• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
23

بازگشت مرتضی عقیلی پس از ۴۳ سال ممنوع الکاری

  • کد خبر : 40766
  • 03 مارس 2022 - 12:55
بازگشت مرتضی عقیلی پس از ۴۳ سال ممنوع الکاری

مرتضی عقیلی بازیگر خاطره ساز سینما و تئاتر ایران بعد از ۴۳ سال به صحنه تئاتر بازگشته است و دوباره به روی صحنه رفت.

بازگشت مرتضی عقیلی پس از ۴۳ سال ممنوع الکاری

مرتضی عقیلی هنرپیشه و کارگردان قدیمی بعد از ۴۳ سال ممنوع‌الکاری دوباره به روی صحنه آمد و فعالیت خود را آغاز کرد. به روی صحنه تئاتر آمدن او باعث تعجب بسیاری شد.

بازی مرتضی عقیلی در تئاتر پرویز پرستویی

مرتضی عقیلی، هنرپیشه و کارگردان قدیمی کشورمان پس از ۴۳ سال ممنوع‌الکاری با نمایش «فلزات چکش‌خوار» به نویسندگی و کارگردانی آرش سنجابی و تهیه کنندگی پرویز پرستویی روی صحنه تئاتر می‌آید.
در مسیر آغاز فعالیت هنری مرتضی عقیلی در ایران، پرویز پرستویی کمک های شایانی انجام داده است.  عقیلی در روز مرد، در استوری صفحه اش روز مرد را به پرویز پرستویی تبریک گفت و بابک صحرایی نیز در صفحه اینستاگرامش درباره بازگشت مرتضی عقیلی به صحنه تئاتر نوشت:
درود به شرف پرویز پرستویی بزرگ و نایاب که برای بازگشت عقیلی به عرصه بازیگری، جوانمردانه قدم های بزرگی برداشت.

بیوگرافی مرتضی عقیلی

مرتضی عقیلی متولد ۲۰ شهریور ۱۳۲۳ در تهران، بازیگر است.او فارغ التحصیل رشته بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای دراماتیک است و  فعالیتش را با تئاتر و بعد تلویزیون آغاز کرد .

او متولد خیابان شهباز در کوچه ای حوالی میدان کلانتری است و پدرش ملک دار و فردی متمول و شغل اصلی اش گرمابه داری در چندین نقطه شهر تهران بود که سه بار ازدوج کرد و او از فرزند زن آخر است.

اولین بار در کودکی در ده پدری اش قزرود روستایی در قسمت کوهستانی البرز با حضور در تعزیع خوانی دو طفلان مسلم بازیگری را تجربه کرد.

بصورت جدی فعالیتش را از سال ۱۳۴۱ وقتی ۲۱ ساله بود با حضور در نمایش های گروه تئاتر شاهین سرکیسیان آغاز کرد و از سال ۱۳۵۰ با بازی در فیلم کاکو وارد سینما شد.

او از سال ۱۳۵۴ در کنار بازیگری بعنوان کارگردان و نویسنده با فیلم فاصله شروع به همکاری کرد و در سه فیلم نیز در مقام تهیه کننده حضور داشت.

وی تا سال ۱۳۵۷ در بیش از ۶۲ فیلم و سریال بازی کرد و بعد از انقلاب هم تا سال ۱۳۶۱ در تئاتر حضور داشت تا اینکه ممنوع الکار شد.و پس از آن سال ۱۳۶۳ ابتدا به اسپانیا و سپس راهی آمریکا شد .

او در سال ۹۵ در تب و تاب مهاجرت برخی از بازیگران راهی شبکه جم شد و در دو سریال نیز بازی کرد سپس سال ۹۷ از این شبکه جدا شد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=40766

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.