• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
21

خطر جنگ آمریکا و روسیه / قیمت جهانی نفت سر به فلک کشید

  • کد خبر : 40799
  • 07 مارس 2022 - 10:32
خطر جنگ آمریکا و روسیه / قیمت جهانی نفت سر به فلک کشید

با این احتمال که ایالات متحده و متحدانش واردات نفت و گاز طبیعی روسیه را به طور کامل ممنوع کنند، قیمت نفت از ۱۳۰ دلار در هر بشکه جهش کرد تا به بالاترین حد خود در ۱۳ سال گذشته برسد.

قیمت جهانی نفت سر به فلک کشید

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت: ما اکنون با شرکا و متحدان اروپایی خود صحبت می کنیم تا به طور هماهنگ به چشم انداز ممنوعیت واردات نفت روسیه نگاه کنیم و در عین حال مطمئن شویم که هنوز عرضه مناسب نفت در بازارهای جهانی وجود دارد.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هم گفت: مجلس نمایندگان در حال بررسی قوانینی است که روسیه را از اقتصاد جهانی منزوی می‌کند، از جمله ممنوعیت واردات نفت و اقداماتی برای «ممنوع کردن دسترسی روسیه به سازمان تجارت جهانی».

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در نامه ای به همکاران دموکرات خود گفت که مجلس نمایندگان آمریکا در حال بررسی قوانین جدی برای ممنوعیت واردات نفت روسیه است.

لغو دسترسی روسیه به سازمان تجارت جهانی

او نوشت: این قانون اقتصاد روسیه را منزوی می کند.”لایحه ما واردات نفت و محصولات انرژی روسیه به ایالات متحده را ممنوع می کند، روابط تجاری عادی با روسیه و بلاروس را لغو می کند و اولین گام را برای ممانعت از دسترسی روسیه به سازمان تجارت جهانی برمی دارد. ما همچنین به قوه مجریه اجازه خواهیم داد تا تعرفه های وارداتی روسیه را افزایش دهد.»

مقاومت شدید اوکراین

در همین حال، به گفته یک مقام ارشد دفاعی ایالات متحده، در عین حال در اوکراین، به نظر می‌رسد که نیروهای روسی در روز گذشته هیچ حرکت قابل توجهی نداشته‌اند. عناصر اصلی پیشروی روسیه در خارج از کیف، خارکف و چرنیهف باقی می مانند، زیرا با مقاومت شدید اوکراین روبرو می شوند.

این مقام دفاعی گفت: تقریباً تمام نیروی نظامی که روسیه در امتداد مرز اوکراین قبل از حمله جمع آوری کرده بود، اکنون به اوکراین فرستاده شده است.

خطر جنگ آمریکا و روسیه

این تحلیلگر دفاعی می گوید منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین خطر جنگ آمریکا و روسیه را افزایش می دهد

به گفته تد گالن کارپنتر، کارشناس ارشد مطالعات دفاعی و سیاست خارجی در موسسه کاتو، ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین خطر جنگ بین ایالات متحده و روسیه را به شدت افزایش می دهد.

او گفت: «کاملاً ضروری است که ایالات متحده در برابر درخواست زلنسکی برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین مقاومت کند.»

رئیس جمهور اوکراین بارها از ناتو خواسته است تا منطقه پرواز ممنوع بر فراز کشورش ایجاد کند، اما ایالات متحده و متحدانش تاکنون این درخواست را رد کرده اند. ایجاد منطقه پرواز ممنوع به این معنی است که ائتلاف باید هواپیماهای روسیه را بر فراز اوکراین سرنگون کند.

“این خطر جنگ بین ایالات متحده و روسیه را به شدت افزایش می دهد و جنگی با پیامدهای هسته ای در آن نقطه روی خواهد داد.”

او افزود: «فکر نمی‌کنم کسی در ایالات متحده فکر کند که امنیت اوکراین ارزش این را دارد که چنین خطری را بپذیرد».

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=40799

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.