• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
20

دامیننس بیت کوین یا سلطه بیت کوین چیست؟

  • کد خبر : 40837
  • 09 مارس 2022 - 12:06

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی در زمینه فناوری اطلاعات و استقبال کاربران در بازار ارزهای دیجیتال، شاهد تنوع رمزارزها در این بازار جهانی هستیم. اما اگر بخواهیم رمزارزها را از نظر ارزش بازار (مارکت کپ) دسته‌بندی کنیم، قطعاً بیت کوین بزرگ‌ترین ارز دیجیتال خواهد بود. در این راستا برای به‌دست آوردن ارزش کلی بازار، حجم معاملات تمامی ارزهای دیجیتال را با یکدیگر جمع نموده تا به عدد اصلی یعنی مارکت کپ بازار رمزارزها دست پیدا کنند. در این میان بیت کوین بیشترین درصد حجم معاملات را در بین ارزهای دیجیتال به خود اختصاص داده است. در بین سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال این حجم از معاملات Bitcoin نسبت به سایر رمزارزها دامیننس بیت کوین نام‌گذاری شده است.

دامیننس بیت کوین یا سلطه بیت کوین چیست؟

اکنون سؤالات این هستند که:

  • دامنه Bitcoin چست؟
  • سلطه رمز ارز Bitcoin چه تأثیری در بازار رمزارزها دارد؟
  • آشنایی سلطه ارز دیجیتال بیت کوین چه پیامدهایی برای سرمایه‌گذاران دارد؟
  • چه عواملی موجب افزایش محبویت ارز Bitcoin نسبت به سایر رمزارزها شده است؟

دامنه یا سلطه Bitcoin سبب شده تا کاربران میزان خرید و فروش این رمزارز جهانی را نسبت به سایر ارزهای دیجیتال مورد ارزیابی و بررسی قرار دهند و در نهایت در خصوص انجام معاملات تصمیم‌گیری کنند. با توجه به اهمیت این موضوع در بازار رمزارزها به بررسی سلطه بیت کوین و تأثیر آن در بازار ارزهای دیجیتال می‌پردازیم.

دامیننس (سلطه) بیت کوین چیست؟

به‌طور کلی میزان معاملات رمزارز Bitcoin نسبت به سایر ارزهای دیجیتال دامیننس (سلطه) بیت کوین نامیده می‌شود. در واقع این سلطه نشان‌دهنده حجم معاملات بیت کوین در طول شبانه روز، ماه و سال است و ارزش این رمزارز را در بازار ارزهای دیجیتال نشان می‌دهد. قطعاً هرچه دامنه معاملات وسیع‌تر باشد، به نسبت ارزش رمزارز مورد اشاره نیز بالاتر خواهد رفت. طبق آمارها و بررسی‌های انجام شده در این زمینه مشخص شده که یکی از پرطرفدارترین و با ارزش‌ترین رمزارزهای موجود در بازار Bitcoin است و تمامی کاربران از انجام معامله با آن رضایت کامل دارند.

اکثر معامله‌گران حرفه‌ای براساس اطلاعات به‌دست آمده از طریق دامیننس بیت کوین، اقدام به خرید و فروش این رمزارز استراتژیک می‌کنند؛ زیرا در دامنه Bitcoin تمامی اطلاعات مربوط به عرضه، تقاضا و قیمت هر دارایی در اختیار کاربر قرار داده شده و بر همین اساس می‌تواند به یک نتیجه مطلوب دست پیدا کند. در صرافی کوینکس نیز تمامی اطلاعات سلطه Bitcoin به صورت شفاف در معرض دید تمامی کاربران قرار داده شده تا با استفاده از آن عملکرد مناسبی در بازار رمزارزها داشته باشند.

نحوه محاسبه سلطه Bitcoin

بعضی از سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال به ارزش واقعی سلطه بیت کوین پی برده‌اند و به همین جهت شخصاً دامیننس این ارز استراتژیک و کاربردی را محاسبه می‌کنند. برای این کار در ابتدا می‌بایست میزان سرمایه موجود در بازار رمزارزها را مورد بررسی قرار دهید. پس از انجام بررسی و محاسبات اولیه یک عدد به شما نشان داده می‌شود؛ عدد بدست آمده بیانگر حجم معاملات تمامی رمزارزها از جمله اتریوم، لایت کوین، تتر، بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال است.

به‌طور مثال ارزش کل دارایی‌های بازار معادل ۳٫۹۲۵٫۴۷۸٫۶۷۸٫۴۳۱ دلار است و دامنه Bitcoin میزان ۴۸ درصد از کل دارایی بازار است. به عبارت دیگر ۴۸ درصد از کل مبلغ دارایی بازار ارزهای دیجیتال به بیت کوین اختصاص دارد. برای دستیابی به مبلغ اصلی دامنه آن می‌بایست عدد اولیه را بر درصد معاملات Bitcoin تقسیم کنید. در پایان عدد به دست آمده بیانگر دامیننس بیت کوین خواهد بود.

