مسکو برای سازش

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه درباره شرط های مسکو برای سازش گفت : اوکراین باید خلع سلاح شود. سپس مردم این کشور خود باید سرنوشت‌شان را تایید کند.

لاوروف گفت که روسیه، «ولودیمر زلنسکی» را به عنوان رئیس جمهور قانونی اوکراین به رسمیت می‌شناسد، اگرچه او با وعده پایان دادن به جنگ داخلی این کشور به مردم دروغ گفت.

زلنسکی لفاظی‌های «ضد روسی و روس‌هراسی» را ترویج می‌کند و اظهارات بسیار بحث برانگیزی ارائه می‌دهد.

وزیر خارجه روسیه اظهار داشت که تقاضای زلنسکی برای تضمین‌های امنیتی، «گامی مثبت» است و روسیه آماده است تا در دور دوم مذاکرات با مقامات اوکراینی درباره این موضوع بحث کند.

دور دوم مذاکرات دوجانبه ممکن است اتفاق نیافتد، زیرا کی‌یف منتظر چراغ سبز واشنگتن است.

اینکه رئیس جمهور زلنسکی اعلام آمادگی کرد، یک گام مثبت است. مذاکره‌کنندگان ما آماده‌اند در دور دوم مذاکرات درباره این تضمین‌ها با نمایندگان اوکراین بحث کنند. اما هنوز دور دوم را تایید نکرده‌اند. آنها در حال چانه‌زنی هستند. فکر می‌کنم آمریکایی‌ها هم اجازه نداده‌اند. اکنون هیچکس به استقلال کی‌یف اعتقاد ندارد».

روسیه خواهان تسلیم اوکراین است

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه از افشای جزئیات درباره دور اول مذاکرات با مقام‌های اوکراینی خودداری کرد و گفت «زیرا این تنها مرحله اولیه است».
یکی دیگر از شرط های مسکو برای سازش این است که روسیه خواهان تسلیم اوکراین است و تاکید کرد که مسکو برای یافتن راه حل، آماده سازش است.اگر مقامات اوکراین با شرایطی که در حال حاضر مورد بحث است موافقت کنند، توافقی حاصل خواهد شد. روسیه در اوکراین با نازیسم مبارزه خواهد کرد.

ایجاد کمربند خصمانه در اطراف روسیه

لاوروف در ادامه اظهاراتش گفت : حقایق زیادی وجود دارد که ثابت می‌کند اوکراین بخشی از طرح غرب برای ایجاد یک «کمربند خصمانه» در اطراف روسیه است و برای دو سال، اوکراین از تسلیحات مملو شده است و محموله‌های نظامی در ماه‌های اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

همزمان، ایالات متحده و انگلیس در حال ساخت پایگاه‌های نظامی در این کشور از جمله در دریای آزوف بودند. پنتاگون هم از ساخت آزمایشگاه‌های بیولوژیکی نظامی در اوکراین حمایت کرد.یکی دیگر از اهداف اصلی روسیه «بیگانه‌زدایی» اوکراین است.

شعارهای اوکراین بر علیه روسیه

لاوروف خاطر نشان کرد که در تظاهرات انقلاب رنگین سال ۲۰۱۴ در اوکراین، شعارهایی مانند «روس‌ها به چوبه‌دار» و «روس‌ها را بکشید، روس‌ها را بکشید» سر داده شد و گفت که روسیه نمی‌تواند در طول رستاخیز نازیسم در اروپا بیکار بنشیند.

هیچکس برای دفاع از عراق، لیبی، سوریه و سایر کشورهایی که با مداخلات نظامی ناتو مواجه شده‌اند، جلو نیامد.ایالات متحده و سایر کشورهای غربی معتقدند که تنها آنها حق دارند به کشورهای مستقل حمله کنند. هیچکس صدایی بلند نکرد تا به این موضوع اشاره کند که تهاجم ناتو به کشورهای خاورمیانه نقض قوانین بین‌المللی و یک شروع کاملاً بی‌اساس خصومت است.

مسکو آماده تحریم است

او در ادامه گفت :  مسکو آماده تحریم است اما انتظار ندارد اقداماتی انجام شود که بر روابط ورزشی و فرهنگی و بشردوستانه تأثیر بگذارد.

پیش از این، زمانی که کشورهای غربی تحریم‌هایی را علیه کشورهای عربی و آمریکای لاتین اعلام کردند، بارها مدعی شدند که هدف تحریم‌ها مردم عادی نیست و فقط برای این است که رهبری دولت مربوطه فشار جامعه جهانی را احساس کند و رفتار خود را تغییر دهد. اما اکنون هیچکس اصلاً در مورد آن صحبت نمی‌کند. غرب به اصولی که خود ابداع و در روابط بین‌الملل معرفی کرده اهمیتی نمی‌دهد.

از جمله این موارد، اصل حرمت مالکیت خصوصی است که زمانی که غرب شروع به توقیف دارایی‌های بانک مرکزی روسیه و شرکت‌های خصوصی کرد، نقض شد. این دزدی آشکار است. آنها تمام قوانینی را که در بیش از ۷۰ سال گذشته اعمال کرده‌اند، کنار گذاشته‌اند. آنها اکنون به سادگی از این قوانین عبور کرده‌اند و به راهزنی و سرمایه‌داری وحشی دوران طوفان طلا بازگشته‌اند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=40760

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.