تاثیر شاخص سلطه Bitcoin در بازار رمزارزها

تمامی سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال مانند سایر مشاغل و بازارهای دنیا خواستار کسب درآمد فراوان و پولدار شدن در کوتاه‌ترین زمان ممکن است. البته این آرزویی دست‌یافتنی است؛ به‌طوری که بعضی از معامله‌گران با بررسی همه‌جانبه بازار رمزارزها و سنجش نبض بازار معاملات سودآور انجام داده‌اند و در کمتر از یک سال درآمد کلانی کسب کرده‌اند. در دنیای ارز دیجیتال بیت کوین نیز این امر صدق می‌کند و می‌توان با بررسی سلطه Bitcoin و شناسایی زمان مناسب انجام معاملات، با خرید و فروش رمزارز درآمد قابل توجهی کسب کرد. به عبارت دیگر موفقیت در این راه نیازمند شناخت کافی سلطه رمزارز و تشخیص زمان مناسب برای خرید و فروش ارز است.

کاربرد سلطه Bitcoin در تحلیل‌های تکنیکال و بنیادی

پس از آشنایی با مفهوم سلطه بیت کوین باید بدانید که اطلاعات بدست آمده از طریق دامنه Bitcoin بستر مناسبی فراهم نموده تا کاربران براساس آن تحلیل‌های بنیادی و تکنیکال را انجام دهند. به طبع هرچه شناخت معامله‌گران از دامنه رمزارز بیشتر باشد، انجام تحلیل‌ها نیز برای آنان آسان‌تر خواهد بود.

دو استراتژی کاربردی سلطه بیت کوین در انجام معاملات

همان‌طور که می‌دانید روش‌های مختلفی برای استفاده از سلطه Bitcoin و سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها وجود دارد؛ اما با توجه به تعاریفی که در این زمینه بیان کردیم، دو استراتژی مهم و کاربردی برای ترید کردن وجود دارد که به شرح زیر عبارت است از:

استراتژیک یک: استفاده از دامنه Bitcoin برای شناسایی بهترین روند انجام معاملات

سرمایه‌گذاران براساس درصد انجام معاملات بیت کوین نسبت به بازار (دامنه Bitcoin) میزان قوت و ضعف معاملات را بسنجند و براساس آن نسبت به خرید و فروش رمزارز اقدام کنند. قطعاً در این صورت عملکرد آن بهتر و متناسب با روند بازار خواهد بود و در پایان نیز سود قابل توجهی دریافت خواهند کرد.

استراتژی دو: انجام معامله براساس تاریخ و با نرخ های بسیار بالا یا پایین

در سال‌های گذشته از ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ سلطه Bitcoin بین ۳۵ تا ۷۴ درصد متغیر بوده است. با افزایش محبوبیت ارزهای دیجیتال در بین سرمایه‌گذاران قطعاً دامیننس بیت کوین به بیش از ۷۴ درصد نخواهد رسید. علاوه‌بر‌این، نسبت سلطه سایر رمزارزها نیز در مقایسه با بیت کوین، افزایش یافته است که این روند موجب بروز دگرگونی‌های شدید در بازار شده و معامله‌گران باید با دقت و حساسیت بیشتری حرکات بازار را دنبال کنند؛ البته به یاد داشته باشید که با بررسی نرخ‌های خرید و فروش در تاریخ‌های مشخص می‌توانید به یک جمع‌بندی کلی دست پیدا کنید و براساس آن نسبت به خرید یا فروش رمزارز اقدام نمایید.

معایب سلطه بیت کوین

رمزارز کاربردی و پرطرفدار Bitcoin در کنار تمامی خصوصیات و ویژگی‌ها، یک‌سری معایب نیز دارد که با شناخت آن‌ها راحت‌تر و بهتر می‌توانید در خصوص خرید و فروش این ارز دیجیتال استراتژیک تصمیم‌گیری کنید. مهم‌ترین معایب سلطه رمزارز Bitcoin عبارت است از:

  • طبق بررسی‌های به عمل آمده مشخص شده که ارزش بازار رمزارزها (مارکت کپ) غیرقابل اعتماد است و معیاری ناقص جهت سنجش بازار را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
  • ارزش بازار ارزهای دیجیتال براساس رویکرد بازارهای سنتی در نظر گرفته شده است. بر‌همین اساس از آن به‌طور کامل نمی‌توان برای رمزارزها استفاده کرد.

این مطلب رپورتاژ اگهی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه شده است. پایگاه خبری دخالت در قبال محتوا و صحت اطلاعات موجود در آن مسئولیتی ندارد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=40837

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.